Bu araştırmanın temel amacı, 5. sınıf
öğrencilerinin öğrenmeyi gerçekleştirme yolunda izledikleri süreçleri
belirlemek ve bu süreçlerde öğrencilerin olayların olumlu-olumsuz yönlerini
görmelerini sağlamak ve karşılaşılan problemlerde geliştirdikleri ve
kullandıkları çözüm yollarını ortaya koymaktır. Araştırmada, nicel ve nitel
araştırma desenlerinin birlikte ele alındığı karma yöntem kullanılmıştır.
Araştırmanın nicel boyutunda, yarı deneysel desenlerden öntest-sontest eşleştirilmiş
kontrol gruplu desen; araştırmanın nitel boyutunda ise nicel bulguları daha
anlaşılır kılmak amacıyla, nitel araştırma desenlerinden durum çalışması deseni
kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu, Siirt merkez Sancaklar
Ortaokulu’nun 5/A ve 5/B sınıflarında öğrenim gören toplam 106 öğrenciden
oluşmaktadır. Araştırmanın nitel boyutunda deney grubunda bulunan 53
katılımcıdan 45 tanesi “gönüllülük esasına” göre belirlenmiştir. Araştırmanın
verilerine nicel boyutta, “Eleştirel Düşünme Eğilimi Ölçeği” ve “Problem
Çözmeye Yönelik Yansıtıcı Düşünme Ölçeği, nitel boyutta ise yarı
yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak ulaşılmıştır. Nicel verilerin istatistiksel analizinde
bilgisayar paket programı ve dağılımın normal olduğu grupların ön test-son test
puanlarını karşılaştırmak için bağımsız gruplarda t-testi; deney ve kontrol
grubunun kendi içinde ön test-son test puanlarını karşılaştırmak üzere bağımlı
gruplarda t-testi kullanılmıştır. Nitel verilerin analizinde ise, betimsel
analiz ve içerik analizi yöntemleri kullanılmıştır. Araştırmada sonucunda, Allosterik
öğrenme modeli etkinliklerinin öğrenci merkezli olduğu ve bu etkinliklerin
eğlenceli geçtiği görülmüştür. Etkinliklerde öğrenciler, drama tekniğini ve
grup çalışmalarını çok sevdiklerini, bilgilerini düzenleme konusunda problemler
yaşadıklarını, bu problemleri yakın çevresinden destek alarak çözdüklerini
ifade etmişlerdir.
Allosterik öğrenme Eleştirel düşünme Yansıtıcı düşünme Problem çözme
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Tüm Alanlar |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Haziran 2019 |
Kabul Tarihi | 4 Şubat 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 38 Sayı: 1 |