Bu araştırmanın amacı Beden Eğitimi dersi öğretmenlerinin hizmet içi eğitim etkinliklerine katılımlarını etkileyen etmenleri incelemektir. Bu kapsamda çalışmanın örneklemini Samsun İli Milli Eğitim Müdürlüğü’ne bağlı Merkez, Asarcık, Atakum, Ayvacık, Bafra, Canik, Çarşamba, Havza, İlkadım, Tekkeköy, Terme ve Vezirköprü ilçelerine bağlı okullarda Beden Eğitimi öğretmeni olarak görev yapmakta olan toplam 370 öğretmen oluşturmaktadır.Verilerin değerlendirilmesinde bağımlı değişken (sayma verileri) ve bağımsız değişkenler arasındaki ilişkiyi araştırmak için Poisson Regresyon metodu kullanılmıştır.Bu anlamda araştırmacı öğretmenlerin cinsiyet, yaş, mesleki kıdem, okuttukları sınıf seviyesi ve eğitim düzeyleri gibi demografik özellikleri ile hizmet içi eğitim etkinliklerine karşın tutumları, öğretmenlik yeterlilik algıları, zaman, ekonomik yardım (ödenek), okul müdürü, iş arkadaşları ve okul kültürü değişkenlerinin öğretmenlerin hizmet içi eğitim etkinliklerine katılımlarını etkilediği sonucuna ulaşmıştır. Bu sonuç doğrultusunda hizmet içi eğitim etkinliklerine katılımı arttırma konusunda Milli Eğitim Bakanlığı çalışmada yer alan değişkenleri temel alarak gerekli tedbirleri almalı ve imkanları sağlamalıdır.
Journal Section | Psiko Sosyal Alanlar |
---|---|
Authors | |
Publication Date | June 20, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 7 Issue: 2 |