-
ÖZET
Bu araştırma, 2011-2012 eğitim öğretim yılında farklı üniversitelerin beden eğitimi ve spor yüksekokulu öğretmenlik bölümlerinde okuyan 1. ve 4. Sınıf öğrencilerin Bilimsel Epistemolojik İnançlarının Düzeyini çeşitli değişkenler açısından incelemek amacıyla yapılan tarama modelli bir çalışmadır. Araştırmanın çalışma grubunu Ahi Evran, Selçuk ve Gazi Üniversiteleri BESYO öğretmenlik bölümü 1. ve 4. Sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Pomeroy (1993) tarafından gelistirilen ve Deryakulu ve Bıkmaz (2003) tarafından Türkçeye uyarlanan “Bilimsel Epistemolojik İnançlar Ölçegi” kullanılmıstır [1,2]. Ölçeğin iç tutarlılık katsayısı ise .91 olarak saptanmıstır. Araştırmada elde edilen verilerin analizinde SPSS 17 istatistik programı kullanılmış olup değişkenler arasında ilişki ve farklarda 0.05 önem düzeyi dikkate alınmıştır.
Sonuç olarak; öğrencilerin üniversite ve cinsiyet değişkeni ile Bilimsel Epistemolojik İnançlar arasında anlamlı ilişki tespit edilememekle beraber, sınıf değişkeninde anlamlı ilişki tespit edilmiştir. 4. Sınıfların Bilimsel Epistemolojik İnançlar Ölçeğinden aldığı puan ortalamaları 1. Sınıflardan yüksek olduğu görülmüştür.
Anahtar Kelimeler: Beden Eğitimi Öğretmeni, Epistemoloji, Bilimsel Epistemolojik İnanç
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Psiko Sosyal Alanlar |
Authors | |
Publication Date | June 28, 2012 |
Published in Issue | Year 2012 Volume: 3 Issue: 2 |