This study handled out the state university
students’ degree of concerns about the protection of the environment, the
sources of concerns and factors that affect their concerns such as the people,
courses and specially instructors in the universities. The scale which measures
the sources of concerns about environment was used in this study. The
stimulated factors which has a role in construction of concerns about
environment were indicated and the roles which affect the concerns were
investigated in this study. The factors which were ordered in sequence the
third were identified as “Inconvenience of students about the nature and
environment pollution”, “deformation of the world in terms of environmental
problems” and “responsibility of students about environment”. Concrete
suggestions about increasing the concern level of students about environment
protection and their transfer process to schools and courses were developed and
presented in terms of findings.
Bu araştırma, Ankara’daki bir Devlet üniversitesinde öğrenim
gören üniversite öğrencilerinin, çevrenin korunmasına yönelik ilgilerinin
derecesi ve bu ilgilerinin nereden kaynaklandığı, ilgilerinin oluşmasında
kimlerin, hangi derslerin ve özellikle üniversitedeki öğretim üyelerinin ne
kadar etkili olduğu ele alınmıştır. Araştırmada öğrencilerin ilgi ve
ilgilerinin kimin ve neyin nasıl etkisiyle oluştuğunu ölçen Çevre İlgi Ölçeği kullanılmıştır.
Çevrenin korunmasına yönelik ilgilerin oluşmasında rolü olan uyarıcı
faktörlerin neler olduğu ortaya konmuş ve bu ilgilerin oluşmasındaki rolleri
araştırılmıştır. Ortaya çıkan sonuçlardan ilk üç sırayı oluşturan uyarıcı
faktörler ; “Doğanın veya çevrenin bozulmasının öğrencilere verdiği
rahatsızlık, Çevre sorunlarının yasadığımız dünyayı çirkinleştirmesi ve Çevreye
karşı öğrencilerin duyduğu sorumluluk” tur. Öğrenciler, çevreyi koruma
nedenlerinin başında yukarıdaki üç faktörü önemli bulmuşlardır. Araştırma
bulguları doğrultusunda, çevrenin korunması konusunda öğrencilerin ilgilerini
artırmak için neler yapılması gerektiği ve ortaya çıkan bulguların okullara ve
derslere transfer edilebilmesi ile ilgili somut öneriler geliştirilmiştir.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | July 1, 2015 |
Submission Date | April 9, 2014 |
Acceptance Date | March 27, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 38 Issue: 38 |