Bu çalışma, Öğrenen Okul ve Bilgi Yönetimi Yaklaşımları temel alınarak yürütülmüştür. Araştırmanın amacı, öğretmenlerin ve okul yöneticilerinin Bilgi Yönetim Tutumları ile Öğrenen Okul algıları arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırma, tarama modelinde desenlenmiştir. Bulguların elde edilmesinde Demir (2003) tarafından geliştirilen Bilgi Yönetim Tutumu Ölçeği ve Uğurlu, Doğan ve Yiğit tarafından geliştirilen Öğrenen Okul Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemi Sivas iline bağlı Zara, İmranlı, Hafik ilçelerindeki tüm okullarda çalışmakta olan 281’ i öğretmen ve 55’ i okul yöneticisi olmak üzere toplam 336 eğitim çalışanından oluşmaktadır. Bilgi Yönetimi ve Öğrenen Okul arasındaki ilişkinin belirlenmesinde basit ve çoklu regresyon analizi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda bilgi yönetimi ile öğrenen okul arasında anlamlı ilişkiler tespit edilmiştir. Buna göre Bilgi Yönetimi Tutumu “Kendini Geliştirme”, “İletişim” ve “Bağlılık” alt boyutları ile birlikte Öğrenen Okul alt boyutları olan “Paylaşılan Vizyon” davranışının yaklaşık % 16’sını; Kişisel Hâkimiyet” davranışının yaklaşık % 32’sini; “Zihni Modeller” davranışının yaklaşık % 5’ini; “Takım Halinde Öğrenme” davranışının yaklaşık% 18’ini açıklamaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Fen ve Bilgisayar Alanları Eğitimi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Kasım 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 33 Sayı: 1 |