Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2019, Cilt: 38 Sayı: 1, 73 - 97, 28.06.2019

Öz

Kaynakça

  • Arı, E., & Alaca, Ö. (2015). Kuantum öğrenme modelinin, fen bilimleri dersinde başarı, tutum, kalıcılık üzerine etkileri ve öğrenciler tarafından değerlendirilmesi. Asya Öğretim Dergisi, 3(1), 30-49.
  • Arıbaş, S., & Tok, H. (2004). İlköğretimin birinci kademesinde yabancı dil öğretiminde karşılaşılan sorunların değerlendirilmesi. XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, 6-9 Temmuz 2004 İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Malatya.
  • Baş, G., & Beyhan, Ö. (2012a). İngilizce dersinde tematik öğrenme yaklaşımına dayalı öğretimin öğrencilerin başarılılarına ve derse yönelik tutumlarına etkisi. Turkish Journal of Education, (1)2, 1-13.
  • Baş, G., & Beyhan, Ö. (2012b). İngilizce dersinde yansıtıcı düşünme etkinliklerinin öğrencilerin akademik başarılarına ve derse yönelik tutumlarına etkisi. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(2), 128-142.
  • Budak, Y. (2010). Öğrenme yaklaşımına göre öğrenme ve eğitim durumlarının olası niteliği. International Conference on New Trends in Education and Their Implications, 11-13 November, 2010 Antalya-Turkey ISBN: 978 605 364 104 9
  • Büyüköztürk, Ş. (2014). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem Akademi.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E.K., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2016). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Cameron, L. (2001). Teaching languages to young learners. Cambridge: Cambridge University Press.
  • Cüceloğlu, D. (1993). İyi düşün doğru karar ver. İstanbul: Sistem Yayıncılık
  • Demircan, Ö. (1993). Türkiye’de yabancı dil. İstanbul: Remzi Yayıncılık.
  • Demircioğlu, E. (2012). Eleştirel düşünme eğilimi ölçeğinin uyarlama çalışması ve faktör yapısının farklı değişkenlere göre incelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi.
  • Durmuşçelebi, M., & Bilgili, A. (2014). Yeni (12 yıllık) eğitim sistemi, karşılaşılan sorunlar ve dünyadaki uygulamalardan bazılarının incelenmesi. Turkish Studies, (9)2, 603-621.
  • Evans, L. (2009). Reflective assessment and student achievement in high school English. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Seattle Pacific University The Graduate School Of Education, Seattle.
  • Giordan, A. (1995a). New models for the learning process: beyond constructivism. Prospects- Quarterly Review of Education, 25(1), 1-12.
  • Giordan, A. (1995b). Learning: beyond constructivism. Erişim Tarihi: 18.04.2015, http://Tecfa.Unige.Ch/Tecfa/Research/Humanities/Learning-Construct.Html
  • Giordan, A. (2000). From constructivismet to allosteric learning model. Erişim Tarihi: 18.04.2015, http://Cms.Unige.Ch/Ldes/Wp-Content/Uploads/2012/07/From-Constructivisme-To-Allosteric-Learning-Model1.Pdf
  • Giordan, A. (2012). The allosteric learning model and current theories about learning. (Çev: N. Allal), Erişim Tarihi: 18.04.2015, http://Cms.Unige.Ch/Ldes/Wp-Content/Uploads/2012/07/The-Allosteric-Learning-Model-And-Current-Theories-About-Learning1.Pdf
  • Günhan, B. C., & Başaer, N. (2009). Probleme dayalı öğrenmenin öğrencilerin eleştirel düşünme becerilerine etkisi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 7(2), 451-482.
  • Gürbüztürk, O., Koç, S., & Babaoğlu, H.M. (2016). The effect of allosteric learning model on the problem solving skills of 7th grade students in english courses. Journal of Education and Future, 9,67-82.
  • Haznedar, B. (2010). Türkiye’de yabancı dil eğitimi: Reformlar, yönelimler ve öğretmenlerimiz. International Conference on New Trends İn Education and Their Implications, 11-13 November, 2010, Antalya-Turkey.
  • Honorez, M., Remy, F., Monfort, B., Cahay R., & Therer, J. (2000). The acquisition of terminal skills in sciences. Bulletin d’Informations Pédagogiques, Erişim Tarihi: 26.12.2017, http://Www.Restode.Cfwb.Be/Download/İnfoped/İnfo50b.Pdf
  • Kızılkaya, G., & Aşkar, P. (2009). Problem Çözmeye yönelik yansıtıcı düşünme becerisi ölçeğinin geliştirilmesi. Eğitim ve Bilim, (34)154, 82-92.
  • Koç, G. (2002). Yapılandırmacı öğrenme yaklaşımının duyuşsal ve bilişsel öğrenme ürünlerine etkisi. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Koç, S., & Tavukçu, S.D. (2015), Allosterik öğrenme modelindeki eğitim durumlarının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi. III. Uluslararası İlkokul Eğitimi Konferansı, 08-10 Ekim 2015, Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi.
  • Mayer, R. (1998). Cognitive, metacognitive, and motivational aspects of problem solving. Erişim Tarihi: 14.04.2017,http://Rhartshorne.Com/Fall-2012/Eme6507-Rh/Cdisturco/Eme6507-Eportfolio/Documents/Mayer%201998.Pdf
  • MEB. (2013). İlköğretim kurumları (ilkokullar ve ortaokullar) ingilizce dersi (2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8.sınıflar) öğretim programı. Ankara: MEB.
  • Moradi, M., Brunel, S., & Vallespir, B. (2008). Design a product for learning and teaching: From theories to developing a process. Erişim Tarihi: 1.05.2017, Https://Hal.Archives-Ouvertes.Fr/Hal-00323144/Document.
  • Pei‚ X. (2006) Allosteric learning model and instructional design‚ Global Education. 35(12).
  • Schön, D. A. (1983). The reflective practitioner: how professionals think in action. Aldershot: Avebury.
  • Şimşek, H. (2016). Drama yoluyla İngilizce kelime öğretimi: Gölbaşı MYO örneği. International Journal of Social Science, 44, 421-430.
  • TED (1983). Yabancı dil öğretimi ve sorunları. Ankara: Türk Eğitim Derneği Yayınları.
  • Topbaş, E. (2013). Beş basamaklı öğrenme stratejisine göre ders planı hazırlama. Gazi Üniversitesi Endüstriyel Sanatlar Eğitim Fakültesi Dergisi, 32, 97-106.
  • Wutao (2010). Research on the allosteric learning model. East China Normal University, Shanghai/China.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.

İngilizce Dersinde Allosterik Öğrenme Modelinin Öğrencilerin Eleştirel ve Problem Çözmeye Yönelik Yansıtıcı Düşünme Becerilerine Etkisi

Yıl 2019, Cilt: 38 Sayı: 1, 73 - 97, 28.06.2019

Öz

Bu araştırmanın temel amacı, 5. sınıf
öğrencilerinin öğrenmeyi gerçekleştirme yolunda izledikleri süreçleri
belirlemek ve bu süreçlerde öğrencilerin olayların olumlu-olumsuz yönlerini
görmelerini sağlamak ve karşılaşılan problemlerde geliştirdikleri ve
kullandıkları çözüm yollarını ortaya koymaktır. Araştırmada, nicel ve nitel
araştırma desenlerinin birlikte ele alındığı karma yöntem kullanılmıştır.
Araştırmanın nicel boyutunda, yarı deneysel desenlerden öntest-sontest eşleştirilmiş
kontrol gruplu desen; araştırmanın nitel boyutunda ise nicel bulguları daha
anlaşılır kılmak amacıyla, nitel araştırma desenlerinden durum çalışması deseni
kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu, Siirt merkez Sancaklar
Ortaokulu’nun 5/A ve 5/B sınıflarında öğrenim gören toplam 106 öğrenciden
oluşmaktadır. Araştırmanın nitel boyutunda deney grubunda bulunan 53
katılımcıdan 45 tanesi “gönüllülük esasına” göre belirlenmiştir. Araştırmanın
verilerine nicel boyutta, “Eleştirel Düşünme Eğilimi Ölçeği” ve “Problem
Çözmeye Yönelik Yansıtıcı Düşünme Ölçeği, nitel boyutta ise yarı
yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak ulaşılmıştır.  Nicel verilerin istatistiksel analizinde
bilgisayar paket programı ve dağılımın normal olduğu grupların ön test-son test
puanlarını karşılaştırmak için bağımsız gruplarda t-testi; deney ve kontrol
grubunun kendi içinde ön test-son test puanlarını karşılaştırmak üzere bağımlı
gruplarda t-testi kullanılmıştır. Nitel verilerin analizinde ise, betimsel
analiz ve içerik analizi yöntemleri kullanılmıştır. Araştırmada sonucunda, Allosterik
öğrenme modeli etkinliklerinin öğrenci merkezli olduğu ve bu etkinliklerin
eğlenceli geçtiği görülmüştür. Etkinliklerde öğrenciler, drama tekniğini ve
grup çalışmalarını çok sevdiklerini, bilgilerini düzenleme konusunda problemler
yaşadıklarını, bu problemleri yakın çevresinden destek alarak çözdüklerini
ifade etmişlerdir.

Kaynakça

  • Arı, E., & Alaca, Ö. (2015). Kuantum öğrenme modelinin, fen bilimleri dersinde başarı, tutum, kalıcılık üzerine etkileri ve öğrenciler tarafından değerlendirilmesi. Asya Öğretim Dergisi, 3(1), 30-49.
  • Arıbaş, S., & Tok, H. (2004). İlköğretimin birinci kademesinde yabancı dil öğretiminde karşılaşılan sorunların değerlendirilmesi. XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, 6-9 Temmuz 2004 İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Malatya.
  • Baş, G., & Beyhan, Ö. (2012a). İngilizce dersinde tematik öğrenme yaklaşımına dayalı öğretimin öğrencilerin başarılılarına ve derse yönelik tutumlarına etkisi. Turkish Journal of Education, (1)2, 1-13.
  • Baş, G., & Beyhan, Ö. (2012b). İngilizce dersinde yansıtıcı düşünme etkinliklerinin öğrencilerin akademik başarılarına ve derse yönelik tutumlarına etkisi. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(2), 128-142.
  • Budak, Y. (2010). Öğrenme yaklaşımına göre öğrenme ve eğitim durumlarının olası niteliği. International Conference on New Trends in Education and Their Implications, 11-13 November, 2010 Antalya-Turkey ISBN: 978 605 364 104 9
  • Büyüköztürk, Ş. (2014). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem Akademi.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E.K., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2016). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Cameron, L. (2001). Teaching languages to young learners. Cambridge: Cambridge University Press.
  • Cüceloğlu, D. (1993). İyi düşün doğru karar ver. İstanbul: Sistem Yayıncılık
  • Demircan, Ö. (1993). Türkiye’de yabancı dil. İstanbul: Remzi Yayıncılık.
  • Demircioğlu, E. (2012). Eleştirel düşünme eğilimi ölçeğinin uyarlama çalışması ve faktör yapısının farklı değişkenlere göre incelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi.
  • Durmuşçelebi, M., & Bilgili, A. (2014). Yeni (12 yıllık) eğitim sistemi, karşılaşılan sorunlar ve dünyadaki uygulamalardan bazılarının incelenmesi. Turkish Studies, (9)2, 603-621.
  • Evans, L. (2009). Reflective assessment and student achievement in high school English. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Seattle Pacific University The Graduate School Of Education, Seattle.
  • Giordan, A. (1995a). New models for the learning process: beyond constructivism. Prospects- Quarterly Review of Education, 25(1), 1-12.
  • Giordan, A. (1995b). Learning: beyond constructivism. Erişim Tarihi: 18.04.2015, http://Tecfa.Unige.Ch/Tecfa/Research/Humanities/Learning-Construct.Html
  • Giordan, A. (2000). From constructivismet to allosteric learning model. Erişim Tarihi: 18.04.2015, http://Cms.Unige.Ch/Ldes/Wp-Content/Uploads/2012/07/From-Constructivisme-To-Allosteric-Learning-Model1.Pdf
  • Giordan, A. (2012). The allosteric learning model and current theories about learning. (Çev: N. Allal), Erişim Tarihi: 18.04.2015, http://Cms.Unige.Ch/Ldes/Wp-Content/Uploads/2012/07/The-Allosteric-Learning-Model-And-Current-Theories-About-Learning1.Pdf
  • Günhan, B. C., & Başaer, N. (2009). Probleme dayalı öğrenmenin öğrencilerin eleştirel düşünme becerilerine etkisi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 7(2), 451-482.
  • Gürbüztürk, O., Koç, S., & Babaoğlu, H.M. (2016). The effect of allosteric learning model on the problem solving skills of 7th grade students in english courses. Journal of Education and Future, 9,67-82.
  • Haznedar, B. (2010). Türkiye’de yabancı dil eğitimi: Reformlar, yönelimler ve öğretmenlerimiz. International Conference on New Trends İn Education and Their Implications, 11-13 November, 2010, Antalya-Turkey.
  • Honorez, M., Remy, F., Monfort, B., Cahay R., & Therer, J. (2000). The acquisition of terminal skills in sciences. Bulletin d’Informations Pédagogiques, Erişim Tarihi: 26.12.2017, http://Www.Restode.Cfwb.Be/Download/İnfoped/İnfo50b.Pdf
  • Kızılkaya, G., & Aşkar, P. (2009). Problem Çözmeye yönelik yansıtıcı düşünme becerisi ölçeğinin geliştirilmesi. Eğitim ve Bilim, (34)154, 82-92.
  • Koç, G. (2002). Yapılandırmacı öğrenme yaklaşımının duyuşsal ve bilişsel öğrenme ürünlerine etkisi. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Koç, S., & Tavukçu, S.D. (2015), Allosterik öğrenme modelindeki eğitim durumlarının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi. III. Uluslararası İlkokul Eğitimi Konferansı, 08-10 Ekim 2015, Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi.
  • Mayer, R. (1998). Cognitive, metacognitive, and motivational aspects of problem solving. Erişim Tarihi: 14.04.2017,http://Rhartshorne.Com/Fall-2012/Eme6507-Rh/Cdisturco/Eme6507-Eportfolio/Documents/Mayer%201998.Pdf
  • MEB. (2013). İlköğretim kurumları (ilkokullar ve ortaokullar) ingilizce dersi (2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8.sınıflar) öğretim programı. Ankara: MEB.
  • Moradi, M., Brunel, S., & Vallespir, B. (2008). Design a product for learning and teaching: From theories to developing a process. Erişim Tarihi: 1.05.2017, Https://Hal.Archives-Ouvertes.Fr/Hal-00323144/Document.
  • Pei‚ X. (2006) Allosteric learning model and instructional design‚ Global Education. 35(12).
  • Schön, D. A. (1983). The reflective practitioner: how professionals think in action. Aldershot: Avebury.
  • Şimşek, H. (2016). Drama yoluyla İngilizce kelime öğretimi: Gölbaşı MYO örneği. International Journal of Social Science, 44, 421-430.
  • TED (1983). Yabancı dil öğretimi ve sorunları. Ankara: Türk Eğitim Derneği Yayınları.
  • Topbaş, E. (2013). Beş basamaklı öğrenme stratejisine göre ders planı hazırlama. Gazi Üniversitesi Endüstriyel Sanatlar Eğitim Fakültesi Dergisi, 32, 97-106.
  • Wutao (2010). Research on the allosteric learning model. East China Normal University, Shanghai/China.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Toplam 34 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Tüm Alanlar
Yazarlar

Sevda Koç Akran 0000-0003-4205-0148

Hatice Melike Babaoğlu 0000-0003-4205-0148

Yayımlanma Tarihi 28 Haziran 2019
Kabul Tarihi 4 Şubat 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 38 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Koç Akran, S., & Babaoğlu, H. M. (2019). İngilizce Dersinde Allosterik Öğrenme Modelinin Öğrencilerin Eleştirel ve Problem Çözmeye Yönelik Yansıtıcı Düşünme Becerilerine Etkisi. Ondokuz Mayis University Journal of Education Faculty, 38(1), 73-97. https://doi.org/10.7822/omuefd.465620