Araştırmada, üniversite öğrencilerinin matematikte öğrenilmiş çaresizlik düzeylerini belirlemek amacıyla bir “Matematikte Öğrenilmiş Çaresizlik Ölçeği” geliştirilmesi amaçlanmıştır. “Matematikte Öğrenilmiş Çaresizlik Ölçeği”, öğrenilmiş çaresizliğe özgü olan ve depresif yükleme biçimi olarak da adlandırılan içsel, değişmez ve genel yükleme boyutlarını ölçecek biçimde hazırlanmıştır. Böylece, 34 maddelik bir ölçek oluşturulmuştur. Hazırlanan ölçek 97 öğrenciye uygulanarak güvenirlik katsayısı 0,82 bulunmuştur. Ayrıca, ölçek 124 öğrenciye 4 hafta arayla iki kez uygulanarak uygulamalar arasında pozitif yönde güçlü bir ilişki belirlenmiştir. Ölçeğin kapsam geçerliği için uzman görüşlerinden yararlanılmış, uyum geçerliği için ise 95 öğrenciye “Matematikte Öğrenilmiş Çaresizlik Ölçeği” ile birlikte araştırmacılar tarafından geliştirilen “Matematik Kaygı Ölçeği” uygulanmıştır. Her iki ölçekten alınan puanlar arasında pozitif yönde güçlü bir ilişki belirlenmiştir. Yapılan çalışma sonucunda “Matematikte Öğrenilmiş Çaresizlik Ölçeği”nin geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Öğrenilmiş Çaresizlik Davranışı Atfetme Nedensel Yüklemeler Matematik Eğitimi
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | İçindekiler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 10 Mart 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 33 Sayı: 2 |