BibTex RIS Cite

-

Year 2012, Volume: 3 Issue: 2, 39 - 44, 28.06.2012

Abstract

-

References

  • Eroğlu SE, Güven K. Üniversite öğrencilerinin bilimsel epistemolojik inançlarının bazı değişkenler açışından değerlendirilmesi, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 16: 295-312, 2006.
  • MEB, Öğretim programlarının yenilemesini zorunlu kılan nedenler. Acat, Tüken & Karadağ / TUSED / 2004: 7(4) 2010 87 http://ttkb.meb.gov.tr/programlar/ prog_giris/prg_giris.pdf web adresinden 10 Ocak 2009 tarihinde edinilmiştir.
  • Tezci E, Uysal A. Eğitim teknolojisinin gelişimine yaklaşımların etkisi, The Turkish Online Journal of Educational Technology, 22: 158-164, 2004.
  • Deryakulu D. Üniversite öğrencilerinin öğrenme ve ders çalışma stratejileri ile epistemolojik inançları arasındaki ilişki, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi,38:230–249, 2004.
  • Cevizci, A. Felsefe Sözlüğü, Paradigma Yayınları, İstanbul, 2005.
  • Bromme R, Thinking and knowing about knowledge, Grounding Mathematics Education, 1-11, 2005.
  • Hofer B, Pintrich P. The Development of epistemological theories: Beliefs about knowledge and knowing and theirRelationship to learning. Review of Educational Research, 67(1): 88-140, 1997.
  • Buehl MM, Alexander PA, Beliefs about academic knowledge. Educational Psychology Review, 13(4): 385 – 418, 2001.
  • Schommer MA. Synthesising epistemological belief research: Tentative understandings and provocative confusions, Educational Psychology Review, 6 (4):293–319, 1994.
  • Marrs H, Culture, Epistemology and academic studying, Doctor of Education, Kansas State University, Manhattan, Kansas, 2005.
  • Sander P, Researching our students for more effective university teaching, Electronic Journal of Research in Educational Psychology, 3 (1): 113-130, 2005.
  • Lederman NG, “Students’ and teachers’ conceptions of the nature of science, A Rewiev of the Research, Journal of Research in Science Teaching, 29(4): 331-359, 1992.
  • Tsai CC, Nested epistemologies: Science teachers’ beliefs of teaching, learning and science, International Journal of Science Education, 24 (8): 771-783, 2002.
  • Pomeroy D. Implications of teachers’ beliefs about the nature of science: comparison of the beliefs of scientists, secondary science teachers, and elementary teachers. Science Education, 77(3): 261-278, 1993.
  • Deryakulu Deniz, Bıkmaz F. Bilimsel epistemolojik inançlar ölçeğinin geçerlik ve güvenirlik çalışması, Eğitim Bilimleri ve Uygulama, 4: 244-257, 2003.
  • Meral M, Çolak E, Öğretmen adaylarının bilimsel epistemolojik inançlarının incelenmesi. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 27: 129-146, 2009.
  • Eroğlu, SE, Üniversite öğrencilerinin Bilimsel Epistemolojik İnançlarının Bazı Değişkenler Açışından İncelenmesi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Yüksek Lisans Tezi, 2004.
  • Green DW, Parker RM, Vocational and academical attributes of students with different learning styles, Journal of Collage Student Development, 30(5): 395-400, 1989.
  • Chan, K. Hong Kong teacher education students' epistemological beliefs and approaches to learning, Research in Education,69: 36-50, 2003.
  • Terzi AR. Üniversite öğrencilerinin bilimsel epistemolojik inançları üzerine bir araştırma. Afyon Kocatepe Üniversitesi, SBED. 2005: 7(2):298-311 [internet Erisin Tarihi: 22/12/2011]. Adres: http//www.sosbil.aku.edu.tr/dergi/c7s3.htm.
  • Karhan İ, İlköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin epistemolojik inançlarının demografik özelliklerine ve bilgi teknolojilerini kullanma durumlarına göre incelenmesi, Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Doktora Tezi, İstanbul, 2007.
  • Can B, Arabacıoğlu S, The Observation of the teacher candidates’ epistemological beliefs according to some variables, Procedia Social and Behavioral Sciences, 1: 2799-2803, 2009.
  • Demirli C, Türel YK, Özmen B. Bilişim teknolojileri öğretmen adaylarının epistemolojik inançlarının incelenmesi, Uluslararası Eğitim Teknolojileri Sempozyumu, Boğaziçi Üniversitesi, , 26-28 Nisan, İstanbul, 2010.

BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETMENLİĞİ ADAYLARININ BİLİMSEL EPİSTEMOLOJİK İNANÇLARININ FARKLI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ

Year 2012, Volume: 3 Issue: 2, 39 - 44, 28.06.2012

Abstract

ÖZET
Bu araştırma, 2011-2012 eğitim öğretim yılında farklı üniversitelerin beden eğitimi ve spor yüksekokulu öğretmenlik bölümlerinde okuyan 1. ve 4. Sınıf öğrencilerin Bilimsel Epistemolojik İnançlarının Düzeyini çeşitli değişkenler açısından incelemek amacıyla yapılan tarama modelli bir çalışmadır. Araştırmanın çalışma grubunu Ahi Evran, Selçuk ve Gazi Üniversiteleri BESYO öğretmenlik bölümü 1. ve 4. Sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Pomeroy (1993) tarafından gelistirilen ve Deryakulu ve Bıkmaz (2003) tarafından Türkçeye uyarlanan “Bilimsel Epistemolojik İnançlar Ölçegi” kullanılmıstır [1,2]. Ölçeğin iç tutarlılık katsayısı ise .91 olarak saptanmıstır. Araştırmada elde edilen verilerin analizinde SPSS 17 istatistik programı kullanılmış olup değişkenler arasında ilişki ve farklarda 0.05 önem düzeyi dikkate alınmıştır.
Sonuç olarak; öğrencilerin üniversite ve cinsiyet değişkeni ile Bilimsel Epistemolojik İnançlar arasında anlamlı ilişki tespit edilememekle beraber, sınıf değişkeninde anlamlı ilişki tespit edilmiştir. 4. Sınıfların Bilimsel Epistemolojik İnançlar Ölçeğinden aldığı puan ortalamaları 1. Sınıflardan yüksek olduğu görülmüştür.
Anahtar Kelimeler: Beden Eğitimi Öğretmeni, Epistemoloji, Bilimsel Epistemolojik İnanç

References

  • Eroğlu SE, Güven K. Üniversite öğrencilerinin bilimsel epistemolojik inançlarının bazı değişkenler açışından değerlendirilmesi, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 16: 295-312, 2006.
  • MEB, Öğretim programlarının yenilemesini zorunlu kılan nedenler. Acat, Tüken & Karadağ / TUSED / 2004: 7(4) 2010 87 http://ttkb.meb.gov.tr/programlar/ prog_giris/prg_giris.pdf web adresinden 10 Ocak 2009 tarihinde edinilmiştir.
  • Tezci E, Uysal A. Eğitim teknolojisinin gelişimine yaklaşımların etkisi, The Turkish Online Journal of Educational Technology, 22: 158-164, 2004.
  • Deryakulu D. Üniversite öğrencilerinin öğrenme ve ders çalışma stratejileri ile epistemolojik inançları arasındaki ilişki, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi,38:230–249, 2004.
  • Cevizci, A. Felsefe Sözlüğü, Paradigma Yayınları, İstanbul, 2005.
  • Bromme R, Thinking and knowing about knowledge, Grounding Mathematics Education, 1-11, 2005.
  • Hofer B, Pintrich P. The Development of epistemological theories: Beliefs about knowledge and knowing and theirRelationship to learning. Review of Educational Research, 67(1): 88-140, 1997.
  • Buehl MM, Alexander PA, Beliefs about academic knowledge. Educational Psychology Review, 13(4): 385 – 418, 2001.
  • Schommer MA. Synthesising epistemological belief research: Tentative understandings and provocative confusions, Educational Psychology Review, 6 (4):293–319, 1994.
  • Marrs H, Culture, Epistemology and academic studying, Doctor of Education, Kansas State University, Manhattan, Kansas, 2005.
  • Sander P, Researching our students for more effective university teaching, Electronic Journal of Research in Educational Psychology, 3 (1): 113-130, 2005.
  • Lederman NG, “Students’ and teachers’ conceptions of the nature of science, A Rewiev of the Research, Journal of Research in Science Teaching, 29(4): 331-359, 1992.
  • Tsai CC, Nested epistemologies: Science teachers’ beliefs of teaching, learning and science, International Journal of Science Education, 24 (8): 771-783, 2002.
  • Pomeroy D. Implications of teachers’ beliefs about the nature of science: comparison of the beliefs of scientists, secondary science teachers, and elementary teachers. Science Education, 77(3): 261-278, 1993.
  • Deryakulu Deniz, Bıkmaz F. Bilimsel epistemolojik inançlar ölçeğinin geçerlik ve güvenirlik çalışması, Eğitim Bilimleri ve Uygulama, 4: 244-257, 2003.
  • Meral M, Çolak E, Öğretmen adaylarının bilimsel epistemolojik inançlarının incelenmesi. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 27: 129-146, 2009.
  • Eroğlu, SE, Üniversite öğrencilerinin Bilimsel Epistemolojik İnançlarının Bazı Değişkenler Açışından İncelenmesi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Yüksek Lisans Tezi, 2004.
  • Green DW, Parker RM, Vocational and academical attributes of students with different learning styles, Journal of Collage Student Development, 30(5): 395-400, 1989.
  • Chan, K. Hong Kong teacher education students' epistemological beliefs and approaches to learning, Research in Education,69: 36-50, 2003.
  • Terzi AR. Üniversite öğrencilerinin bilimsel epistemolojik inançları üzerine bir araştırma. Afyon Kocatepe Üniversitesi, SBED. 2005: 7(2):298-311 [internet Erisin Tarihi: 22/12/2011]. Adres: http//www.sosbil.aku.edu.tr/dergi/c7s3.htm.
  • Karhan İ, İlköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin epistemolojik inançlarının demografik özelliklerine ve bilgi teknolojilerini kullanma durumlarına göre incelenmesi, Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Doktora Tezi, İstanbul, 2007.
  • Can B, Arabacıoğlu S, The Observation of the teacher candidates’ epistemological beliefs according to some variables, Procedia Social and Behavioral Sciences, 1: 2799-2803, 2009.
  • Demirli C, Türel YK, Özmen B. Bilişim teknolojileri öğretmen adaylarının epistemolojik inançlarının incelenmesi, Uluslararası Eğitim Teknolojileri Sempozyumu, Boğaziçi Üniversitesi, , 26-28 Nisan, İstanbul, 2010.
There are 23 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Psiko Sosyal Alanlar
Authors

Ebru Olcay Karabulut This is me

Hakkı Ulucan This is me

Publication Date June 28, 2012
Published in Issue Year 2012 Volume: 3 Issue: 2

Cite

APA Karabulut, E. O., & Ulucan, H. (2012). BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETMENLİĞİ ADAYLARININ BİLİMSEL EPİSTEMOLOJİK İNANÇLARININ FARKLI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ. Spor Ve Performans Araştırmaları Dergisi, 3(2), 39-44. https://doi.org/10.17155/spd.29849