Bu
araştırmanın amacı; farklı illerdeki ortaokul öğrencilerinin beden eğitimi
dersine karşı tutumlarının ölçülmesidir. Araştırmanın örneklem grubunu; Düzce, Sakarya
ve Zonguldak illerinde 5, 6, 7 ve 8. sınıfta öğrenim gören 139'u bayan 169'u
erkek olmak üzere toplam 308 gönüllü öğrenci oluşturmaktadır. Veri toplama
aracı olarak anket kullanılmıştır. Anketin birinci bölümünde bilgi formuna,
ikinci bölümünde ise Demirhan ve Altay (2001)’ın revize ettiği, beden eğitimi
ve spor tutum ölçeğine (BESTÖ) yer verilmiştir. Verilerin değerlendirilmesinde
SPSS (20) istatistik programı kullanılmış ve bu verilerin anlamlılık düzeyi
(p< 0,05) alınmıştır. Verilerin analizinde cinsiyetler ile beden eğitimi
dersine ilişkin tutumlarının karşılaştırılmasında bağımsız gruplarda t-testi;
yaşanılan yer, sınıf, yaş, gibi değişkenlere göre beden eğitimi dersine ilişkin
tutumlarının karşılaştırılmasında tek yönlü varyans analizi ile farklılığın
hangi gruptan kaynaklandığını belirlemek için ise Scheffe testi uygulanmıştır
(P < 0,05). Ortaokul öğrencilerinin yaşadıkları
şehir değişkeni göz önüne alınarak tutumları
karşılaştırılmıştır. Düzce ilinde öğrenim gören öğrencilerin, Sakarya ilinde
öğrenim gören öğrencilere göre beden eğitimi dersine karşı tutumlarının daha yüksek
olduğu tespit edilmiştir. Öğrencilerin yaş dağılımları, cinsiyetleri ve okuduğu
sınıf değişkenleri ile beden eğitimi dersine karşı tutumları arasında
istatistiksel olarak anlamlı bir sonuç bulunamamıştır.
The purpose of this
research to measure the attitudes of secondary school students from different
provinces towards physical education lesson. The sample group of the research
consists of 308 volunteering students, 139 female and 169 male, in the 5, 6, 7
and 8 grades in the provinces of Düzce, Sakarya and Zonguldak. A questionnaire
was used as data collection tool. The first part of the questionnaire included
an information form, while the second part included physical education and
sport attitude scale (BESTÖ), which was revised by Demirhan and Altay (2001). In
the analysis of data, independent groups t-test was used in comparing gender
and attitudes towards physical education lesson; in one-way analysis of
variance was used to compare the attitudes towards physical education lesson according
to variables such as location, class, age, etc. and Scheffe test was used to
determine in which group the difference was (P <0.05). The attitudes of the
secondary school students were compared by taking into consideration the
variable of city in which they lived. It was determined that the students who studied
in the province of Düzce had higher attitudes towards physical education than
the students in Sakarya province. No statistically significant results were
found between the attitudes of the students towards physical education and
their age distributions, genders, and class variables.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Psiko Sosyal Alanlar |
Authors | |
Publication Date | December 14, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 9 Issue: 3 |