Araştırmada öğretmenlerin eşitlik ve denklem konusuna yönelik pedagojik
alan bilgilerini öğrenci bilgisi bileşeni açısından incelemek ve bu bileşene
göre öğretmelerin geliştirdikleri çözüm önerilerini belirlemek amaçlanmıştır.
Çalışma grubunu, Marmara Bölgesinde bir ilçedeki ortaokullardan amaçlı
örnekleme yöntemi ile seçilen 10 ortaokulda 7. sınıflara ders vermekte olan 10
ilköğretim matematik öğretmeni oluşturmaktadır. Veriler, Eşitlik ve Denklem
Konusundaki Öğrenci Bilgisi Bileşenine Yönelik Pedagojik Alan Bilgi Anketi
(PABA) ile toplanmıştır. PABA’ nin uygulandığı öğretmenler Ö1-Ö10 ile kodlanmış
öğretmenlerden elde edilen veriler, öğrenci bilgisi bileşeni bağlamında
incelenmiştir. Bu çalışma sonucunda, eşitlik ve denklem konusuna yönelik
öğretmenlerin, öğrencilerin sahip olması
gereken ön bilgiler, öğrencilerin sahip oldukları kavram yanılgıları ve
öğrencilerin yaşadıkları öğrenme güçlükleri hakkında bilgi düzeylerinin yeterli
olmadığı belirlenmiştir
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 5, 2019 |
Submission Date | October 18, 2018 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 20 |