Book Review
BibTex RIS Cite

Review of Ana Hatlarıyla İslam Eğitim Tarihi

Year 2020, Issue: 49, 601 - 605, 15.12.2020

Abstract

The correct interpretation of current education issues for an educator who does not know the history of education is limited. History of Islamic Education in Outline gives the history of Islamic education from the time of the Prophet to the post-Tanzimat period. Not only history is given, but also social issues such as teachers, students and women in Islamic education are mentioned. This work, which was published in Ensar Publications in 2017, has an important place in the field of religious education. The editors of the book are people who have made important works in the field of religious education.

References

  • ANA HATLARIYLA İSLAM EĞİTİM TARİHİ ed. Prof. Dr. Mustafa Köylü ve Prof. Dr. Şakir Gözütok, (İstanbul: Ensar Neşriyat, 2017)

Ana Hatlarıyla İslam Eğitim Tarihi

Year 2020, Issue: 49, 601 - 605, 15.12.2020

Abstract

İslam Dini eğitime çok önem vermektedir.Eğitim tarihini bilmeyen bir eğitimcinin güncel eğitim meselelerini doğru bir şekilde yorumlaması sınırlı kalır. Bu din eğitimcileri için de geçerlidir. Ana Hatlarıyla İslam Eğitim Tarihi Hz. Peygamber zamanından Tanzimat sonrası dönemine gelene kadar İslamî eğitimin tarihçesini vermektedir. Sadece tarihçe verilmekle kalınmamış, öğretmen, öğrenci ve kadınların İslam eğitimindeki yeri gibi sosyal konulardan da bahsedilmiştir. 2017 yılında Ensar Neşriyat’tan çıkan bu eser din eğitimi alanında önemli bir yere sahiptir. Kitabın editörleri din eğitimi alanında önemli çalışmalara imza atmış kişilerdir.

References

  • ANA HATLARIYLA İSLAM EĞİTİM TARİHİ ed. Prof. Dr. Mustafa Köylü ve Prof. Dr. Şakir Gözütok, (İstanbul: Ensar Neşriyat, 2017)
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Book Review
Authors

Hatice Süeda Yavuz 0000-0002-8322-0193

Publication Date December 15, 2020
Submission Date December 14, 2019
Published in Issue Year 2020 Issue: 49

Cite

ISNAD Yavuz, Hatice Süeda. “Ana Hatlarıyla İslam Eğitim Tarihi”. Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 49 (December 2020), 601-605.