Fen bilimleri dersindeki soyut ve karmaşık kavramların henüz soyut düşünme becerisi yeterince gelişmemiş olan ilkokul öğrencilerine öğretilmesi diğer kademelere göre daha zordur. Dolayısıyla bu kavramların somutlaştırılarak öğrenciye verilmesi gerekmektedir. Bunu sağlamanın bir yolu da soyut kavramların günlük hayat ile ilişkilendirilerek öğrenciye verilmesidir. Bu çalışmada da ilkokul öğrencilerinin “Varlıkların Hareket Özellikleri” konusunda öğrendikleri bilgileri günlük hayat ile ilişkilendirme durumlarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma verileri 2019-2020 eğitim-öğretim yılı içerisinde elde edilmiş olup, çalışma grubu ise Gaziantep ili Nizip ilçesinin farklı ilkokullarında öğrenim gören 100 üçüncü sınıf öğrencisinden oluşmuştur. Veri toplama aracı olarak beş açık uçlu sorudan oluşan bir anket kullanılmıştır. Çalışma nitel olarak tasarlanmış olup, çalışmada özel durum yöntemi kullanılmıştır. Veri analizi olarak ise betimsel analiz yöntemi kullanılmıştır. Çalışmada ilkokul üçüncü sınıf öğrencilerinin “Varlıkların Hareket Özellikleri” konusunda öğrendikleri temel kavramları günlük hayat ile ilişkilendirebildikleri ancak bu ilişkilendirmenin istenilen seviyede olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca alan yazında yapılan benzer çalışmalardan elde edilen sonuçların aksine yapılan çalışmada öğrencilerin önemli bir kavram yanılgısı yaşamadıkları görülmüştür. Elde edilen sonuçlar doğrultusunda ise bazı önerilerde bulunulmuştur.
Acet, A. (2019). Ortaokul sekizinci sınıf öğrencilerinin canlılar ve enerji ilişkileri ünitesi kavramlarını günlük yaşamlarına aktarma düzeylerinin belirlenmesi. Yüksek lisans tezi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp veri tabanından erişildi.
Akgün, A., Çinici, A., Yıldırım, N. ve Köprübaşı, M. (2015). Ortaokul 8. sınıf öğrencilerinin fen ve teknoloji dersi
kavramlarını günlük hayata transfer düzeylerinin incelenmesi. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 11(4), 1356-
1368. https://doi.org/10.17244/eku.536638
Akgün, A., Tokur, F. ve Duruk, Ü. (2016). Fen öğretiminde öğrenilen kavramların günlük yaşamla
ilişkilendirilmesi: Su kimyası ve su arıtımı. Adıyaman Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 6(1), 161-178.
https://doi.org/10.17984/adyuebd.87973
Alkış Küçükaydın, M. (2019). İlkokul öğrencileri fen bilimleri dersinde öğrendikleri bilgileri günlük yaşamlarıyla
ne kadar ilişkilendirebiliyor? Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(2), 440-452.
https://doi.org/10.17240/aibuefd.2019.19.46660-418986
Andree, M. (2003, August). The everyday-life in science classroom; A study on ways of using and referring to
everyday-life. The ESERA Conference in Noordwijkerhout, The Netherlands.
Ash, D. (2004). Reflective scientific sense-making dialogue in two languages: The science in the dialogue
and the dialogue in the science. Science Education, 88, 855– 884. https://doi.org/10.1002/sce.20002
Ayas, A. P. ve Özmen, H. (1998). Asit-baz kavramlarının güncel olaylarla bütünleştirilme seviyesi: Bir örnek
olay çalışması. III. Ulusal Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu, Trabzon, Turkey.
Aydın, A. (2000). Gelişim ve öğrenme psikolojisi. İstanbul: Alfa Yayınları.
Balkan Kıyıcı, F. ve Aydoğdu, M. (2011). Fen bilgisi öğretmen adaylarının günlük yaşamları ile bilimsel bilgileri
ilişkilendirebilme düzeylerinin belirlenmesi. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi
Dergisi (EFMED), 5(1), 43-61. https://doi.org/10.17522/balikesirnef.541641
Bilge, E. ve Ayvacı, H. Ş. (2018). Ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin günlük hayat ile ilişkilendirilme düzeylerinin
değerlendirilmesi: Maddenin hal değişimi bağlamı. 27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, Antalya.
Buyruk, B. ve Korkmaz, Ö. (2016). Öğrencilerin fen bilimleri dersine dönük kavramları günlük hayatla
ilişkilendirme durumları. On Dokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35(1), 159-172.
https://doi.org/10.33418/ataunikkefd.745381
Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E, Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2009). Bilimsel araştırma yöntemleri
(4. Baskı). Ankara: Pegem Yayıncılık.
Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş., ve Demirel, F. (2012). Bilimsel araştırma yöntemleri
(11. baskı). Ankara: Pegem Akademi.
Campbell, B. ve Lubben, F. (2000). Learning science through contexts: Helping pupils make sense of
everyday situations. International Journal of Science Education, 22(3), 239-252.
https://doi.org/10.1080/095006900289859
Canpolat, E. ve Ayyıldız, K. (2019). 8. sınıf öğrencilerinin fen bilimleri dersi bilgilerini günlük yaşam ile
ilişkilendirebilme düzeyleri. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (AUJEF), 3(1), 21-39.
https://doi.org/10.17556/jef.50116
Çelikler, D. ve Kara, F. (2016). Ortaokul 5. sınıf öğrencilerinin “maddenin değişimi” ünitesindeki bilgilerini
günlük yaşamla ilişkilendirebilme düzeyleri açısından hazırbulunuşluklarının belirlenmesi. Kafkas Üniversitesi
Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17, 21-39. https://doi.org/10.9775/kausbed.2016.002
Çepni, S. (2007). Araştırma ve proje çalışmalarına giriş. Trabzon: Celepler Matbaacılık.
Çepni, S. (2009). Araştırma ve proje çalışmalarına giriş (Genişletilmiş 4. baskı). Trabzon: Celepler
Matbaacılık.
Çepni, S. (2010). Araştırma ve proje çalışmalarına giriş (Geliştirilmiş 5. baskı). Trabzon: Celepler Matbaacılık.
Demiray, K. ve Köker, Ö. (2017). İlkokul fen Bilimleri 3. sınıf ders kitabı (1. baskı). Ankara: Korza Yayıncılık.
Denscombe, M. (1998) The good research guide. Buckingham: Open University Press
Doğan, S., Kırvak, E. ve Baran, Ş. (2004). Lise öğrencilerinin biyoloji derslerinde edindikleri bilgileri günlük
hayatla ilişkilendirebilme düzeyleri. Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1), 57-63.
https://doi.org/10.17556/jef.50116
Ekiz, D. (2003). Eğitimde araştırma yöntem ve metodlarına giriş. Ankara: Anı Yayıncılık.
Enginar, I., Saka, A. ve Sesli, E. (2002). Lise 2 öğrencilerinin biyoloji derslerinde kazandıkları bilgileri güncel
olaylarla ilişkilendirebilme düzeyleri. V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Ankara.
Fortus, D., Krajcik, J., Charles, D., Marx, R. W. ve Mamlok-Naaman, R. (2005). Design based science and real-
world problem-solving. International Journal of Science Education, 27(7), 855-879.
https://doi.org/10.1080/09500690500038165
Hürcan, N. ve Önder, İ. (2012, Haziran). İlköğretim 7. sınıf öğrencilerinin fen ve teknoloji dersinde öğrendikleri
fen kavramlarını günlük yaşamla ilişkilendirme durumlarının belirlenmesi. X. Ulusal Fen Bilimleri ve
Matematik Eğitimi Kongresi, Niğde.
İlkörücü-Göçmençelebi, Ş. ve Özkan, M. (2009). İlköğretim altıncı sınıf öğrencilerinin fen bilgisi biyoloji
konularını günlük yaşamla ilişkilendirme düzeylerinin başarıya etkisi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 17(2), 525-
530. https://doi.org/10.17522/balikesirnef.605489
İlkörücü-Göçmençelebi, Ş. ve Özkan, M. (2010). İlköğretim altıncı sınıf öğrencilerinin fen bilgisi dersinde
öğrendikleri biyoloji bilgilerini günlük yaşamla ilişkilendirme düzeylerini ölçmeye yönelik bir ölçek geliştirme
çalışması. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(1), 121-132. https://doi.org/10.17679/inuefd.531733
Kara, F. (2016). Ortaokul 5. sınıf öğrencilerinin fen bilimleri dersinde öğrendikleri bilgileri günlük yaşamlarıyla
ilişkilendirebilmelerine yönelik düşünceleri ile fen bilimleri dersindeki başarıları arasındaki ilişki. Erzincan
Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(2), 1380-1397. https://doi.org/10.17556/jef.50116
Karasar, N. (2005). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
Köse, E. Ö. ve Gül, Ş. (2016). Sınıf öğretmeni adaylarının biyoloji bilgilerini günlük yaşamla ilişkilendirme
düzeyleri. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(1), 84-103.
https://doi.org/10.17860/mersinefd.306016
Martin, D. J. (2009). Elementary science methods: A constructivist approach (5th Edition). Belmont, CA:
Wadsworth Cengage Learning.
Mengi, F. (2011). İlköğretim sekizinci sınıf öğrencilerinin fen ve teknoloji konularını günlük hayat problemlerinin
çözümüne transfer düzeylerinin incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi,
Adana.
Mili Eğitim Bakanlığı [MEB]. (2018). Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı (İlkokul ve Ortaokul 3, 4, 5, 6, 7 ve 8.
sınıflar). Ankara: Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı.
Özmen, H. (2003). Kimya öğretmen adaylarının asit ve baz kavramlarıyla ilgili bilgilerini günlük olaylarla
ilişkilendirebilme düzeyleri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 11(2), 317- 324. https://doi.org/10.12984/egeefd.310426
Patton, M. Q. (2005). Qualitative research. New York: John Wiley & Sons, Ltd.
Pekdağ, B., Azizoğlu, N., Topal, F., Ağalar, A. ve Oran, E. (2013). Kimya bilgilerini günlük yaşamla ilişkilendirme
düzeyine akademik başarının etkisi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 21(4), 1275-1286.
https://doi.org/10.24106/kefdergi.2701
Pınarbaşı, T., Doymuş, K., Canpolat, N. ve Bayrakçeken, S. (1998). Üniversite kimya bölümü öğrencilerinin
bilgilerini günlük hayatla ilişkilendirebilme düzeyleri. III. Ulusal Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu, Trabzon,
Türkiye.
Senemoğlu, N. (2001). Gelişim öğrenme ve öğretim: Kuramdan uygulamaya (3.baskı). Ankara: Gazi Kitabevi.
Strauss, A. ve Corbin, J. (2014). Basics of qualitative research techniques. New York: Sage Publications.
Şimşek, C. L. (Ed.). (2011). Fen öğretiminde okul dışı öğrenme ortamları (1. baskı). Ankara: Pegem Yayıncılık.
Taşdemir, A. ve Demirbaş, M. (2010). İlköğretim öğrencilerinin fen ve teknoloji dersinde gördükleri konulardaki
kavramları günlük yaşamla ilişkilendirebilme düzeyleri. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 7(1), 124-148.
https://doi.org/10.23863/kalem.2017.15
Türkoğuz, S. ve Yankayış, K.(2015). Isı ve sıcaklık hakkındaki kavram yanılgılarının günlük yaşama etkileri
üzerine öğretmen görüşleri. Bayburt Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(2), 498-515.
https://doi.org/10.14582/duzgef.645
Ülgen, G. (1997). Eğitim psikolojisi. Ankara: Alkım Yayınevi.
Wellington, J. (2000). Educational research, contemporary issues and practical approaches. London:
Continuum.
Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2003). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (6. Baskı). Ankara: Seçkin
Yayıncılık.
Yılmaz, N. (2008). İlköğretim altıncı, yedinci ve sekizinci sınıfları, lise birinci sınıf ve fen bilgisi öğretmen
adaylarının fen bilgisindeki temel bilgilerle günlük hayatı ilişkilendirme becerileri. Yayımlanmamış Yüksek
Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
Yiğit, N., Devecioğlu, Y. ve Ayvacı, H. Ş. (2002). İlköğretim fen bilgisi öğrencilerinin fen kavramlarını günlük
yaşamdaki olgu ve olaylarla ilişkilendirme düzeyleri. V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi,
Ankara.
Primary School Students’ Association Levels between Daily Life and the Acquired Knowledge on “Motion of Assets”
Year 2021,
Volume: 17 Issue: 34, 1124 - 1147, 28.02.2021
It is more difficult to teach the abstract and complex concepts in science course to primary school students whose abstract thinking abilities have not yet been fully developed in comparison with students in other grades. Hence, it is necessary to transform such abstract concepts into concrete ones in order to teach them to the student. Associating abstract concepts with daily life is one of the methods for accomplishing this. The aim of the present study is to examine primary school students’ association levels between daily life and the acquired knowledge on “Motion of Assets”. The study data were acquired during 2019-2020 academic year with the study group comprised of 100 third grade students at different primary schools in the Nizip district of the Gaziantep province. A survey consisting of five open ended questions was used for data acquisition. The study was designed as a qualitative study with case study method applied. Descriptive analysis method was used for data analysis. It was concluded as a result of the study that third grade students can associate the fundamental knowledge acquired on the “Motion of Assets” with daily life but that the level of association is not at the desired level. In addition, it was also observed contrary to results of similar previous studies that the students have not experienced a significant misconception. Various suggestions have been made in accordance with the acquired results
Acet, A. (2019). Ortaokul sekizinci sınıf öğrencilerinin canlılar ve enerji ilişkileri ünitesi kavramlarını günlük yaşamlarına aktarma düzeylerinin belirlenmesi. Yüksek lisans tezi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp veri tabanından erişildi.
Akgün, A., Çinici, A., Yıldırım, N. ve Köprübaşı, M. (2015). Ortaokul 8. sınıf öğrencilerinin fen ve teknoloji dersi
kavramlarını günlük hayata transfer düzeylerinin incelenmesi. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 11(4), 1356-
1368. https://doi.org/10.17244/eku.536638
Akgün, A., Tokur, F. ve Duruk, Ü. (2016). Fen öğretiminde öğrenilen kavramların günlük yaşamla
ilişkilendirilmesi: Su kimyası ve su arıtımı. Adıyaman Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 6(1), 161-178.
https://doi.org/10.17984/adyuebd.87973
Alkış Küçükaydın, M. (2019). İlkokul öğrencileri fen bilimleri dersinde öğrendikleri bilgileri günlük yaşamlarıyla
ne kadar ilişkilendirebiliyor? Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(2), 440-452.
https://doi.org/10.17240/aibuefd.2019.19.46660-418986
Andree, M. (2003, August). The everyday-life in science classroom; A study on ways of using and referring to
everyday-life. The ESERA Conference in Noordwijkerhout, The Netherlands.
Ash, D. (2004). Reflective scientific sense-making dialogue in two languages: The science in the dialogue
and the dialogue in the science. Science Education, 88, 855– 884. https://doi.org/10.1002/sce.20002
Ayas, A. P. ve Özmen, H. (1998). Asit-baz kavramlarının güncel olaylarla bütünleştirilme seviyesi: Bir örnek
olay çalışması. III. Ulusal Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu, Trabzon, Turkey.
Aydın, A. (2000). Gelişim ve öğrenme psikolojisi. İstanbul: Alfa Yayınları.
Balkan Kıyıcı, F. ve Aydoğdu, M. (2011). Fen bilgisi öğretmen adaylarının günlük yaşamları ile bilimsel bilgileri
ilişkilendirebilme düzeylerinin belirlenmesi. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi
Dergisi (EFMED), 5(1), 43-61. https://doi.org/10.17522/balikesirnef.541641
Bilge, E. ve Ayvacı, H. Ş. (2018). Ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin günlük hayat ile ilişkilendirilme düzeylerinin
değerlendirilmesi: Maddenin hal değişimi bağlamı. 27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, Antalya.
Buyruk, B. ve Korkmaz, Ö. (2016). Öğrencilerin fen bilimleri dersine dönük kavramları günlük hayatla
ilişkilendirme durumları. On Dokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35(1), 159-172.
https://doi.org/10.33418/ataunikkefd.745381
Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E, Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2009). Bilimsel araştırma yöntemleri
(4. Baskı). Ankara: Pegem Yayıncılık.
Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş., ve Demirel, F. (2012). Bilimsel araştırma yöntemleri
(11. baskı). Ankara: Pegem Akademi.
Campbell, B. ve Lubben, F. (2000). Learning science through contexts: Helping pupils make sense of
everyday situations. International Journal of Science Education, 22(3), 239-252.
https://doi.org/10.1080/095006900289859
Canpolat, E. ve Ayyıldız, K. (2019). 8. sınıf öğrencilerinin fen bilimleri dersi bilgilerini günlük yaşam ile
ilişkilendirebilme düzeyleri. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (AUJEF), 3(1), 21-39.
https://doi.org/10.17556/jef.50116
Çelikler, D. ve Kara, F. (2016). Ortaokul 5. sınıf öğrencilerinin “maddenin değişimi” ünitesindeki bilgilerini
günlük yaşamla ilişkilendirebilme düzeyleri açısından hazırbulunuşluklarının belirlenmesi. Kafkas Üniversitesi
Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17, 21-39. https://doi.org/10.9775/kausbed.2016.002
Çepni, S. (2007). Araştırma ve proje çalışmalarına giriş. Trabzon: Celepler Matbaacılık.
Çepni, S. (2009). Araştırma ve proje çalışmalarına giriş (Genişletilmiş 4. baskı). Trabzon: Celepler
Matbaacılık.
Çepni, S. (2010). Araştırma ve proje çalışmalarına giriş (Geliştirilmiş 5. baskı). Trabzon: Celepler Matbaacılık.
Demiray, K. ve Köker, Ö. (2017). İlkokul fen Bilimleri 3. sınıf ders kitabı (1. baskı). Ankara: Korza Yayıncılık.
Denscombe, M. (1998) The good research guide. Buckingham: Open University Press
Doğan, S., Kırvak, E. ve Baran, Ş. (2004). Lise öğrencilerinin biyoloji derslerinde edindikleri bilgileri günlük
hayatla ilişkilendirebilme düzeyleri. Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1), 57-63.
https://doi.org/10.17556/jef.50116
Ekiz, D. (2003). Eğitimde araştırma yöntem ve metodlarına giriş. Ankara: Anı Yayıncılık.
Enginar, I., Saka, A. ve Sesli, E. (2002). Lise 2 öğrencilerinin biyoloji derslerinde kazandıkları bilgileri güncel
olaylarla ilişkilendirebilme düzeyleri. V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Ankara.
Fortus, D., Krajcik, J., Charles, D., Marx, R. W. ve Mamlok-Naaman, R. (2005). Design based science and real-
world problem-solving. International Journal of Science Education, 27(7), 855-879.
https://doi.org/10.1080/09500690500038165
Hürcan, N. ve Önder, İ. (2012, Haziran). İlköğretim 7. sınıf öğrencilerinin fen ve teknoloji dersinde öğrendikleri
fen kavramlarını günlük yaşamla ilişkilendirme durumlarının belirlenmesi. X. Ulusal Fen Bilimleri ve
Matematik Eğitimi Kongresi, Niğde.
İlkörücü-Göçmençelebi, Ş. ve Özkan, M. (2009). İlköğretim altıncı sınıf öğrencilerinin fen bilgisi biyoloji
konularını günlük yaşamla ilişkilendirme düzeylerinin başarıya etkisi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 17(2), 525-
530. https://doi.org/10.17522/balikesirnef.605489
İlkörücü-Göçmençelebi, Ş. ve Özkan, M. (2010). İlköğretim altıncı sınıf öğrencilerinin fen bilgisi dersinde
öğrendikleri biyoloji bilgilerini günlük yaşamla ilişkilendirme düzeylerini ölçmeye yönelik bir ölçek geliştirme
çalışması. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(1), 121-132. https://doi.org/10.17679/inuefd.531733
Kara, F. (2016). Ortaokul 5. sınıf öğrencilerinin fen bilimleri dersinde öğrendikleri bilgileri günlük yaşamlarıyla
ilişkilendirebilmelerine yönelik düşünceleri ile fen bilimleri dersindeki başarıları arasındaki ilişki. Erzincan
Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(2), 1380-1397. https://doi.org/10.17556/jef.50116
Karasar, N. (2005). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
Köse, E. Ö. ve Gül, Ş. (2016). Sınıf öğretmeni adaylarının biyoloji bilgilerini günlük yaşamla ilişkilendirme
düzeyleri. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(1), 84-103.
https://doi.org/10.17860/mersinefd.306016
Martin, D. J. (2009). Elementary science methods: A constructivist approach (5th Edition). Belmont, CA:
Wadsworth Cengage Learning.
Mengi, F. (2011). İlköğretim sekizinci sınıf öğrencilerinin fen ve teknoloji konularını günlük hayat problemlerinin
çözümüne transfer düzeylerinin incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi,
Adana.
Mili Eğitim Bakanlığı [MEB]. (2018). Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı (İlkokul ve Ortaokul 3, 4, 5, 6, 7 ve 8.
sınıflar). Ankara: Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı.
Özmen, H. (2003). Kimya öğretmen adaylarının asit ve baz kavramlarıyla ilgili bilgilerini günlük olaylarla
ilişkilendirebilme düzeyleri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 11(2), 317- 324. https://doi.org/10.12984/egeefd.310426
Patton, M. Q. (2005). Qualitative research. New York: John Wiley & Sons, Ltd.
Pekdağ, B., Azizoğlu, N., Topal, F., Ağalar, A. ve Oran, E. (2013). Kimya bilgilerini günlük yaşamla ilişkilendirme
düzeyine akademik başarının etkisi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 21(4), 1275-1286.
https://doi.org/10.24106/kefdergi.2701
Pınarbaşı, T., Doymuş, K., Canpolat, N. ve Bayrakçeken, S. (1998). Üniversite kimya bölümü öğrencilerinin
bilgilerini günlük hayatla ilişkilendirebilme düzeyleri. III. Ulusal Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu, Trabzon,
Türkiye.
Senemoğlu, N. (2001). Gelişim öğrenme ve öğretim: Kuramdan uygulamaya (3.baskı). Ankara: Gazi Kitabevi.
Strauss, A. ve Corbin, J. (2014). Basics of qualitative research techniques. New York: Sage Publications.
Şimşek, C. L. (Ed.). (2011). Fen öğretiminde okul dışı öğrenme ortamları (1. baskı). Ankara: Pegem Yayıncılık.
Taşdemir, A. ve Demirbaş, M. (2010). İlköğretim öğrencilerinin fen ve teknoloji dersinde gördükleri konulardaki
kavramları günlük yaşamla ilişkilendirebilme düzeyleri. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 7(1), 124-148.
https://doi.org/10.23863/kalem.2017.15
Türkoğuz, S. ve Yankayış, K.(2015). Isı ve sıcaklık hakkındaki kavram yanılgılarının günlük yaşama etkileri
üzerine öğretmen görüşleri. Bayburt Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(2), 498-515.
https://doi.org/10.14582/duzgef.645
Ülgen, G. (1997). Eğitim psikolojisi. Ankara: Alkım Yayınevi.
Wellington, J. (2000). Educational research, contemporary issues and practical approaches. London:
Continuum.
Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2003). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (6. Baskı). Ankara: Seçkin
Yayıncılık.
Yılmaz, N. (2008). İlköğretim altıncı, yedinci ve sekizinci sınıfları, lise birinci sınıf ve fen bilgisi öğretmen
adaylarının fen bilgisindeki temel bilgilerle günlük hayatı ilişkilendirme becerileri. Yayımlanmamış Yüksek
Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
Yiğit, N., Devecioğlu, Y. ve Ayvacı, H. Ş. (2002). İlköğretim fen bilgisi öğrencilerinin fen kavramlarını günlük
yaşamdaki olgu ve olaylarla ilişkilendirme düzeyleri. V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi,
Ankara.
Aydın Gürler, S. (2021). İlkokul Öğrencilerinin “Varlıkların Hareket Özellikleri” Konusunda Öğrendikleri Bilgileri Günlük Hayat İle İlişkilendirme Durumları. OPUS International Journal of Society Researches, 17(34), 1124-1147. https://doi.org/10.26466/opus.826004