Öğretmen
görüşlerine göre eğitim fakültelerinin misyonlarını yerine getirebilme düzeyini
belirlemeyi amaçlayan bu çalışma nitel yaklaşımla ele alınmıştır. Çalışmada
fenomenolojik yöntem uygulanmıştır. Çalışma grubunu 2015-2016 eğitim-öğretim
yılında Ankara ili Altındağ ilçesinde görev yapmakta olan 12 öğretmen
oluşturmuştur. Veriler görüşme tekniği ile toplanmıştır. Görüşmelerde, eğitim
fakültelerinin misyonları, misyonlarının etkililik düzeyi ve nedenleri,
akademik çalışmaların etkileri ve Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) ile
üniversiteler arasındaki işbirliğine yönelik bilgiler toplanmıştır. Veriler
betimsel analiz ile çözümlenmiştir. Sonuç olarak, öğretmenler eğitim
fakültelerinin başlıca misyonunun öğretmen yetiştirmek olduğunu belirtmişlerdir.
Ayrıca göreve yeni başlayan öğretmenlerin pedagojik yönden yetersiz olduklarını
işaret etmişlerdir. Akademik çalışmaların okulların gerçekliğinden uzak ve
sorunların çözümüne hizmet etmediğini vurgulamışlardır. Son olarak MEB ve
üniversiteler arasında öğretmen adayı seçiminden yetiştirilmesine ve hizmet-içi
eğitimlere kadar çok boyutlu bir etkileşimin fayda sağlayacağını
belirtmişlerdir.
This study which
aims to determine the level of achievement of the missions of the education
faculties according to the teachers' views, employed with qualitative approach.
The phenomenological method was applied in the study. The study group consist
of 12 teachers who were working in the district of Altındağ in Ankara province
in 2015-2016 academic year. The data were collected by interview technique. In
the interviews, information was gathered about the missions of education
faculties, the level and reasons of effectiveness of missions, the effects of
academic studies and cooperation between Ministry of National Education (MoNE)
and universities. The data were analyzed by descriptive analysis. As a result,
the teachers stated that the main mission of the education faculties is to
train teachers. In addition, they pointed out that teachers who are new at
training are inadequate in the pedagogical direction. They emphasized that
academic work is far from the reality of schools and does not serve to solve
problems. Finally, they pointed out that a multidimensional interaction between
MoNE and universities would benefit from the selection of teacher candidates,
their training and in-service training.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | May 22, 2019 |
Submission Date | August 10, 2018 |
Acceptance Date | January 24, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 46 Issue: 46 |