Bu çalışmanın amacı, psikolojik
danışmanlık ve rehberlik (PDR) programına yeni başlayan öğrenciler ile programı
bitirmek üzere olan öğrencilerin etik inanışlarını, Türk PDR etik kodları
çerçevesinde karşılaştırmaktır. Araştırmaya PDR öğrenim gören 251 öğrenci
katılmış ve veriler Gibson ve Pope'nun (1993) etik inanışları ve uygulaması
anketi kullanılarak toplanmıştır. Uygulanan anketin geçerlilik testi
sonuçlarına göre Cronbach’s alpha değeri .89 bulunmuştur. Veriler Ki-Kare ve Cramer’s V testleri ile incelenerek sonuçlar
tartışılmıştır. Yapılan bu inceleme
sonucunda iki grubun kararları arasında ikili ilişkiler, çok kültürlü danışma,
yetkinlik, gizlilik, intihar önleme, ücretler ve reklamlar ile test yönetimi
konularında istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar bulunmuştur. Katılımcıların
sadece %48'i, Türk PDR etik kodlarını etik bilgisi için birincil kaynak olarak
kabul etmiştir. Türkiye’de, PDR alanındaki etik standartlarının yükseltilmesi
için görüş ve öneriler de paylaşılmıştır.
The main purpose of this study was to examine
the ethical beliefs of Turkish senior counseling students who are eligible to
be counselors, and to compare these beliefs with those of Turkish freshmen
counseling students based on Turkish counseling ethical codes. Gibson
and Pope’s (1993) ethical beliefs and practice survey was used to collect data
from 251 Turkish counseling students. The Cronbach’s alpha value for the
instrument was .89 in this study. Data was analyzed and discussed using a
chi-square test and Cramer’s V. Statistically significant differences were
found on subjects related to dual relationships, multicultural counseling,
competency, confidentiality, suicide
prevention, fees and advertisements, and test administration. Only 48% of
participants considered the Turkish ethical codes as a primary source for
ethics information. Suggestions are shared to increase counseling ethical
standards in Turkey.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 1, 2018 |
Submission Date | April 4, 2018 |
Acceptance Date | June 18, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 44 Issue: 44 |