Fen, teknoloji, mühendislik ve matematik (STEM) disiplinlerinin bütünleştirilmesine yönelik girişimler hem ulusal hem de uluslararası alanyazında önemini artırmaktadır. Mühendislik doğası gereği diğer alanlar arasında köprü oluşturan ve soyut kavramlar için gerçek dünya bağlamı sağlayabilen bir disiplin olması sebebiyle STEM disiplinlerinin bütünleştirilmesinde sıklıkla tercih edilmektedir. Bu araştırmanın amacı, ortaokul matematik dersine yönelik tasarlanmış mühendislik tasarım etkinliklerinin öğrencilerin akademik başarılarına etkisi ile öğrencilerin etkinliklere ilişkin görüşlerini incelemektir. Bu amaç çerçevesinde, yedinci sınıf Oran ve Orantı konusunu kapsayan üç adet mühendislik tasarım etkinliği oluşturulmuştur. Araştırma ön test- son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılarak yürütülmüştür. Araştırmanın katılımcılarını 21 deney ve 17 kontrol olmak üzere, toplam 38 yedinci sınıf öğrencisi oluşturmuştur. Araştırma sonucunda, mühendislik tasarım temelli matematik etkinliklerinin öğrencilerin Oran ve Orantı konusundaki başarılarını anlamlı şekilde artırdığı bulgusuna ulaşılmıştır. Ayrıca öğrencilerin etkinliklere ilişkin görüşlerinin genel anlamda olumlu yönde olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Öğrenciler mühendislik tasarım temelli matematik etkinliklerinin ilgi çekici, eğlenceli, gerçekçi, merak uyandırıcı, öğrenmeyi kolaylaştırıcı, yaratıcılığı geliştirici olduğunu ve yalnızca işlem yapma odaklı olmadığını ifade etmişlerdir.
The integration of science, technology, engineering and mathematics (STEM) is becoming increasingly important in both national and international literature. Engineering is often favored in the integration of STEM disciplines because it is a discipline that bridges other fields and can put abstract concepts into a real-world context. The purpose of this study is to examine the effects of engineering design activities developed for middle school math classrooms on students' academic achievement and students' views of the activities. To this end, three construction activities on ratio and proportion were developed in seventh grade. The study was conducted in a quasi-experimental design with a pretest-posttest control group. A total of 38 seventh-grade students, 21 experimental and 17 control students, took part in the study. As a result of the study, it was found that math activities based on constructions significantly increased students' performance in ratio and proportion. It was also found that students' views of the activities were generally positive. Students indicated that the construction-based math activities were interesting, fun, realistic, engaging, facilitated learning, encouraged creativity, and did not focus solely on performing operations.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Mathematics Education, STEM Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | May 4, 2024 |
Publication Date | May 15, 2024 |
Submission Date | April 12, 2023 |
Acceptance Date | March 12, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Issue: 61 |