This research aims to determine similarities and
differences in terms of curriculum design (aims, content, teaching-learning
process, assessment and evaluation) between the National Primary School
Curriculum 1992 for Art and Craft Course and the National Primary School
Curriculum for Visual Arts Course 2006 with the Guide Book (Grades 1–5) in
Turkey. Relational survey method was used within the scope of descriptive
research to put the current situation into perspective. In the study,
similarities and differences in terms of curriculum design between the National
Primary School Curriculum 1992 for Art and Craft Course and the National
Primary School Curriculum for Visual Arts Course 2006 with the Guide Book
(Grades 1–5) were identified. The findings were interpreted. The results and
conclusion were elicited.
Bu
araştırmanın amacı, 2006 İlköğretim Görsel Sanatlar Öğretim Programı ve
Kılavuzunu (1-5. Sınıflar) 1992 İlköğretim Kurumları Resim-İş Dersi Öğretim
Programı ile program ögeleri bakımından karşılaştırıp benzer ve farklı
yönlerini ortaya koymaktır. İki program arasındaki benzer ve farklı yönlerin
belirlenmesine yönelik bu araştırmada, var olan bir durumu ortaya koyma amacı
güdüldüğünden betimsel araştırma kapsamında tarama modeli kullanılmıştır. Her
iki programın benzer ve farklı yönleriyle ilgili yorumlar, Görsel Sanatlar
Dersi Öğretim Programının geliştirilmesine katkı sağlayabilir. Bu özellik de,
araştırmanın önemini ortaya koymaktadır. Yapılan diğer araştırmalara
bakıldığında, bu iki programın karşılaştırılmasına yönelik bir çalışmaya
rastlanmadığından, bu araştırmanın ileride yapılacak program geliştirme
çalışmalarına katkı sağlayabileceği düşünülmektedir.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | July 1, 2015 |
Submission Date | October 21, 2013 |
Acceptance Date | April 10, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 38 Issue: 38 |