Öz: Meslek yüksekokulları günümüzde ara eleman yetiştiren iki yıllık
yüksek öğrenim kurumlarıdır. Öğrencilerin almış oldukları branş derslerinin
yanı sıra aldıkları girişimcilik dersleri ve staj yapmış oldukları yerlerdeki
deneyimleri onları hayata hazırlamaktadır. Girişimcilerin özellikleri, yetenekleri, eğilimleri;
yaşadıkları çevre, aile ve eğitimleri ile yakından ilgilidir. Çalışmada; Uludağ
Üniversitesi Teknik Bilimler Yüksekokulunda okuyan öğrencilerin girişimci
özelliklerine sahip olup olmadıkları ve eğitimin girişimci bir karakteri
geliştirmede ne derece etkili olduğu incelenmiştir. Anket çalışmasında,
katılımcıların cinsiyeti, okudukları bölüm, yaşı, ailenin aylık geliri,
ailelerinin eğitimi, girişimcilik eğitimi ile girişimci yeteneği
sorgulanmıştır. Çoklu regresyon analizi ile öğrencilerin
girişimcilik potansiyeli ile içsel kontrol, bağımsızlık arzusu, risk alma ve
eğitim değişkenleri ile ilişkisi belirlenmiştir. Analiz sonucunda, öğrencilerinin
girişimcilik potansiyeli ile öğrencilerin risk alma eğilimleri, içsel kontrol
hissi ve girişimcilik dersi eğitimini alma değişkenleri arasında anlamlı bir
ilişki söz konusu iken, girişimcilik potansiyeli ile bağımsızlık arzusu
arasında anlamlı ilişkiye rastlanmamıştır. Girişimcilik potansiyelinin ortaya
çıkarılmasında eğitime daha fazla önem vermeli, girişimcilik cazip hale
getirilmelidir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 27, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 15 Issue: 1 |