Research Article
BibTex RIS Cite

The relationship between self-efficacy in piano performance and cognitive flexibility levels of pre- service music teachers

Year 2025, Volume: 10 Issue: 1, 135 - 154, 31.01.2025
https://doi.org/10.31811/ojomus.1521749

Abstract

This study was conducted to examine the relationship between music teacher candidates’ piano performance self-efficacy and their cognitive flexibility levels. In addition, it was also investigated whether these variables differ according to various demographic characteristics. The sample of this study, which was conducted using the relational survey model, one of the quantitative research methods, consisted of 124 students (75 female and 49 male) studying at Bolu Abant İzzet Baysal University Faculty of Education, Department of Fine Arts Education, Department of Music Education. The data were collected using the piano self-efficacy scale, cognitive flexibility inventory and personal information form. Pearson correlation coefficient, t-test for independent samples, one-way analysis of variance (ANOVA) and Scheffe method were used to analyze the data. The results showed that there was a moderate, positive and significant relationship between music teacher candidates’ piano performance self-efficacy and their cognitive flexibility levels. In addition, it was found that piano performance self-efficacy differed significantly according to gender, grade level and study hours, but did not differ significantly according to variables such as year of birth, having a piano at home, practicing piano every day and having musicians in the family. Finally, it was determined that the cognitive flexibility levels of prospective music teachers showed a significant difference according to their working hours, but did not show a significant difference according to variables such as gender, year of birth, having a piano at home, practicing piano every day and being a musician in the family.

References

  • Acar Güvendir, M. ve Özer Özkan, Y. (2015). Türkiye’deki eğitim alanında yayımlanan bilimsel dergilerde ölçek geliştirme ve uyarlama konulu makalelerin incelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 14(52), 23-33.
  • Agopian, V. (2019). The role of self-regulation quantity of practice and self-efficacy in self-assessment and improved performance among Lebanese and Czech piano students [Doktora tezi, Charles University]. https://dspace.cuni.cz/handle/20.500.11956/109933
  • Akkuzu, O. (2012). Piyano eğitiminde pedal kullanmada oluşan sorunlar ve müzik dönemlerinde kullanılan farklı stillerdeki pedal teknikleri (Tez No. 328731) [Yüksek lisans tezi, Atatürk Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurumu Ulusal Tez Merkezi.
  • Akyüz, B. (2020). Öğretmen adaylarının bilişsel farkındalık, bilişsel esneklik ve öz yeterlik düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi (Tez No. 641815) [Yüksek lisans tezi, İzmir Demokrasi Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurumu Ulusal Tez Merkezi.
  • Altunışık, R., Coşkun, R., Bayraktaroğlu, S. ve Yıldırım, E. (2007). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri SPSS uygulamaları. Sakarya Kitapevi.
  • Altunkol, F. (2011). Üniversite öğrencilerinin bilişsel esneklikleri ile algılanan stres düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi (Tez No. 299899) [Yüksek lisans tezi, Çukurova Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurumu Ulusal Tez Merkezi.
  • Asıcı, E. ve İkiz, F. (2015). Mutluluğa giden bir yol: Bilişsel esneklik. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(35), 191-211.
  • Atalay, N. (2019). Başlangıç piyano eğitiminde dört el çalışmalarının öğrenci başarı ve motivasyonuna yönelik öğretmen ve öğrenci görüşleri (Tez No. 550897) [Yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurumu Ulusal Tez Merkezi.
  • Babacan, E. (2010). Başlangıç piyano eğitiminde algısal öğrenme stillerinin uygulanabilirliği (Tez No. 264377) [Doktora tezi, Selçuk Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurumu Ulusal Tez Merkezi.
  • Babacan, E. ve Babacan, M. D. (2017). Müzik öğretmeni adaylarının piyano performansı öz yeterlik düzeylerinin incelenmesi. İdil Dergisi, 6(32), 1299-1318. https://doi.org/10.7816/idil-06-32-09
  • Bakıoğlu, Ç. (2019). Güzel sanatlar lisesi müzik bölümü öğrencilerinin piyano dersine yönelik tutumları ile piyano dersi başarıları arasındaki ilişki (Tez No. 558320) [Yüksek lisans tezi, Trabzon Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurumu Ulusal Tez Merkezi.
  • Bandura, A. (1982). Self-efficacy mechanism in human agency. American Psychologist, 37(2), 122-147. https://doi.org/10.1037/0003-066x.37.2.122
  • Barsamyan, M. (2019). Piano education in adults. Educational Research and Reviews, 14(13), 458-464. https://doi.org/10.5897/ERR2019.3695
  • Başsu, A. D. (2016). Öğretmenlerin bazı demografik özelliklerine göre bilişsel esneklik düzeyleri ile öğrencilerinin bilişsel esneklik düzeylerinin incelenmesi (Tez No. 443073) [Yüksek lisans tezi, Çağ Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurumu Ulusal Tez Merkezi.
  • Bekan, T. (2019). Okul öncesi dönemde piyano eğitiminde karşılaşılan problemler ile ilgili öğretmen görüşleri (Tez No. 561102) [Yüksek lisans tezi, Pamukkale Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurumu Ulusal Tez Merkezi.
  • Bilgiç, R. ve Bilgin, M. (2016). Ergenlerin cinsiyet ve öğrenim kademesi düzeylerine göre bilişsel esneklik düzeyleri ile karar stratejileri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2(2), 39-55. https://doi.org/10.29065/usakead.232432
  • Bugos, J. A., Kochar, S. ve Maxfield, N. (2016). Intense piano training on self-efficacy and physiological stress in aging. Psychology of Music, 44(4), 611-624. https://doi.org/10.1177/0305735615577250
  • Buğa, A., Özkamalı, E., Altunkol, F. ve Çekiç, A. (2018). Üniversite öğrencilerinin bilişsel esneklik düzeylerine göre sosyal problem çözme tarzlarının incelenmesi. Gaziantep Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(1), 48-58.
  • Büyüköztürk, Ş. (2017). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı (23. bs.). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Canas, J. J., Antoli, A., Fajardo, I. ve Salmeron, L. (2005). Cognitive inflexibility and the development and use of strategies for solving complex dynamic problems: Effects of different types of training. Theoretical Issues in Ergonomic Science, 6(1), 95-108. https://doi.org/10.1080/14639220512331311599
  • Chmurzynska, M. (2009). Self-efficacy of piano teaches’ of specialized music school [Sözlü bildiri sunumu]. ESCOM 7th Triennial Conference of European Society for the Cognitive Sciences of Music, Finland.
  • Cremaschi, A. M. (2012). The effect of a practice checklist on practice strategies, practice self- regulation and achievement of collegiate music majors enrolled in a beginning class piano course. Research Studies in Music Education, 34(2), 223-233. https://doi.org/10.1177/1321103X12464743
  • Çelikkaleli, Ö. (2014). Ergenlerde bilişsel esneklik ile akademik, sosyal ve duygusal yetkinlik inançları arasındaki ilişki. Eğitim ve Bilim, 39(176), 347-354. http://dx.doi.org/10.15390/EB.2014.3467
  • Çiçek, V. (2016). Güzel sanatlar liselerinde piyano eğitiminde karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri: Karadeniz Bölgesi örneği (Tez No. 423467) [Yüksek lisans tezi, Ordu Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurumu Ulusal Tez Merkezi.
  • Çoraklı, E. (2007). Müzik öğretmeni adaylarının piyano dersindeki başarıları ile kişilik özellikleri arasındaki ilişki (Tez No. 206221) [Yüksek lisans tezi, Marmara Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurumu Ulusal Tez Merkezi.
  • Çüm, S. ve Koç, N. (2013). Türkiye’de psikoloji ve eğitim bilimleri dergilerinde yayımlanan ölçek geliştirme ve uyarlama çalışmalarının incelenmesi. Eğitim Bilimleri ve Uygulama, 12(24), 115-135.
  • Demirtaş, H. O. (2014). Müzik öğretmeni adaylarının barok dönemi piyano eserlerinde karşılaştıkları sorunlar ve çözüm önerileri (Tez No. 351012) [Yüksek lisans tezi, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurumu Ulusal Tez Merkezi.
  • Demirtaş, S. (2017). Müzik öğretmeni adaylarının piyano dersinde kullandıkları öğrenme stilleri ile piyano dersi akademik başarıları arasındaki ilişki (Tez No. 487350) [Doktora tezi, Uludağ Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurumu Ulusal Tez Merkezi.
  • Dennis, J. P. ve Vander Wal, J. S. (2010). The cognitive flexibility inventory: Instrument development and estimates of reliability and validity. Cognitive Therapy and Research, 34(3), 241-253. https://doi.org/10.1007/s10608-009-9276-4
  • Durak, M. (2020). Müzik eğitimi anabilim dalı öğrencilerinin piyano performansına yönelik öz yeterlik algıları ile sınav kaygıları arasındaki ilişki (Tez No. 628135) [Yüksek lisans tezi, Marmara Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurumu Ulusal Tez Merkezi.
  • Durgun, M. (2018). Güzel sanatlar lisesi müzik bölümü öğrencilerinin piyano dersi motivasyonlarının piyano dersi başarısı ile ilişkisinin incelenmesi (Tez No. 511091) [Yüksek lisans tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurumu Ulusal Tez Merkezi.
  • Eğilmez, H. O. (2015). Pre-service music teachers’ piano performance self-efficacy belief inversely related to musical performance anxiety levels. Educational Research and Reviews, 10(18), 2558-2567. https://doi.org/10.5897/ERR2015.2439
  • Eğilmez, H. O. ve Engur, D. (2017). An analysis of students’ self-efficacy and motivation in piano, based on different variables and the reasons for their failure. Educational Research and Reviews, 12(3), 155-163. https://doi.org/10.5897/ERR2016.3096
  • Ekinci, H. (2014). Validity and reliability study of the self-efficacy scale in rendering piano education to children of 6-12 years. Educational Research and Reviews, 9(18), 691-698.
  • Erdoğan, S. C. (2018). Üstün zekâlılar öğretmenliği adaylarının bilişsel esneklik düzeylerinin incelenmesi. Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 16(3), 77-96.
  • Esen, A. H. (2018). The relationship between pre–service teachers’ cognitive flexibility and ınterpersonal problem solving skills. Eurasian Journal of Educational Research, 18(77), 105-128.
  • Gavora, P. (2010). Slovak pre-service teacher self-efficacy: Theoretical and research considerations. The New Educational Review, 21(2), 17-30.
  • Gün, E. (2007). Müzik öğretmeni adaylarının piyano dersindeki başarı durumları ve başarılarını etkileyen faktörler (Tez No. 206766) [Yüksek lisans tezi, Süleyman Demirel Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurumu Ulusal Tez Merkezi.
  • Gün, E. ve Yıldız, G. (2014). Müzik öğretmeni adaylarına yönelik piyano performansı öz yeterlik ölçeğinin geliştirilmesi. Journal of Turkish Studies, 9(5), 1053-1065. http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.6896
  • Günal, F. (1999). Piyano eğitiminde motivasyon değerlendirme ölçeği oluşturma (Tez No. 85813) [Yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurumu Ulusal Tez Merkezi.
  • Gürbüz, K. E. ve Nartgün, S. Ş. (2018). Pedagojik formasyon programı öğrencilerinin bilişsel esneklik ve öz yeterlik düzeyleri. Journal of International Social Research, 11(55), 628-640. http://dx.doi.org/10.17719/jisr.20185537235
  • Işıkdemir, T. (2019). 5-6 yaş çocukların piyano eğitiminde karşılaşılan sorunlar ve eğitimci görüşleri (Tez No. 541045) [Yüksek lisans tezi, Pamukkale Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurumu Ulusal Tez Merkezi.
  • Jelen, B. (2017). Müzik öğreymeni adaylarının müzik performans kaygısı ve piyano performans öz yeterlik düzeylerinin incelenmesi. İdil Sanat ve Dil Dergisi, 6(39), 3389-3414. https://doi.org/10.7816/idil-06-39-22
  • Jorgensen, E. R. (1997). In search of music education. University of Illinois Press.
  • Kaleli, Y. S. (2018). Piyano eğitiminde 5E modeli ve öğrenme stillerine dayalı uygulamaların başarı, kalıcılık ve tutuma etkisi (Tez No. 510815) [Doktora tezi, Necmettin Erbakan Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurumu Ulusal Tez Merkezi.
  • Karadağ, E. (2019). Güzel sanatlar lisesi müzik bölümü öğrencilerinde piyano başarısı ile duygusal zekâ arasındaki ilişki (Tez No. 554716) [Yüksek lisans tezi, Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurumu Ulusal Tez Merkezi.
  • Karademir, E. B. (2014). Güzel Sanatlar Liseleri Müzik Bölümü öğrencilerinin piyano dersi akademik başarısını etkileyen etmenlere ilişkin öğretmen görüşleri (Ege Bölgesi örneği) (Tez No. 375678) [Yüksek lisans tezi, Pamukkale Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurumu Ulusal Tez Merkezi.
  • Karasar, N. (2020). Bilimsel araştırma yöntemleri. Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Kılıç, D. B. C. (2018). An analysis of pre-service music teachers’ self-efficacy perceptions regarding their piano playing performance. H. Arslan, R. Dorczak ve A. A. Dragoescu Urlica (Ed.), Educational policy and research içinde (s. 281-286). Jagiellonian University Institute of Public Affairs.
  • Kılıç, I. (2003). Eğitim fakülteleri güzel sanatlar eğitimi bölümü müzik eğitimi anabilim dalı öğrencilerinin piyano eğitiminde başarıyı etkileyen faktörlere ilişkin görüşlerin değerlendirilmesi (Tez No. 133936) [Yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurumu Ulusal Tez Merkezi.
  • Kömür, B. E. (2018). Üniversite öğrencilerinde bilişsel esneklik ile stresle başa çıkma becerileri arasındaki ilişkinin araştırılması (Tez No. 515397) [Yüksek lisans tezi, Üsküdar Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurumu Ulusal Tez Merkezi.
  • Köse, Y. (2013). Piyano eğitiminde hızlı deşifre teknikleri üzerine bir çalışma (Tez No. 344860) [Yüksek lisans tezi, Atatürk Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurumu Ulusal Tez Merkezi.
  • Kurtuldu, M. K. (2017). Piyano öğrencilerinin öz yeterlik düzeyeleri ile piyano dersi başarılarının karşılaştırılması. Kastamonu Eğitim Dergisi, 25(1), 67-78.
  • Kurtuldu, M. K. ve Bulut, D. (2017). Development of a self-efficacy scale toward piano lessons. Educational Sciences: Theory and Practice, 17(3), 835-857. https://doi.org/10.12738/estp.2017.3.0209
  • Laçin, B. G. ve Yalçın, İ. (2018). Üniversite öğrencilerinde öz-yeterlilik ve stresle başa çıkma stratejilerinin bilişsel esnekliği yordama düzeyleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34(2), 358-371. https://doi.org/10.16986/HUJE.2018037424
  • Martin, M. M., Anderson, C. M. ve Thweatt, K. S. (1998). Aggressive communication traits and their relationships with the cognitive flexibility scale and the communication flexibility scale. Journal of Social Behavior and Personality, 13(3), 531-540.
  • Mathews, I. G. (2005). Self efficacy: A review. ABAC Journal, 25(2), 1-4.
  • McCormick, J. ve McPherson, G. (2003). The role of self-efficacy in a musical performance examination: An exploratory structural equation analysis. Psychology of Music, 31(1), 37-51. https://doi.org/10.1177/0305735603031001322
  • Modırı, İ. G. (2012). Müzik öğretmenliği öğrencilerinin piyano dersi motivasyonları ile kişilik özellikleri arasındaki ilişki. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(1), 74-98. https://dergipark.org.tr/tr/pub/yyuefd/issue/13706/165949
  • Moore, S. E. (2012). The self-efficacy beliefs of three adults returning to piano study [Doktora tezi, University of South Carolina]. https://scholarcommons.sc.edu/etd/1801
  • Nayır, Y. Ç. (2018). Güzel sanatlar liselerinde piyano eğitiminin teknik ve pedagojik açıdan incelenmesi (Tez No. 495724) [Yüksek lisans tezi, Haliç Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurumu Ulusal Tez Merkezi.
  • Öz, S. (2012). Ergenlerin cinsiyet, sosyo-ekonomik ve öğrenim kademesi düzeylerine göre bilişsel esneklik, uyum ve kaygı puanları arasındaki ilişkinin incelenmesi (Tez No. 327682) [Yüksek lisans tezi, Çukurova Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurumu Ulusal Tez Merkezi.
  • Özcan, D. A. ve Esen, B. K. (2016). Ergenlerin bilişsel esneklik düzeyleri ile öz yeterliklerinin incelenmesi. International Journal of Eurasia Social Sciences, 7(24), 1-10.
  • Özdemir, Y. A. (2019). Üniversite öğrencilerinin depresyon düzeylerinin toplumsal cinsiyet rolleri ve bilişsel esneklik düzeyleri bakımından incelenmesi (Tez No. 579680) [Yüksek lisans tezi, Işık Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurumu Ulusal Tez Merkezi.
  • Özer, B. (2014). Piyano eğitiminde çözümleme destekli çalışma metodunun işlevsel piyano çalma becerilerine etkisi (Tez No. 373635) [Doktora tezi, Necmettin Erbakan Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurumu Ulusal Tez Merkezi.
  • Özkan, V. (2020). Yetişkin piyano eğitiminde kendi başına öğrenme yaklaşımının piyano metotları açısından incelenmesi (Tez No. 634649) [Doktora tezi, Ondokuz Mayıs Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurumu Ulusal Tez Merkezi.
  • Parlaktaş, B., Akar Vural, R. ve Özdemir, A. (2018). Sınıf öğretmeni adaylarının fen ve teknoloji laboratuvar uygulamalarına ilişkin algıları ve bilişsel esneklik düzeylerinin incelenmesi. Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 9(1), 1-11. https://dergipark.org.tr/tr/pub/aduefebder/issue/38277/400048
  • Pirlibeylioğlu, B. (2015). Müzik eğitimi anabilim dalı 3. ve 4. sınıf öğrencilerinin piyano performansı özyeterlik algıları ile piyano öğretim elemanlarının öğrencilerin piyano performansı hakkındaki görüşleri: Ege bölgesi örneği (Tez No. 406999) [Yüksek lisans tezi, Pamukkale Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurumu Ulusal Tez Merkezi.
  • Sağer, T., Zahal, O. ve Gürpınar, E. (2015). Müzik öğretmenliği programı özel yetenek sınavına giren adayların öğrenme stilleri ve bilişsel esneklik düzeyleri ile sınav başarıları arasındaki ilişki. International Journal of Social Science, 41, 1-25. http://dx.doi.org/10.9761/JASSS3124
  • Sapmaz, F. ve Doğan, T. (2013). Assessment of cognitive flexibility: Reliability and validity studies of Turkish version of the cognitive flexibility inventory. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 46(1), 143-162. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001278
  • Sarıkaya, N. (2019). Ergenlerde kişilerarası problem çözmenin bilişsel esneklik ve öz anlayış açısından incelenmesi (Tez No. 559742) [Yüksek lisans tezi, Necmettin Erbakan Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurumu Ulusal Tez Merkezi.
  • Sevim, E. (2015). Sınıf öğretmenlerinin öğretme ve öğrenme anlayışları ile bilişsel esnekliklerinin kaynaştırmaya ilişkin öz-yeterlik algılarını yordama düzeyinin incelenmesi (Tez No. 414431) [Yüksek lisans tezi, Marmara Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurumu Ulusal Tez Merkezi.
  • Sözgötürmez, G. (2019). Müzik öğretmeni adaylarının piyano dersi motivasyonları ile tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi (Tez No. 564698) [Yüksek lisans tezi, Marmara Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurumu Ulusal Tez Merkezi.
  • Stravinsky, I. (1942). Altı derste müziği poetikası (C. Taylan, Çev.). Pan Yayıncılık.
  • Su, J. (2019). Heritage and promotion of chinese traditional culture in college piano education. 3rd International Conference on Advancement of the Theory and Practices in Education, Francis Academic Press.
  • Tezer, A. E. (2010). Anadolu güzel sanatlar liselerinde piyano eğitimi alan öğrencilerin karşılaştıkları teknik problemlerin incelenmesi (Tez No. 265527) [Yüksek lisans tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurumu Ulusal Tez Merkezi.
  • Tuzcu, Ö. (2016). Piyano eğitiminde özdüzenlemeli öğrenme ve öğrenme stilleri ile akademik başarı arasındaki ilişki (Tez No. 437081) [Doktora tezi, Marmara Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurumu Ulusal Tez Merkezi.
  • Türe, H. B. ve Sarıçam, H. (2016). Öğretmen adaylarının bilişsel esneklik düzeyleri ile problem çözme becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi. 1. Avrasya Pozitif Psikoloji Kongresi, İstanbul.
  • Ünlü, L. (2014). Piyano eğitiminde video destekli öğretim yönteminin Çağdaş Türk Müziği eserlerini seslendirmedeki etkisi (Tez No. 366531) [Yüksek lisans tezi, Atatürk Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurumu Ulusal Tez Merkezi.
  • Ünsal, A. S. A. (2011). Piyano eğitimindeki motivasyon durumunun öğretim elemanı ve öğrenci açısından incelenmesi (Tez No. 280680) [Yüksek lisans tezi, Selçuk Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurumu Ulusal Tez Merkezi.
  • Üzümcü, B. ve Müezzin, E. E. (2018). Öğretmenlerin bilişsel esneklik ve mesleki doyum düzeyinin incelenmesi. Sakarya University Journal of Education, 8(1), 8-25. https://doi.org/10.19126/suje.325679
  • Woo, H. J. (2010). Effects of group piano playing on international marriage immigrant women’s self-efficacy; A case study. Journal of Music and Human Behavior, 7(2), 1-22.
  • Yaşar, A. N. (2019). Piyano eğitiminde öğrencilerin yaratıcılık düzeyleri ile piyano performanslarının incelenmesi (Tez No. 602106) [Yüksek lisans tezi, Uludağ Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurumu Ulusal Tez Merkezi.
  • Yiğit, E. Y. (2020). Extended Piyano Teknikleri’nin incelenmesi ve piyano eğitiminde kullanımına ilişkin besteci görüşleri (Tez No. 620148) [Doktora tezi, Necmettin Erbakan Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurumu Ulusal Tez Merkezi.

Müzik öğretmeni adaylarının piyano performansı öz yeterlikleri ile bilişsel esneklik düzeyleri arasındaki ilişki

Year 2025, Volume: 10 Issue: 1, 135 - 154, 31.01.2025
https://doi.org/10.31811/ojomus.1521749

Abstract

Bu çalışma, müzik öğretmeni adaylarının piyano performansı öz yeterlikleri ile bilişsel esneklik düzeyleri arasındaki ilişkiyi incelemek amacıyla yapılmıştır. Ayrıca, bu değişkenlerin çeşitli demografik özelliklere göre farklılık gösterip göstermediği de araştırılmıştır. Nicel araştırma yöntemlerinden ilişkisel tarama modeli kullanılarak yapılan bu araştırmanın çalışma grubunu, Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi (BAİBÜ) Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi Anabilim Dalı’nda öğrenim gören 49’u erkek, 75’i kız toplam 124 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma verileri, bilişsel esneklik envanteri, piyano öz yeterlik ölçeği ve kişisel bilgi formu kullanılarak toplanmıştır. Verilerin analizi için Pearson korelasyon katsayısı, bağımsız örneklemler için t testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA) ve Scheffe yöntemi kullanılmıştır. Sonuç olarak, müzik öğretmeni adaylarının bilişsel esneklik düzeyleri ile piyano performansı öz yeterlikleri arasında orta düzeyde pozitif ve anlamlı bir ilişki olduğunu saptanmıştır. Ayrıca, piyano performansı öz yeterliğinin cinsiyet, sınıf düzeyi ve çalışma saatine göre anlamlı farklılık gösterdiği, doğum yılı, evde piyano olma durumu, her gün piyano çalışma durumu ve ailede müzisyen olma durumu gibi değişkenlere göre ise anlamlı farklılık göstermediği bulunmuştur. Son olarak, müzik öğretmeni adaylarının bilişsel esneklik düzeylerinin çalışma saatlerine göre anlamlı farklılık gösterdiği, cinsiyet, doğum yılı, evde piyano olma durumu, her gün piyano çalışma durumu ve ailede müzisyen olma durumu gibi değişkenlere göre ise anlamlı farklılık göstermediği belirlenmiştir.

References

  • Acar Güvendir, M. ve Özer Özkan, Y. (2015). Türkiye’deki eğitim alanında yayımlanan bilimsel dergilerde ölçek geliştirme ve uyarlama konulu makalelerin incelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 14(52), 23-33.
  • Agopian, V. (2019). The role of self-regulation quantity of practice and self-efficacy in self-assessment and improved performance among Lebanese and Czech piano students [Doktora tezi, Charles University]. https://dspace.cuni.cz/handle/20.500.11956/109933
  • Akkuzu, O. (2012). Piyano eğitiminde pedal kullanmada oluşan sorunlar ve müzik dönemlerinde kullanılan farklı stillerdeki pedal teknikleri (Tez No. 328731) [Yüksek lisans tezi, Atatürk Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurumu Ulusal Tez Merkezi.
  • Akyüz, B. (2020). Öğretmen adaylarının bilişsel farkındalık, bilişsel esneklik ve öz yeterlik düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi (Tez No. 641815) [Yüksek lisans tezi, İzmir Demokrasi Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurumu Ulusal Tez Merkezi.
  • Altunışık, R., Coşkun, R., Bayraktaroğlu, S. ve Yıldırım, E. (2007). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri SPSS uygulamaları. Sakarya Kitapevi.
  • Altunkol, F. (2011). Üniversite öğrencilerinin bilişsel esneklikleri ile algılanan stres düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi (Tez No. 299899) [Yüksek lisans tezi, Çukurova Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurumu Ulusal Tez Merkezi.
  • Asıcı, E. ve İkiz, F. (2015). Mutluluğa giden bir yol: Bilişsel esneklik. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(35), 191-211.
  • Atalay, N. (2019). Başlangıç piyano eğitiminde dört el çalışmalarının öğrenci başarı ve motivasyonuna yönelik öğretmen ve öğrenci görüşleri (Tez No. 550897) [Yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurumu Ulusal Tez Merkezi.
  • Babacan, E. (2010). Başlangıç piyano eğitiminde algısal öğrenme stillerinin uygulanabilirliği (Tez No. 264377) [Doktora tezi, Selçuk Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurumu Ulusal Tez Merkezi.
  • Babacan, E. ve Babacan, M. D. (2017). Müzik öğretmeni adaylarının piyano performansı öz yeterlik düzeylerinin incelenmesi. İdil Dergisi, 6(32), 1299-1318. https://doi.org/10.7816/idil-06-32-09
  • Bakıoğlu, Ç. (2019). Güzel sanatlar lisesi müzik bölümü öğrencilerinin piyano dersine yönelik tutumları ile piyano dersi başarıları arasındaki ilişki (Tez No. 558320) [Yüksek lisans tezi, Trabzon Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurumu Ulusal Tez Merkezi.
  • Bandura, A. (1982). Self-efficacy mechanism in human agency. American Psychologist, 37(2), 122-147. https://doi.org/10.1037/0003-066x.37.2.122
  • Barsamyan, M. (2019). Piano education in adults. Educational Research and Reviews, 14(13), 458-464. https://doi.org/10.5897/ERR2019.3695
  • Başsu, A. D. (2016). Öğretmenlerin bazı demografik özelliklerine göre bilişsel esneklik düzeyleri ile öğrencilerinin bilişsel esneklik düzeylerinin incelenmesi (Tez No. 443073) [Yüksek lisans tezi, Çağ Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurumu Ulusal Tez Merkezi.
  • Bekan, T. (2019). Okul öncesi dönemde piyano eğitiminde karşılaşılan problemler ile ilgili öğretmen görüşleri (Tez No. 561102) [Yüksek lisans tezi, Pamukkale Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurumu Ulusal Tez Merkezi.
  • Bilgiç, R. ve Bilgin, M. (2016). Ergenlerin cinsiyet ve öğrenim kademesi düzeylerine göre bilişsel esneklik düzeyleri ile karar stratejileri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2(2), 39-55. https://doi.org/10.29065/usakead.232432
  • Bugos, J. A., Kochar, S. ve Maxfield, N. (2016). Intense piano training on self-efficacy and physiological stress in aging. Psychology of Music, 44(4), 611-624. https://doi.org/10.1177/0305735615577250
  • Buğa, A., Özkamalı, E., Altunkol, F. ve Çekiç, A. (2018). Üniversite öğrencilerinin bilişsel esneklik düzeylerine göre sosyal problem çözme tarzlarının incelenmesi. Gaziantep Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(1), 48-58.
  • Büyüköztürk, Ş. (2017). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı (23. bs.). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Canas, J. J., Antoli, A., Fajardo, I. ve Salmeron, L. (2005). Cognitive inflexibility and the development and use of strategies for solving complex dynamic problems: Effects of different types of training. Theoretical Issues in Ergonomic Science, 6(1), 95-108. https://doi.org/10.1080/14639220512331311599
  • Chmurzynska, M. (2009). Self-efficacy of piano teaches’ of specialized music school [Sözlü bildiri sunumu]. ESCOM 7th Triennial Conference of European Society for the Cognitive Sciences of Music, Finland.
  • Cremaschi, A. M. (2012). The effect of a practice checklist on practice strategies, practice self- regulation and achievement of collegiate music majors enrolled in a beginning class piano course. Research Studies in Music Education, 34(2), 223-233. https://doi.org/10.1177/1321103X12464743
  • Çelikkaleli, Ö. (2014). Ergenlerde bilişsel esneklik ile akademik, sosyal ve duygusal yetkinlik inançları arasındaki ilişki. Eğitim ve Bilim, 39(176), 347-354. http://dx.doi.org/10.15390/EB.2014.3467
  • Çiçek, V. (2016). Güzel sanatlar liselerinde piyano eğitiminde karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri: Karadeniz Bölgesi örneği (Tez No. 423467) [Yüksek lisans tezi, Ordu Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurumu Ulusal Tez Merkezi.
  • Çoraklı, E. (2007). Müzik öğretmeni adaylarının piyano dersindeki başarıları ile kişilik özellikleri arasındaki ilişki (Tez No. 206221) [Yüksek lisans tezi, Marmara Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurumu Ulusal Tez Merkezi.
  • Çüm, S. ve Koç, N. (2013). Türkiye’de psikoloji ve eğitim bilimleri dergilerinde yayımlanan ölçek geliştirme ve uyarlama çalışmalarının incelenmesi. Eğitim Bilimleri ve Uygulama, 12(24), 115-135.
  • Demirtaş, H. O. (2014). Müzik öğretmeni adaylarının barok dönemi piyano eserlerinde karşılaştıkları sorunlar ve çözüm önerileri (Tez No. 351012) [Yüksek lisans tezi, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurumu Ulusal Tez Merkezi.
  • Demirtaş, S. (2017). Müzik öğretmeni adaylarının piyano dersinde kullandıkları öğrenme stilleri ile piyano dersi akademik başarıları arasındaki ilişki (Tez No. 487350) [Doktora tezi, Uludağ Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurumu Ulusal Tez Merkezi.
  • Dennis, J. P. ve Vander Wal, J. S. (2010). The cognitive flexibility inventory: Instrument development and estimates of reliability and validity. Cognitive Therapy and Research, 34(3), 241-253. https://doi.org/10.1007/s10608-009-9276-4
  • Durak, M. (2020). Müzik eğitimi anabilim dalı öğrencilerinin piyano performansına yönelik öz yeterlik algıları ile sınav kaygıları arasındaki ilişki (Tez No. 628135) [Yüksek lisans tezi, Marmara Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurumu Ulusal Tez Merkezi.
  • Durgun, M. (2018). Güzel sanatlar lisesi müzik bölümü öğrencilerinin piyano dersi motivasyonlarının piyano dersi başarısı ile ilişkisinin incelenmesi (Tez No. 511091) [Yüksek lisans tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurumu Ulusal Tez Merkezi.
  • Eğilmez, H. O. (2015). Pre-service music teachers’ piano performance self-efficacy belief inversely related to musical performance anxiety levels. Educational Research and Reviews, 10(18), 2558-2567. https://doi.org/10.5897/ERR2015.2439
  • Eğilmez, H. O. ve Engur, D. (2017). An analysis of students’ self-efficacy and motivation in piano, based on different variables and the reasons for their failure. Educational Research and Reviews, 12(3), 155-163. https://doi.org/10.5897/ERR2016.3096
  • Ekinci, H. (2014). Validity and reliability study of the self-efficacy scale in rendering piano education to children of 6-12 years. Educational Research and Reviews, 9(18), 691-698.
  • Erdoğan, S. C. (2018). Üstün zekâlılar öğretmenliği adaylarının bilişsel esneklik düzeylerinin incelenmesi. Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 16(3), 77-96.
  • Esen, A. H. (2018). The relationship between pre–service teachers’ cognitive flexibility and ınterpersonal problem solving skills. Eurasian Journal of Educational Research, 18(77), 105-128.
  • Gavora, P. (2010). Slovak pre-service teacher self-efficacy: Theoretical and research considerations. The New Educational Review, 21(2), 17-30.
  • Gün, E. (2007). Müzik öğretmeni adaylarının piyano dersindeki başarı durumları ve başarılarını etkileyen faktörler (Tez No. 206766) [Yüksek lisans tezi, Süleyman Demirel Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurumu Ulusal Tez Merkezi.
  • Gün, E. ve Yıldız, G. (2014). Müzik öğretmeni adaylarına yönelik piyano performansı öz yeterlik ölçeğinin geliştirilmesi. Journal of Turkish Studies, 9(5), 1053-1065. http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.6896
  • Günal, F. (1999). Piyano eğitiminde motivasyon değerlendirme ölçeği oluşturma (Tez No. 85813) [Yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurumu Ulusal Tez Merkezi.
  • Gürbüz, K. E. ve Nartgün, S. Ş. (2018). Pedagojik formasyon programı öğrencilerinin bilişsel esneklik ve öz yeterlik düzeyleri. Journal of International Social Research, 11(55), 628-640. http://dx.doi.org/10.17719/jisr.20185537235
  • Işıkdemir, T. (2019). 5-6 yaş çocukların piyano eğitiminde karşılaşılan sorunlar ve eğitimci görüşleri (Tez No. 541045) [Yüksek lisans tezi, Pamukkale Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurumu Ulusal Tez Merkezi.
  • Jelen, B. (2017). Müzik öğreymeni adaylarının müzik performans kaygısı ve piyano performans öz yeterlik düzeylerinin incelenmesi. İdil Sanat ve Dil Dergisi, 6(39), 3389-3414. https://doi.org/10.7816/idil-06-39-22
  • Jorgensen, E. R. (1997). In search of music education. University of Illinois Press.
  • Kaleli, Y. S. (2018). Piyano eğitiminde 5E modeli ve öğrenme stillerine dayalı uygulamaların başarı, kalıcılık ve tutuma etkisi (Tez No. 510815) [Doktora tezi, Necmettin Erbakan Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurumu Ulusal Tez Merkezi.
  • Karadağ, E. (2019). Güzel sanatlar lisesi müzik bölümü öğrencilerinde piyano başarısı ile duygusal zekâ arasındaki ilişki (Tez No. 554716) [Yüksek lisans tezi, Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurumu Ulusal Tez Merkezi.
  • Karademir, E. B. (2014). Güzel Sanatlar Liseleri Müzik Bölümü öğrencilerinin piyano dersi akademik başarısını etkileyen etmenlere ilişkin öğretmen görüşleri (Ege Bölgesi örneği) (Tez No. 375678) [Yüksek lisans tezi, Pamukkale Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurumu Ulusal Tez Merkezi.
  • Karasar, N. (2020). Bilimsel araştırma yöntemleri. Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Kılıç, D. B. C. (2018). An analysis of pre-service music teachers’ self-efficacy perceptions regarding their piano playing performance. H. Arslan, R. Dorczak ve A. A. Dragoescu Urlica (Ed.), Educational policy and research içinde (s. 281-286). Jagiellonian University Institute of Public Affairs.
  • Kılıç, I. (2003). Eğitim fakülteleri güzel sanatlar eğitimi bölümü müzik eğitimi anabilim dalı öğrencilerinin piyano eğitiminde başarıyı etkileyen faktörlere ilişkin görüşlerin değerlendirilmesi (Tez No. 133936) [Yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurumu Ulusal Tez Merkezi.
  • Kömür, B. E. (2018). Üniversite öğrencilerinde bilişsel esneklik ile stresle başa çıkma becerileri arasındaki ilişkinin araştırılması (Tez No. 515397) [Yüksek lisans tezi, Üsküdar Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurumu Ulusal Tez Merkezi.
  • Köse, Y. (2013). Piyano eğitiminde hızlı deşifre teknikleri üzerine bir çalışma (Tez No. 344860) [Yüksek lisans tezi, Atatürk Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurumu Ulusal Tez Merkezi.
  • Kurtuldu, M. K. (2017). Piyano öğrencilerinin öz yeterlik düzeyeleri ile piyano dersi başarılarının karşılaştırılması. Kastamonu Eğitim Dergisi, 25(1), 67-78.
  • Kurtuldu, M. K. ve Bulut, D. (2017). Development of a self-efficacy scale toward piano lessons. Educational Sciences: Theory and Practice, 17(3), 835-857. https://doi.org/10.12738/estp.2017.3.0209
  • Laçin, B. G. ve Yalçın, İ. (2018). Üniversite öğrencilerinde öz-yeterlilik ve stresle başa çıkma stratejilerinin bilişsel esnekliği yordama düzeyleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34(2), 358-371. https://doi.org/10.16986/HUJE.2018037424
  • Martin, M. M., Anderson, C. M. ve Thweatt, K. S. (1998). Aggressive communication traits and their relationships with the cognitive flexibility scale and the communication flexibility scale. Journal of Social Behavior and Personality, 13(3), 531-540.
  • Mathews, I. G. (2005). Self efficacy: A review. ABAC Journal, 25(2), 1-4.
  • McCormick, J. ve McPherson, G. (2003). The role of self-efficacy in a musical performance examination: An exploratory structural equation analysis. Psychology of Music, 31(1), 37-51. https://doi.org/10.1177/0305735603031001322
  • Modırı, İ. G. (2012). Müzik öğretmenliği öğrencilerinin piyano dersi motivasyonları ile kişilik özellikleri arasındaki ilişki. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(1), 74-98. https://dergipark.org.tr/tr/pub/yyuefd/issue/13706/165949
  • Moore, S. E. (2012). The self-efficacy beliefs of three adults returning to piano study [Doktora tezi, University of South Carolina]. https://scholarcommons.sc.edu/etd/1801
  • Nayır, Y. Ç. (2018). Güzel sanatlar liselerinde piyano eğitiminin teknik ve pedagojik açıdan incelenmesi (Tez No. 495724) [Yüksek lisans tezi, Haliç Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurumu Ulusal Tez Merkezi.
  • Öz, S. (2012). Ergenlerin cinsiyet, sosyo-ekonomik ve öğrenim kademesi düzeylerine göre bilişsel esneklik, uyum ve kaygı puanları arasındaki ilişkinin incelenmesi (Tez No. 327682) [Yüksek lisans tezi, Çukurova Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurumu Ulusal Tez Merkezi.
  • Özcan, D. A. ve Esen, B. K. (2016). Ergenlerin bilişsel esneklik düzeyleri ile öz yeterliklerinin incelenmesi. International Journal of Eurasia Social Sciences, 7(24), 1-10.
  • Özdemir, Y. A. (2019). Üniversite öğrencilerinin depresyon düzeylerinin toplumsal cinsiyet rolleri ve bilişsel esneklik düzeyleri bakımından incelenmesi (Tez No. 579680) [Yüksek lisans tezi, Işık Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurumu Ulusal Tez Merkezi.
  • Özer, B. (2014). Piyano eğitiminde çözümleme destekli çalışma metodunun işlevsel piyano çalma becerilerine etkisi (Tez No. 373635) [Doktora tezi, Necmettin Erbakan Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurumu Ulusal Tez Merkezi.
  • Özkan, V. (2020). Yetişkin piyano eğitiminde kendi başına öğrenme yaklaşımının piyano metotları açısından incelenmesi (Tez No. 634649) [Doktora tezi, Ondokuz Mayıs Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurumu Ulusal Tez Merkezi.
  • Parlaktaş, B., Akar Vural, R. ve Özdemir, A. (2018). Sınıf öğretmeni adaylarının fen ve teknoloji laboratuvar uygulamalarına ilişkin algıları ve bilişsel esneklik düzeylerinin incelenmesi. Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 9(1), 1-11. https://dergipark.org.tr/tr/pub/aduefebder/issue/38277/400048
  • Pirlibeylioğlu, B. (2015). Müzik eğitimi anabilim dalı 3. ve 4. sınıf öğrencilerinin piyano performansı özyeterlik algıları ile piyano öğretim elemanlarının öğrencilerin piyano performansı hakkındaki görüşleri: Ege bölgesi örneği (Tez No. 406999) [Yüksek lisans tezi, Pamukkale Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurumu Ulusal Tez Merkezi.
  • Sağer, T., Zahal, O. ve Gürpınar, E. (2015). Müzik öğretmenliği programı özel yetenek sınavına giren adayların öğrenme stilleri ve bilişsel esneklik düzeyleri ile sınav başarıları arasındaki ilişki. International Journal of Social Science, 41, 1-25. http://dx.doi.org/10.9761/JASSS3124
  • Sapmaz, F. ve Doğan, T. (2013). Assessment of cognitive flexibility: Reliability and validity studies of Turkish version of the cognitive flexibility inventory. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 46(1), 143-162. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001278
  • Sarıkaya, N. (2019). Ergenlerde kişilerarası problem çözmenin bilişsel esneklik ve öz anlayış açısından incelenmesi (Tez No. 559742) [Yüksek lisans tezi, Necmettin Erbakan Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurumu Ulusal Tez Merkezi.
  • Sevim, E. (2015). Sınıf öğretmenlerinin öğretme ve öğrenme anlayışları ile bilişsel esnekliklerinin kaynaştırmaya ilişkin öz-yeterlik algılarını yordama düzeyinin incelenmesi (Tez No. 414431) [Yüksek lisans tezi, Marmara Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurumu Ulusal Tez Merkezi.
  • Sözgötürmez, G. (2019). Müzik öğretmeni adaylarının piyano dersi motivasyonları ile tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi (Tez No. 564698) [Yüksek lisans tezi, Marmara Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurumu Ulusal Tez Merkezi.
  • Stravinsky, I. (1942). Altı derste müziği poetikası (C. Taylan, Çev.). Pan Yayıncılık.
  • Su, J. (2019). Heritage and promotion of chinese traditional culture in college piano education. 3rd International Conference on Advancement of the Theory and Practices in Education, Francis Academic Press.
  • Tezer, A. E. (2010). Anadolu güzel sanatlar liselerinde piyano eğitimi alan öğrencilerin karşılaştıkları teknik problemlerin incelenmesi (Tez No. 265527) [Yüksek lisans tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurumu Ulusal Tez Merkezi.
  • Tuzcu, Ö. (2016). Piyano eğitiminde özdüzenlemeli öğrenme ve öğrenme stilleri ile akademik başarı arasındaki ilişki (Tez No. 437081) [Doktora tezi, Marmara Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurumu Ulusal Tez Merkezi.
  • Türe, H. B. ve Sarıçam, H. (2016). Öğretmen adaylarının bilişsel esneklik düzeyleri ile problem çözme becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi. 1. Avrasya Pozitif Psikoloji Kongresi, İstanbul.
  • Ünlü, L. (2014). Piyano eğitiminde video destekli öğretim yönteminin Çağdaş Türk Müziği eserlerini seslendirmedeki etkisi (Tez No. 366531) [Yüksek lisans tezi, Atatürk Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurumu Ulusal Tez Merkezi.
  • Ünsal, A. S. A. (2011). Piyano eğitimindeki motivasyon durumunun öğretim elemanı ve öğrenci açısından incelenmesi (Tez No. 280680) [Yüksek lisans tezi, Selçuk Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurumu Ulusal Tez Merkezi.
  • Üzümcü, B. ve Müezzin, E. E. (2018). Öğretmenlerin bilişsel esneklik ve mesleki doyum düzeyinin incelenmesi. Sakarya University Journal of Education, 8(1), 8-25. https://doi.org/10.19126/suje.325679
  • Woo, H. J. (2010). Effects of group piano playing on international marriage immigrant women’s self-efficacy; A case study. Journal of Music and Human Behavior, 7(2), 1-22.
  • Yaşar, A. N. (2019). Piyano eğitiminde öğrencilerin yaratıcılık düzeyleri ile piyano performanslarının incelenmesi (Tez No. 602106) [Yüksek lisans tezi, Uludağ Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurumu Ulusal Tez Merkezi.
  • Yiğit, E. Y. (2020). Extended Piyano Teknikleri’nin incelenmesi ve piyano eğitiminde kullanımına ilişkin besteci görüşleri (Tez No. 620148) [Doktora tezi, Necmettin Erbakan Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurumu Ulusal Tez Merkezi.
There are 84 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Music Education
Journal Section Research article
Authors

Büşra Bodur 0000-0002-8668-3011

Ekin Çoraklı Kahraman 0000-0001-8372-2751

Publication Date January 31, 2025
Submission Date July 26, 2024
Acceptance Date December 17, 2024
Published in Issue Year 2025 Volume: 10 Issue: 1

Cite

APA Bodur, B., & Çoraklı Kahraman, E. (2025). Müzik öğretmeni adaylarının piyano performansı öz yeterlikleri ile bilişsel esneklik düzeyleri arasındaki ilişki. Online Journal of Music Sciences, 10(1), 135-154. https://doi.org/10.31811/ojomus.1521749