All the children in the society are essentially subject to a class teacher sometime in a character development period and they are affected by that to a large extent. In that way, the job satisfaction in class teaching is of great importance. The aim of this study is to clear the job satisfaction level concerning “administration”, which is a factor among organizational points, of primary school teachers who work at schools in Denizli city center. Totally 315 teachers were included to sampling. Besides a pool of two different parts was developed to get data for the study, the first part of which is about personal information, and latter of which is to clarify job satisfaction, with 23 questions is.96. In the analysis of data gained by the pool, a program called SPSS 11.5 Was used. Job satisfactions of primary school teachers who work in Denizli city center were found to be “moderate”.
Toplumdaki tüm çocukların, kişiliklerinin geliştiği bir dönemde mutlaka sınıf öğretmenleriyle karşılaştıkları, onlardan birebir etkilendikleri göz önüne alınırsa sınıf öğretmenlerinin iş doyumu önemlidir. Bu çalışmanın amacı Denizli ili merkez ilköğretim okullarında çalışan sınıf öğretmenlerinin örgütsel faktörlerden “yönetime” ilişkin iş doyum düzeyini ortaya koymaktır. Örnekleme 315 öğretmen alınmıştır. Araştırmada veri toplama amacıyla iki bölümden oluşan bir anket geliştirilmiştir. Anketin birinci bölümünde kişisel bilgilere, ikinci bölümünde ise iş doyum düzeyini belirlemeye yönelik 23 soruya yer verilmiştir. Anket sorularının Alpha Cronbach güvenirlik katsayısı. 96’dır. Anketle elde edilen verilerin çözümlenmesinde SPSS 11,5 İstatistik programı kullanılmıştır. Denizli ili merkez ilköğretim okullarında çalışan sınıf öğretmenlerinin yönetimi ilişkin iş doyum düzeyleri “orta” düzeyde bulunmuştur.
Other ID | JA42AJ46VB |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2008 |
Published in Issue | Year 2008 Issue: 2 - Yıl: 2008 Sayı: 2 |