BibTex RIS Cite

x

Year 2006, Volume: 20 Issue: 20, 51 - 61, 01.02.2006

Abstract

The main purpose of the study is to compare and determine the current conditions of Education faculties and Universities that the faculties are belong to based on the quantitative data. The study was done as a surveying method. The population of the study were the quantitative data about faculties and universities. Depending on this a total of 47 universities and 58 education faculty, 45 public and 2 private, were included in the study. Qantitative data were obtained from the year of 2003-2004 of Higer Education Council (YOK). After analayses data were interpreded in terms of sub-research questions. University, Educational Faculty.

EĞİTİM FAKÜLTELERİNİN VE BAĞLI OLDUKLARI ÜNİVERSİTELERİN NİCEL

Year 2006, Volume: 20 Issue: 20, 51 - 61, 01.02.2006

Abstract

Araştırmanın temel amacı, eğitim fakültelerinin ve bağlı bulundukları üniversitelerin nicel veriler esas alınarak mevcut durumlarının ortaya konulması ve bunların karşılaştırılmasıdır. Araştırma tarama modelinde gerçekleştirilmiştir. Araştırma evrenini eğitim fakülteleri ve bağlı bulundukları üniversitelere ait nicel veriler oluşturmaktadır. Bu bağlamda 45 devlet, 2 ‘de vakıf üniversitesi olmak üzere toplam 47 üniversite ve 58 eğitim fakültesi araştırma kapsamına alınmıştır. Veriler 2003-2004 yılına ait YÖK kaynaklarından alınmıştır. Veriler analiz edilerek alt amaçlar doğrultusunda yorumlanmıştır. Üniversiteler, Eğitim Fakülteleri

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Mustafa Kale This is me

Publication Date February 1, 2006
Submission Date August 1, 2014
Published in Issue Year 2006 Volume: 20 Issue: 20

Cite

APA Kale, M. (2006). EĞİTİM FAKÜLTELERİNİN VE BAĞLI OLDUKLARI ÜNİVERSİTELERİN NİCEL. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(20), 51-61.