Bu çalışmanın amacı, Ortaokul Türkçe Dersi Öğretim Programında (OTDÖP) yer alan üretim atölyelerinin yazma becerisine etkisinin olup olmadığını öğretmen görüşlerine göre değerlendirmektir. Türkçe eğitimi alanında yapılan bu araştırma nitel araştırma desenlerinden durum çalışmasına göre tasarlanmıştır. Bu çalışmanın grubunu amaçlı örnekleme ile seçilen Türkiye’nin 7 farklı ilinde (Ankara, Hatay, Mardin, Erzincan, İstanbul, İzmir, Konya) ortaokul 5. sınıflarda görev yapan 42 Türkçe öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri bilgi toplama formu ve yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığıyla toplanmıştır. Toplanan veriler betimsel analiz ve içerik analizi tekniği ile incelenmiştir. Araştırma sonunda üretim atölyelerinin öğrencilerin kendini yazılı olarak ifade edebilme becerisini geliştirdiği, yazım kuralları ve noktalama işaretleri konusunda tecrübe sağladığı, duygularını yazarak ifade etme alışkanlığı kazandırdığı, yazma motivasyonlarını arttırdığı, yaratıcı yazı yazabilme becerilerini geliştirdiği, yazma aşamalarını öğrenmelerini sağladığı ve cümle kurabilme becerisini geliştirdiği tespit edilmiştir. Çalışmanın sonunda üretim atölyelerinin uygulanmasında öğretmenlerin karşılaştığı sorunlara ve bu sorunların çözümüne ilişkin öğretmen görüşlerine yer verilmiştir.
Bu çalışmada “Yükseköğretim Kurumları Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Yönergesi” kapsamında belirtilen kurallara uyulmuş, “Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiğine Aykırı Eylemler” başlığı altında belirtilen eylemlerden kaçınılmıştır. Bu çalışmanın etik kurul izni Gazi Üniversitesi Etik Komisyonu 12.11.2024 tarih ve 2024-18 sayılı toplantısında verilmiştir.
The aim of this study is to evaluate, based on teachers' opinions, whether the production workshops included in the Turkish Language Curriculum for Secondary Schools have an impact on students' writing skills. This research, conducted in the field of Turkish language education, is designed as a case study, one of the qualitative research methods. The study group consists of 42 Turkish language teachers working in 5th grades in seven different provinces of Türkiye (Ankara, Hatay, Mardin, Erzincan, Istanbul, Izmir, and Konya), selected through purposive sampling. The data were collected using an information collection form and a semi-structured interview form. The collected data were analyzed using descriptive and content analysis techniques. The findings of the study revealed that production workshops help students improve their ability to express themselves in writing, gain experience in spelling and punctuation rules, develop a habit of expressing emotions through writing, increase their writing motivation, enhance their creative writing skills, learn the stages of writing, and improve their sentence formation skills. The study also includes teachers’ views on the challenges encountered during the implementation of production workshops and their suggested solutions.
Türkiye Century Education Model Turkish Language Curriculum for Secondary Schools production workshop writing skills
| Primary Language | Turkish |
|---|---|
| Subjects | Turkish Education |
| Journal Section | Makaleler |
| Authors | |
| Publication Date | June 30, 2025 |
| Submission Date | November 14, 2024 |
| Acceptance Date | June 28, 2025 |
| Published in Issue | Year 2025 Volume: 13 Issue: 1 |