Bu araştırmanın amacı, konservatuvar eğitimi alan öğrencilerin girişimcilik düzeyleri ile işsizlik kaygıları arasındaki ilişkiyi ve sosyo-demografik değişkenlerin girişimcilik ve işsizlik üzerindeki etkilerini incelemektir. Araştırma, nicel bir araştırma olup ilişkisel tarama yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu random örnekleme yöntemi kullanılarak seçilen 168 konservatuvar öğrencisi oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak, Yılmaz ve Sünbül (2009) tarafından geliştirilen Üniversite Öğrencileri Girişimcilik Ölçeği, Özder ve diğerleri (2018) tarafından geliştirilen İşsizlik Kaygısı Ölçeği ve araştırmacı tarafından geliştirilen Kişisel Veri Formu kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin normal dağılım göstermesi nedeniyle araştırma verilerin istatistiksel analizinde parametrik testler kullanılmıştır. Sonuçlar cinsiyetin, yaşın, sınıf düzeyinin veya bölümün girişimcilik düzeyleri veya işsizlik kaygısı üzerinde anlamlı bir etkisinin olmadığını göstermiştir. Bununla birlikte, orta gelirli katılımcıların, yüksek gelir grubundakilere göre girişimcilik düzeylernin daha yüksek olduğu görülmüştür. Ayrıca, yüksek gelir grubu, azalan işgücü talebiyle ilgili düşük gelirli gruba göre daha düşük işsizlik kaygısı yaşarken, düşük gelirli grup işsizlik nedeniyle diğer iki gruba göre daha yüksek düzeyde sürekli kaygı yaşamaktadır. Hem düşük hem de yüksek gelir gruplarının, orta gelir grubuna göre çevresel faktörlerden daha fazla etkilendiği görülmüştür. Özellikle, işgücü talebiyle ilgili endişeler arttıkça, öğrencilerin girişimcilik seviyeleri de yükselmiştir. Buna karşılık, işsizlikle ilgili olumsuz çevresel faktörlere daha fazla maruz kalmanın girişimcilik üzerinde olumsuz bir etkiye sahip olduğu görülmüştür.
Etik kurul onayı alınmış, kurum bilgisiyle birlikte yöntem bölümüne eklenmiştir.
Bu çalışmaya herhangi bir fon veya proje desteği sağlanmamıştır.
This study investigates the relationship between entrepreneurial levels and unemployment anxiety among conservatory students, focusing on the impact of socio-demographic variables. Using a quantitative approach with a correlational survey design, the study sampled 168 conservatory students via simple random sampling. Data collection tools included the Entrepreneurial Scale for University Students (Yılmaz & Sünbül, 2009), the Unemployment Anxiety Scale (Özder et al., 2018), and a researcher-developed Personal Data Form. Parametric tests were applied for statistical analysis due to the normal distribution of the data. The results showed no significant effects of gender, age, grade level, or department on entrepreneurial levels or unemployment anxiety. Notably, participants from the middle-income group demonstrated significantly higher entrepreneurial levels compared to those from the high-income group. Additionally, the high-income group experienced lower unemployment anxiety related to reduced labor demand than the low-income group, while the latter reported higher constant anxiety due to unemployment. Environmental factors were found to have a stronger impact on both low- and high-income groups than on their middle-income peers. Increased concerns about labor demand were associated with a corresponding rise in students’ entrepreneurial levels. In contrast, greater exposure to negative environmental factors related to unemployment was associated with lower entrepreneurial levels.
Ethics committee approval was received and added to the method section along with the institutional information.
No funding or project support was provided for this study.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Sociology of Music |
Journal Section | Research article |
Authors | |
Publication Date | January 31, 2025 |
Submission Date | January 8, 2025 |
Acceptance Date | January 20, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 10 Issue: 1 |