Research Article
BibTex RIS Cite

A Semiotic Study On Syria Image in the Eyes of Turkish University Students

Year 2020, Volume: 15 Issue: 26, 3988 - 4018, 30.06.2020
https://doi.org/10.26466/opus.662744

Abstract

Today's world is getting smaller and crowded and everyone is more and more alike. In such an environment and time, the image term has become the name of being otherness. Otherness can mean being prefered, prominence, income generation capacity, finding fans and supporters, gathering followers and power. However, image creation and management necessitates a process that requires time and effort. Loss of the image can occur in the event of a instant crisis. The country image are very important to be distinguished like the images of individuals and institutions. The economic and political processes of the countries can affect the images of the countries positively or negatively. The aim of this study was to analsyis the image of Syria among Turkish students. For this purpose, a study was designed with undergraduate students of the Department of Painting. The students' paintings as the data of this study were analyzed with semiotic analysis. As a result of the study, Syrian image were evaluated with the terms as war, death, sadness, uncertainty, difficulties, victimized women, victimized children, unhappiness, captivity, insecure country, uneasiness, fear, violence, helplessness, hopelessness, chaos, pain, migration, poverty, physical and financial impossibility, blood, cruelty and danger.

References

  • Aslan, A., Cambaz, H. Z. ve Karasu, S. (2018). Üniversite öğrencilerinin suriyeli mültecilere yönelik algı ve görüşlerine yönelik bir nitel araştırma. R&S - Research Studies Anatolia Journal, 1(3), 472-489.
  • Bakan, Ö. ve Tabakçı, N. (2008). Türk üniversite öğrencileri gözünde rusya imajı. Selçuk İletişim, 5 (3), 97-110.
  • Bakan, Ö. (2013). The image of Turkey in the eyes of Dutch university students. Selçuk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Dergisi, (33), 265-281.
  • Baloglu, S. ve McCleary, K. W. (1999). A model of destination ımage formation. Annals of tourism research, 26(4), 868-897.
  • Batur Çay, M (2016a). Şeref Ruhi Aydın resimlerindeki semboller üzerine bir inceleme. İnönü Üniversitesi Sanat Ve Tasarım Dergisi, 6(14), 1-10.
  • Batur, M. (2016b). Huzurun rengi mavi. İnönü Üniversitesi Sanat Ve Tasarım Dergisi, 6(13). 279-292.
  • Bate, David (2013). Fotoğraf anahtar kavramlar. (B. Şimşek, Çev.). Ankara: De Ki Basım Yayım.
  • Beerli Palacio, A., Díaz Meneses, G. ve Pérez Pérez, P. J. (2002). The configuration of the university image and its relationship with the satisfaction of students. Journal of Educational administration, 40(5), 486-505.
  • Castro, C. B., Armario, E. M. ve Ruiz, D. M. (2007). The influence of market heterogeneity on the relationship between a destination's image and tourists’ future behaviour. Tourism management, 28(1), 175-187.
  • Çağan, K. (2006). Sanat sosyolojisinin imkânına ve inşasına dair. Bilgi Sosyal Bilimler Dergisi, 2, 11-31.
  • Çağlar, B. (2012). Bir iletişim biçimi olarak göstergebilim. LAÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 3(2), 22-34.
  • Çiftçi, H. (2018). Türkiye Cumhuriyeti vatandaşlarının Suriyeli sığınmacılara yönelik tutum, algı ve empatik eğilimlerinin analizi. Itobiad: Journal Of The Human & Social Science Researches, 7(3), 2232-2256.
  • Çimen, L. K. ve Quadir, S. E. (2018). Üniversite öğrencilerinin Suriyeli sığınmacılarla ilgili tutumlarının sivil katılımları bağlamında incelenmesi. İnsan Ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 7(2), 1251-1273.
  • Ergin, H. (2016). Turkish university students' Perceptions towards their Syrian classmates. Egitim ve Bilim, 41(184), 399-415.
  • Ertan, G. ve Sansarcı, E. (2017). Görsel sanatlarda anlam ve algı. İstanbul: AlternatifYayıncılık.
  • Erinç, M. S. (2013). Sanat sosyolojisine giriş. Ankara: Ütopya Yayınevi.
  • Fidan, M. (2012). İletişim kurmak istiyorum. Konya: Tablet.
  • Fiske, J. (2017). İletişim çalışmalarına giriş (S. İrvan, Çev.). Ankara: Pharmakon. (Orijinal eserin yayın tarihi 1982)
  • Gökçe, O. (2013). İletişim nasıl daha iyi anlar ve anlaşılırım (2.bs.). Konya: Çizgi.
  • Gülyaşar, M. (2017). Suriyeliler ve vatandaşlık: Yerel halk ve Suriyeli sığınmacılar çerçevesinde bir değerlendirme. Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 7(13), 678-705.
  • Günay, V.D. (2012). Görsel göstergebilim ve imgenin anlamlandırılması. V.D. Günay, A.F. Parsa (Der.) Görsel Göstergebilim: İmgenin Anlamlandırılması içinde. İstanbul: Es Yayınları.
  • Kemik, P., Gözübüyük, M. ve Sever, M. (2019). Suriyeli Sığınmacıların Yoğun Yaşadığı Bölgelerdeki Yerel Halkın Suriyeli Sığınmacılara İlişkin Görüşleri: Altındağ Örneği. Mukaddime, 10(2), 582-596.
  • Linkemer, B. (1997). Profesyonel imaj yaratmak. İstanbul: Rota Yayınları.
  • Martínez, S. C. ve Alvarez, M. D. (2010). Country versus destination image in a developing country. Journal of Travel & Tourism Marketing, 27(7), 748-764.
  • Mazlum, Ö . (2011). Rengin kültürel çağrışımları. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 31, xxx-xxx.
  • Özgül, G . (2016). Sınır kapıları, dikenli teller, yollar, kamplar ve çocuklar: Kurban ve istisna olarak mülteci. Marmara İletişim Dergisi, 25, 1-16.
  • Pease, A. (1988) Body language: How to read others’ thoughts by their gestures. London: Sheldon Press.
  • Peltekoğlu, F.B. (2014). Halkla ilişkiler nedir?. İstanbul: Beta.
  • Pirinççi, F. (2018). Suriye’ye komşu ülkelerin Suriyeli mültecilere yönelik politikaları. Tesam Akademi, 5(2), 39-60.
  • Polat, F. Ç. Ve Kaya, E. (2017). Bir ötekileştirme pratiği: Türkiye’de yaşayan Suriyelilere yönelik tutumlar. Mersin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(1), 38-48.
  • Rifat, M. (2009). Göstergebilimin ABC’si. İstanbul: Say Yayınları.
  • Sağır, A. Ve Kurtkara, S. (2018). Sosyoloji bölümü öğrencilerinin" Suriyeli" kavramına ilişkin tutumları üzerine sosyolojik bir çözümleme:Bülent Ecevit Üniversitesi ve Karabük Üniversitesi örneği. Journal Of International Social Research, 11(60), 648-661.
  • Sever, M. (1999). Türk mitolojisinde kuşlar. Milli Folklor, 42, 83-88.
  • Şişci, F. (2018). Türk mitolojisinde güvercin motifi ve çağdaş Türk resminde temsili. İdil Sanat Ve Dil Dergisi, 7(41), 47-53.
  • Sönmez, M. Ve Adıgüzel, F. (2017). Türkiye’de Suriyeli sığınmacı algısı: Gaziantep Şehri örneği. Gaziantep University Journal Of Social Sciences, 16(3), 797-807.
  • Şen, G. ve Keskin, H. Ş. (2019). Türkiye’deki kamu yönetimi öğrencilerinin Suriyeli sığınmacılara ilişkin tutumları. Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi, 8(2), 1958-1974.
  • Yazıcı, İ. (1997). Kitle iletişimde imaj kuramsal bir yaklaşım. İstanbul: Bilim yayınları.
  • Yıldırım, A. (2014). Edebiyat ve kültürümüzde tren. Electronic Turkish Studies, 9(6). 1153-1161.
  • Yuille, J.C. and Catchpole, M.J. (1977). The role of imagery in models of cognition. Journal of Mental Imagery, 1,171-180.
  • Vural, Z. B. A. ve Bat, M. (2013). Teoriden pratiğe kurumsal iletişim. İstanbul: İletişim yayınları.

Türk Üniversite Öğrencileri Gözünde Suriye İmajı Üzerine Göstergebilimsel Bir Çalışma

Year 2020, Volume: 15 Issue: 26, 3988 - 4018, 30.06.2020
https://doi.org/10.26466/opus.662744

Abstract

Günümüz dünyası gittikçe küçülmekte, kalabalıklaşmakta ve herkes gittikçe birbirine benzemektedir. Böyle bir ortam ve zamanda imaj farklı olmanın adı olmuştur. Farklılık ise tercih edilme, öne çıkma, gelir yaratma kapasitesi, taraftar ve destekçi bulma, takipçi toplama ve güç gibi anlamlara gelebilir. Ancak imaj oluşturulması ve yönetilmesi emek ve zaman isteyen bir süreci zorunlu kılar. İmajın kaybedilmesi ise anlık gelişen bir kriz durumunda oluşabilir. Ülkelerin imajları da bireylerin ve kurumların imajları gibi öne çıkmak adına oldukça önemlidir. Ülkelerin ekonomik ve politik süreçleri ülkelerin imajlarını olumlu ya da olumsuz olarak etkileyebilmektedir. Bu çalışma ile Türk öğrenciler nezdindeki Suriye imajının araştırılması amaçlanmıştır. Bu amaca yönelik, Resim Bölümü Lisans öğrencileri ile bir çalışma tasarlanmıştır. Öğrencilerin resimleri araştırmanın verileri olarak göstergebilimsel çözümleme ile değerlendirilmiştir. Çalışmanın sonucu olarak, öğrencilerin nezdinde Suriye imajı, savaş, ölüm, hüzün, belirsizlik, zorluklar, mağdur kadınlar, mağdur çocuklar, mutsuzluk, tutsaklık, güvensiz ülke, huzursuzluk, korku, şiddet, çaresizlik, umutsuzluk, kaos, acı, göç, yoksulluk, fiziksel ve finansal imkansızlık, kan, zulüm ve tehlike ifadeleri ile karşılık bulduğu değerlendirilmiştir

References

  • Aslan, A., Cambaz, H. Z. ve Karasu, S. (2018). Üniversite öğrencilerinin suriyeli mültecilere yönelik algı ve görüşlerine yönelik bir nitel araştırma. R&S - Research Studies Anatolia Journal, 1(3), 472-489.
  • Bakan, Ö. ve Tabakçı, N. (2008). Türk üniversite öğrencileri gözünde rusya imajı. Selçuk İletişim, 5 (3), 97-110.
  • Bakan, Ö. (2013). The image of Turkey in the eyes of Dutch university students. Selçuk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Dergisi, (33), 265-281.
  • Baloglu, S. ve McCleary, K. W. (1999). A model of destination ımage formation. Annals of tourism research, 26(4), 868-897.
  • Batur Çay, M (2016a). Şeref Ruhi Aydın resimlerindeki semboller üzerine bir inceleme. İnönü Üniversitesi Sanat Ve Tasarım Dergisi, 6(14), 1-10.
  • Batur, M. (2016b). Huzurun rengi mavi. İnönü Üniversitesi Sanat Ve Tasarım Dergisi, 6(13). 279-292.
  • Bate, David (2013). Fotoğraf anahtar kavramlar. (B. Şimşek, Çev.). Ankara: De Ki Basım Yayım.
  • Beerli Palacio, A., Díaz Meneses, G. ve Pérez Pérez, P. J. (2002). The configuration of the university image and its relationship with the satisfaction of students. Journal of Educational administration, 40(5), 486-505.
  • Castro, C. B., Armario, E. M. ve Ruiz, D. M. (2007). The influence of market heterogeneity on the relationship between a destination's image and tourists’ future behaviour. Tourism management, 28(1), 175-187.
  • Çağan, K. (2006). Sanat sosyolojisinin imkânına ve inşasına dair. Bilgi Sosyal Bilimler Dergisi, 2, 11-31.
  • Çağlar, B. (2012). Bir iletişim biçimi olarak göstergebilim. LAÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 3(2), 22-34.
  • Çiftçi, H. (2018). Türkiye Cumhuriyeti vatandaşlarının Suriyeli sığınmacılara yönelik tutum, algı ve empatik eğilimlerinin analizi. Itobiad: Journal Of The Human & Social Science Researches, 7(3), 2232-2256.
  • Çimen, L. K. ve Quadir, S. E. (2018). Üniversite öğrencilerinin Suriyeli sığınmacılarla ilgili tutumlarının sivil katılımları bağlamında incelenmesi. İnsan Ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 7(2), 1251-1273.
  • Ergin, H. (2016). Turkish university students' Perceptions towards their Syrian classmates. Egitim ve Bilim, 41(184), 399-415.
  • Ertan, G. ve Sansarcı, E. (2017). Görsel sanatlarda anlam ve algı. İstanbul: AlternatifYayıncılık.
  • Erinç, M. S. (2013). Sanat sosyolojisine giriş. Ankara: Ütopya Yayınevi.
  • Fidan, M. (2012). İletişim kurmak istiyorum. Konya: Tablet.
  • Fiske, J. (2017). İletişim çalışmalarına giriş (S. İrvan, Çev.). Ankara: Pharmakon. (Orijinal eserin yayın tarihi 1982)
  • Gökçe, O. (2013). İletişim nasıl daha iyi anlar ve anlaşılırım (2.bs.). Konya: Çizgi.
  • Gülyaşar, M. (2017). Suriyeliler ve vatandaşlık: Yerel halk ve Suriyeli sığınmacılar çerçevesinde bir değerlendirme. Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 7(13), 678-705.
  • Günay, V.D. (2012). Görsel göstergebilim ve imgenin anlamlandırılması. V.D. Günay, A.F. Parsa (Der.) Görsel Göstergebilim: İmgenin Anlamlandırılması içinde. İstanbul: Es Yayınları.
  • Kemik, P., Gözübüyük, M. ve Sever, M. (2019). Suriyeli Sığınmacıların Yoğun Yaşadığı Bölgelerdeki Yerel Halkın Suriyeli Sığınmacılara İlişkin Görüşleri: Altındağ Örneği. Mukaddime, 10(2), 582-596.
  • Linkemer, B. (1997). Profesyonel imaj yaratmak. İstanbul: Rota Yayınları.
  • Martínez, S. C. ve Alvarez, M. D. (2010). Country versus destination image in a developing country. Journal of Travel & Tourism Marketing, 27(7), 748-764.
  • Mazlum, Ö . (2011). Rengin kültürel çağrışımları. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 31, xxx-xxx.
  • Özgül, G . (2016). Sınır kapıları, dikenli teller, yollar, kamplar ve çocuklar: Kurban ve istisna olarak mülteci. Marmara İletişim Dergisi, 25, 1-16.
  • Pease, A. (1988) Body language: How to read others’ thoughts by their gestures. London: Sheldon Press.
  • Peltekoğlu, F.B. (2014). Halkla ilişkiler nedir?. İstanbul: Beta.
  • Pirinççi, F. (2018). Suriye’ye komşu ülkelerin Suriyeli mültecilere yönelik politikaları. Tesam Akademi, 5(2), 39-60.
  • Polat, F. Ç. Ve Kaya, E. (2017). Bir ötekileştirme pratiği: Türkiye’de yaşayan Suriyelilere yönelik tutumlar. Mersin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(1), 38-48.
  • Rifat, M. (2009). Göstergebilimin ABC’si. İstanbul: Say Yayınları.
  • Sağır, A. Ve Kurtkara, S. (2018). Sosyoloji bölümü öğrencilerinin" Suriyeli" kavramına ilişkin tutumları üzerine sosyolojik bir çözümleme:Bülent Ecevit Üniversitesi ve Karabük Üniversitesi örneği. Journal Of International Social Research, 11(60), 648-661.
  • Sever, M. (1999). Türk mitolojisinde kuşlar. Milli Folklor, 42, 83-88.
  • Şişci, F. (2018). Türk mitolojisinde güvercin motifi ve çağdaş Türk resminde temsili. İdil Sanat Ve Dil Dergisi, 7(41), 47-53.
  • Sönmez, M. Ve Adıgüzel, F. (2017). Türkiye’de Suriyeli sığınmacı algısı: Gaziantep Şehri örneği. Gaziantep University Journal Of Social Sciences, 16(3), 797-807.
  • Şen, G. ve Keskin, H. Ş. (2019). Türkiye’deki kamu yönetimi öğrencilerinin Suriyeli sığınmacılara ilişkin tutumları. Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi, 8(2), 1958-1974.
  • Yazıcı, İ. (1997). Kitle iletişimde imaj kuramsal bir yaklaşım. İstanbul: Bilim yayınları.
  • Yıldırım, A. (2014). Edebiyat ve kültürümüzde tren. Electronic Turkish Studies, 9(6). 1153-1161.
  • Yuille, J.C. and Catchpole, M.J. (1977). The role of imagery in models of cognition. Journal of Mental Imagery, 1,171-180.
  • Vural, Z. B. A. ve Bat, M. (2013). Teoriden pratiğe kurumsal iletişim. İstanbul: İletişim yayınları.
There are 40 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Sociology
Journal Section Articles
Authors

Salih Gürbüz 0000-0002-5690-8136

Publication Date June 30, 2020
Acceptance Date May 25, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 15 Issue: 26

Cite

APA Gürbüz, S. (2020). Türk Üniversite Öğrencileri Gözünde Suriye İmajı Üzerine Göstergebilimsel Bir Çalışma. OPUS International Journal of Society Researches, 15(26), 3988-4018. https://doi.org/10.26466/opus.662744