Research Article
BibTex RIS Cite

SUPPLY CHAIN RESILIENCE IN 4PL COMPANIES: DHL CASE

Year 2018, Volume: 7 Issue: 1, 359 - 361, 01.09.2018
https://doi.org/10.17261/Pressacademia.2018.916

Abstract

Purpose- Resilience as a concept is especially crucial for logistics companies because they are more time sensitive than other industries. In this study, how resilience measures affect 4PL companies examined through DHL case.

Methodology- A company that uses unique resilience warning system is examined through in-depth interviews.

Findings- By using unique warning system that aims to increase resilience in logistics activities are improving customer satisfaction and creates a more valuable customer base for 4PL companies.

Conclusion- Resilience systems are essential for time-sensitive industries and for 4PL companies that are managing supply chain activities for these type of industries. By improving resilience, 4PL companies create value for the companies.

References

  • Acar, Z., Köseoğlu, M. (2014). Lojistik yaklaşımıyla tedarik zinciri yönetimi. Nobel Yayıncılık, 1.Basım, Ankara.
  • Aven, T. (2011). On some recent definitions and analysis frameworks for risk, vulnerability, and resilience, the risk analysis. An International Journal, 31(4):515-522.
  • Babacan, M. (2003). Lojistik sektörünün ülkemizdeki gelişimi ve rekabet vizyonu, Ege Akademik Bakış, s: 8-15.
  • Bayraktutan, Y., Özbilgin, M. (2015). Lojistik maliyetler ve lojistik performans ölçüleri. Maliye Araştırmaları Dergisi, C:1, S:2.
  • Başkol, M. (2010). Lojistik ve lojistik yönetimi. Bartın Üniversitesi İİBF Dergisi, C:1, S:2.
  • Çancı, M., Erdal, M. (2003). Lojistik yönetimi. Erler Matbaacılık San. Ve Tic. A.Ş., 1.Baskı, İstanbul.
  • Gravier, M., Farris, M. (2008). An analysis of logistics pedagogical literature: past and future trends in curriculum, content, and pedagogy. The International Journal of Logistics Management, S: 19(2): 234-235.
  • Kunreuther, H. (2006). Risk and reaction. Harvard International Review, 28(3): 37-42.
  • Mucuk, İ. (2003). Modern işletmecilik. Türkmen Kitabevi, 14.Baskı, İstanbul.
  • Orhan, O. Z. (2003). Dünyada ve Türkiye’de lojistik sektörünün gelişimi. İstanbul, İstanbul Ticaret Odası, Yayın No: 2003-39.
  • Pettit, T. J., Croxton, K. L., Fiksel, J. (2013). Ensuring supply chain resilience: development and implementation of an assessment tool. Journal of Business Logistics, 2013, 34(1):46–76
  • Remigio, H. C. (2012). Modelling resilience in supply chain. Universidade Nova de Lisboa. Fen ve Teknoloji Fakültesi Endüstri Mühendisliği Doktora Tezi (Yayınlanmış).
  • Seager, T. P. (2011) Lessons in risk‐versus resilience‐based design and management. Integrated Environmental Assessment and Management, 7(3):396–399.
  • Sheffi, Y. (2005). The resilient enterprise: overcoming vulnerability for competitive advantage. The MIT Press, Massachusetts.
  • Yıldırım, S. (2009). İşletmelerde tedarik zinciri yönetimi ve toplam kalite yönetimi ilişkisi. SDÜ Vizyoner Dergisi, C:1, S:1, ss: 175-191.
  • Zhu, X., Cheng, G. (2011). Review of research on resilience supply chain (translation by authors). China Business and Market, 3:43-47.

4PL ŞİRKETLERDE TEDARİK ZİNCİRİ ESNEKLİĞİ: DHL VAKASI

Year 2018, Volume: 7 Issue: 1, 359 - 361, 01.09.2018
https://doi.org/10.17261/Pressacademia.2018.916

Abstract

Amaç- Zamanlamanın özellikle önemli olduğu lojistik gibi sektörlerde esneklik kavramı ayrıca bir önem kazanmaktadır. Bu çalışmada, esnekliğin 4PL şirketleri üzerinde olan etkileri DHL vakası ile incelenmiştir.

Yöntem- Esnekliğe yönelik özel uygulamaları olan bir firma ile yapılan vaka çalışması sonucunda veriler toplanmıştır.

Bulgular- Esnekliğe yönelik özel uyarı uygulamaları ile esnekliği arttırmayı amaçlayan lojistik firmaları müşteri memnuniyetini arttırarak yeni ve daha güçlü müşteri tabanı oluşturabilmektedir.

Sonuç- Esnekliğe yönelik sistemler zaman odaklı endüstriler ve bu endüstrilerin tedarik zincirlerini yöneten 4PL şirketleri için bir zorunluluktur. Tedarik zinciri esnekliğini arttırarak 4PL şirketleri müşterileri için katma değer yaratmaktadır.

References

  • Acar, Z., Köseoğlu, M. (2014). Lojistik yaklaşımıyla tedarik zinciri yönetimi. Nobel Yayıncılık, 1.Basım, Ankara.
  • Aven, T. (2011). On some recent definitions and analysis frameworks for risk, vulnerability, and resilience, the risk analysis. An International Journal, 31(4):515-522.
  • Babacan, M. (2003). Lojistik sektörünün ülkemizdeki gelişimi ve rekabet vizyonu, Ege Akademik Bakış, s: 8-15.
  • Bayraktutan, Y., Özbilgin, M. (2015). Lojistik maliyetler ve lojistik performans ölçüleri. Maliye Araştırmaları Dergisi, C:1, S:2.
  • Başkol, M. (2010). Lojistik ve lojistik yönetimi. Bartın Üniversitesi İİBF Dergisi, C:1, S:2.
  • Çancı, M., Erdal, M. (2003). Lojistik yönetimi. Erler Matbaacılık San. Ve Tic. A.Ş., 1.Baskı, İstanbul.
  • Gravier, M., Farris, M. (2008). An analysis of logistics pedagogical literature: past and future trends in curriculum, content, and pedagogy. The International Journal of Logistics Management, S: 19(2): 234-235.
  • Kunreuther, H. (2006). Risk and reaction. Harvard International Review, 28(3): 37-42.
  • Mucuk, İ. (2003). Modern işletmecilik. Türkmen Kitabevi, 14.Baskı, İstanbul.
  • Orhan, O. Z. (2003). Dünyada ve Türkiye’de lojistik sektörünün gelişimi. İstanbul, İstanbul Ticaret Odası, Yayın No: 2003-39.
  • Pettit, T. J., Croxton, K. L., Fiksel, J. (2013). Ensuring supply chain resilience: development and implementation of an assessment tool. Journal of Business Logistics, 2013, 34(1):46–76
  • Remigio, H. C. (2012). Modelling resilience in supply chain. Universidade Nova de Lisboa. Fen ve Teknoloji Fakültesi Endüstri Mühendisliği Doktora Tezi (Yayınlanmış).
  • Seager, T. P. (2011) Lessons in risk‐versus resilience‐based design and management. Integrated Environmental Assessment and Management, 7(3):396–399.
  • Sheffi, Y. (2005). The resilient enterprise: overcoming vulnerability for competitive advantage. The MIT Press, Massachusetts.
  • Yıldırım, S. (2009). İşletmelerde tedarik zinciri yönetimi ve toplam kalite yönetimi ilişkisi. SDÜ Vizyoner Dergisi, C:1, S:1, ss: 175-191.
  • Zhu, X., Cheng, G. (2011). Review of research on resilience supply chain (translation by authors). China Business and Market, 3:43-47.
There are 16 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Osman Ayan This is me 0000-0002-4595-0902

Melis Gizem Ozturk This is me 0000-0001-7927-8467

Ahmet Murat Koseoglu 0000-0002-0656-2798

Murat Colak This is me 0000-0002-6135-1694

Publication Date September 1, 2018
Published in Issue Year 2018 Volume: 7 Issue: 1

Cite

APA Ayan, O., Ozturk, M. G., Koseoglu, A. M., Colak, M. (2018). 4PL ŞİRKETLERDE TEDARİK ZİNCİRİ ESNEKLİĞİ: DHL VAKASI. PressAcademia Procedia, 7(1), 359-361. https://doi.org/10.17261/Pressacademia.2018.916
AMA Ayan O, Ozturk MG, Koseoglu AM, Colak M. 4PL ŞİRKETLERDE TEDARİK ZİNCİRİ ESNEKLİĞİ: DHL VAKASI. PAP. September 2018;7(1):359-361. doi:10.17261/Pressacademia.2018.916
Chicago Ayan, Osman, Melis Gizem Ozturk, Ahmet Murat Koseoglu, and Murat Colak. “4PL ŞİRKETLERDE TEDARİK ZİNCİRİ ESNEKLİĞİ: DHL VAKASI”. PressAcademia Procedia 7, no. 1 (September 2018): 359-61. https://doi.org/10.17261/Pressacademia.2018.916.
EndNote Ayan O, Ozturk MG, Koseoglu AM, Colak M (September 1, 2018) 4PL ŞİRKETLERDE TEDARİK ZİNCİRİ ESNEKLİĞİ: DHL VAKASI. PressAcademia Procedia 7 1 359–361.
IEEE O. Ayan, M. G. Ozturk, A. M. Koseoglu, and M. Colak, “4PL ŞİRKETLERDE TEDARİK ZİNCİRİ ESNEKLİĞİ: DHL VAKASI”, PAP, vol. 7, no. 1, pp. 359–361, 2018, doi: 10.17261/Pressacademia.2018.916.
ISNAD Ayan, Osman et al. “4PL ŞİRKETLERDE TEDARİK ZİNCİRİ ESNEKLİĞİ: DHL VAKASI”. PressAcademia Procedia 7/1 (September 2018), 359-361. https://doi.org/10.17261/Pressacademia.2018.916.
JAMA Ayan O, Ozturk MG, Koseoglu AM, Colak M. 4PL ŞİRKETLERDE TEDARİK ZİNCİRİ ESNEKLİĞİ: DHL VAKASI. PAP. 2018;7:359–361.
MLA Ayan, Osman et al. “4PL ŞİRKETLERDE TEDARİK ZİNCİRİ ESNEKLİĞİ: DHL VAKASI”. PressAcademia Procedia, vol. 7, no. 1, 2018, pp. 359-61, doi:10.17261/Pressacademia.2018.916.
Vancouver Ayan O, Ozturk MG, Koseoglu AM, Colak M. 4PL ŞİRKETLERDE TEDARİK ZİNCİRİ ESNEKLİĞİ: DHL VAKASI. PAP. 2018;7(1):359-61.

PressAcademia Procedia (PAP) publishes proceedings of conferences, seminars and symposiums. PressAcademia Procedia aims to provide a source for academic researchers, practitioners and policy makers in the area of social and behavioral sciences, and engineering.

PressAcademia Procedia invites academic conferences for publishing their proceedings with a review of editorial board. Since PressAcademia Procedia is an double blind peer-reviewed open-access book, the manuscripts presented in the conferences can easily be reached by numerous researchers. Hence, PressAcademia Procedia increases the value of your conference for your participants. 

PressAcademia Procedia provides an ISBN for each Conference Proceeding Book and a DOI number for each manuscript published in this book.

PressAcademia Procedia is currently indexed by DRJI, J-Gate, International Scientific Indexing, ISRA, Root Indexing, SOBIAD, Scope, EuroPub, Journal Factor Indexing and InfoBase Indexing. 

Please contact to procedia@pressacademia.org for your conference proceedings.