Bu çalışma beyaz masa uygulamasının kent bilinci oluşmasına katkısı üzerine odaklanmaktadır. Bu kapsamda kent bilinci, halkla ilişkiler gibi kavramlar açıklanarak belediye hizmetleri açısından bu kavramlar değerlendirilmiştir. Ayrıca Afyonkarahisar belediyesi beyaz masa hizmeti üzerine bir araştırma gerçekleştirilmiştir. Araştırma yöntemi olarak mülakat yapma ve veri tarama yöntemleri kullanılmıştır. Mülakat çalışması Afyonkarahisar Belediyesi Halkla İlişkiler Müdürlüğü ile Muhtarlık Hizmetleri Müdürlüğü birimlerinde gerçekleştirilmiştir. Yapılan çalışmada; beyaz masanın işlevleri, görevleri, vatandaşlara sunduğu hizmetler, hukuki dayanakları, başvuru sayısı, şikayetlerin çözüm oranı, kent bilinci oluşmasına katkısı, halkla ilişkiler ve belediye imajı açısından önemi gibi bir çok konuda bilgi ve veri toplanmıştır. Elde edilen bu bilgiler kent bilinci oluşmasında beyaz masanın nasıl bir katkısı olduğu, bu bilinci geliştirmek için belediyelerin nasıl bir yol izlemeleri gerektiği gibi konulara açıklık getirmek amacıyla değerlendirilmiştir. Çalışmadan elde edilen sonuçlara göre; her yıl binlerce insan beyaz masaya başvurmakta ve bu başvuruların büyük bir kısmı çözüme kavuşmaktadır. Ayrıca beyaz masa uygulaması halk tarafından büyük bir memnuniyetle karşılanmakta ve belediye ile yurttaş arasında ki ilişkiyi güçlendirmektedir. Tüm sonuçlar birlikte değerlendirildiğinde beyaz masa, belediye hizmetlerine vatandaşların katılımını sağlayarak kentlilik bilincinin gelişmesine hizmet etmekte, aidiyet duygusunu arttırmaktadır. Aktif katılımı sağladığı için bürokrasiyi azaltarak belediye ile vatandaş arasındaki engelleri kaldırmakta, şeffaf ve demokratik yönetim anlayışını arttırmaktadır.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 20, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 12 Special Issue: 1 |