ÖZET
Bu çalışmanın amacı Türk ortaöğrenim okullarındaki öğrencilerin, beden eğitimi ders ve ders dışı etkinliklerine karşı tutumlarını inceleyerek bu süreçte beden eğitimi öğretmenlerinin rolünü belirlemektir. Araştırmaya üç ildeki ortaöğrenim okullarında öğrenim gören toplam 990 öğrenci(512 erkek, 478 kız) katılmıştır. Çalışmada istatistiksel işlem olarak, frekans, yüzde ve ki-kare testleri uygulanmıştır. Araştırma sonucuna göre öğrencilerin beden eğitimi dersini her yıl almak isteme oranları oldukça yüksektir(%80,2). Öğrencilerin ders dışı aktivitelere en çok yönlendiren etkenler sıralamasında ise önceliği “çevre” (% 42,4) alırken, en son sırada “aile” ve “okul”dan sonra “beden eğitimi öğretmeni” (%12,6) gelmektedir. Yine öğrencilerin beden eğitimi dersine yönelim motivasyonu erkek öğrencilerde %80,9 iken, bayanlarda %65,1 oranındadır. Ayrıca öğrencilerin ders dışı etkinliklerine katılım oranlarının istenilen seviyede olmadığı ve bu etkinliklerin de öğrencilerin beklentilerini tam olarak karşılayamadığı belirlenmiştir. Beden Eğitimi öğretmenlerinin hizmet içi eğitimi yanında, öğrencilerin ders dışı etkinliklerine katılım oranlarının istenilen seviyeye çıkarılması ve ders dışı etkinliklerin öğrencilerin beklentilerini tam olarak karşılayabilmesi sağlanmalıdır.
Anahtar kelimeler: Beden Eğitimi öğretmeni, tutum, öğrenci
Bu çalışmanın amacı Türk ortaöğretim okullarında öğrenim gören öğrencilerin, beden eğitimi ders içi ve ders dışı etkinliklerine karşı tutumlarını incelemek ve bu süreçte beden eğitimi öğretmenlerinin rolünü belirlemektir. Araştırmaya üç ildeki ortaöğretim okullarında öğrenim gören toplam 990 öğrenci (512 erkek, 478 kız) katılmıştır. Çalışmada istatistiksel işlem olarak, frekans ve yüzde hesaplanmasıyla ki-kare analizi uygulanmıştır. Araştırma sonucuna göre öğrencilerin beden eğitimi dersini her yıl almak isteme oranları oldukça yüksektir (%80,2). Beden eğitimi dersine yönelim motivasyonu erkeklerde (%80,9) kızlara göre (%65,1) daha yüksek orandadır. Fakat öğrencilerin ders dışı etkinliklere katılımları istenilen seviyede değildir ve etkinlikler öğrenci beklentilerini tam olarak karşılayamamaktadır. Öğrencilerin ders dışı aktivitelere en çok yönlendiren etkenler sıralamasında önceliği “sosyal çevre” (%42,4) almakta, bunu “aile” (%21,7), “okul” (%13,7) ve “beden eğitimi öğretmeni” (%12,6) takip etmektedir. Bu çerçevede öğrencinin beden eğitimi dersi ve ders dışı etkinliklerine yönelik tutumunu pozitif biçimde değiştirmek için yeni yaklaşımlar esasında beden eğitimi öğretmenlerinin hizmet içi eğitimi yanında, öğrencilerin ders dışı etkinliklerine katılım oranlarının istenilen seviyeye çıkarılması ve ders içi ve dışı etkinliklerin öğrencilerin beklentilerini tam olarak karşılayabilecek tarzda düzenlenmesi sağlanmalıdır
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Psiko Sosyal Alanlar |
Authors | |
Publication Date | July 4, 2011 |
Published in Issue | Year 2011 Volume: 2 Issue: 2 |