BibTex RIS Cite

VILLAGE INSTITUTE GRADUATES CONTRIBUTIONS TO TEACHER ORGANIZATION ACCORDING TO THE OPINONS OF VILLAGE INSTITUTE GRADUATES

Year 2013, Issue: 16, 1 - 7, 01.09.2013

Abstract

The aim of this study is to clarify the contributions of Village Institutes’ graduates to teacher organization according to their own opinions. This qualitative study was performed through mutual negotiations with village institute graduates (n=50) within Aegean Region, including Aydın, İzmir, Muğla and Denizli. The data were obtained through semi-structured appointment forms which were developed by research. Then,the data obtained from the appointments were transmitted into the computer and read line by line. The common point in such organization underlined by the Village Institutes’ graduates is that the graduates play a key role in “leadership” of teacher organization and journal publishing on the organization of teacher.

KÖY ENSTİTÜSÜ MEZUNLARININ GÖRÜŞLERİNE GÖRE KÖY ENSTİTÜSÜ MEZUNLARININ ÖĞRETMEN ÖRGÜTLENMESİNE GETİRDİĞİ KATKILAR

Year 2013, Issue: 16, 1 - 7, 01.09.2013

Abstract

Bu araştırmanın amacı, kendi görüşlerine göre Köy Enstitüleri mezunlarının öğretmen örgütlenmesine getirdiği katkıların ne olduğunu belirlemektir. Bu nitel çalışma Ege Bölgesinin, Aydın, İzmir, Muğla ve Denizli illerinde yaşayan Köy Enstitüleri mezunlarıyla (n=50) yapılan görüşmeler kapsamında gerçekleştirilmiştir. Veriler, araştırmacılar tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu ile elde edilmiştir. Görüşmelerden elde edilen veriler bilgisayar ortamına aktarılmış ve satır satır okunmuştur. Köy Enstitüsü mezunlarının öğretmen örgütlenmesine getirdiği katkılar konusunda görüşülen köy enstitüsü mezunlarının söylediklerinin ortak noktası “öğretmen örgütlenmesinde ve öğretmen örgütlenmesiyle ilgili dergi yayıncılığında ‘öncülük’ yaptıkları” dır.

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA97UK76BS
Journal Section Research Article
Authors

Ali Rıza Erdem This is me

Publication Date September 1, 2013
Published in Issue Year 2013 Issue: 16

Cite

APA Erdem, A. R. (2013). KÖY ENSTİTÜSÜ MEZUNLARININ GÖRÜŞLERİNE GÖRE KÖY ENSTİTÜSÜ MEZUNLARININ ÖĞRETMEN ÖRGÜTLENMESİNE GETİRDİĞİ KATKILAR. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(16), 1-7.
AMA Erdem AR. KÖY ENSTİTÜSÜ MEZUNLARININ GÖRÜŞLERİNE GÖRE KÖY ENSTİTÜSÜ MEZUNLARININ ÖĞRETMEN ÖRGÜTLENMESİNE GETİRDİĞİ KATKILAR. PAUSBED. September 2013;(16):1-7.
Chicago Erdem, Ali Rıza. “KÖY ENSTİTÜSÜ MEZUNLARININ GÖRÜŞLERİNE GÖRE KÖY ENSTİTÜSÜ MEZUNLARININ ÖĞRETMEN ÖRGÜTLENMESİNE GETİRDİĞİ KATKILAR”. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, no. 16 (September 2013): 1-7.
EndNote Erdem AR (September 1, 2013) KÖY ENSTİTÜSÜ MEZUNLARININ GÖRÜŞLERİNE GÖRE KÖY ENSTİTÜSÜ MEZUNLARININ ÖĞRETMEN ÖRGÜTLENMESİNE GETİRDİĞİ KATKILAR. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 16 1–7.
IEEE A. R. Erdem, “KÖY ENSTİTÜSÜ MEZUNLARININ GÖRÜŞLERİNE GÖRE KÖY ENSTİTÜSÜ MEZUNLARININ ÖĞRETMEN ÖRGÜTLENMESİNE GETİRDİĞİ KATKILAR”, PAUSBED, no. 16, pp. 1–7, September 2013.
ISNAD Erdem, Ali Rıza. “KÖY ENSTİTÜSÜ MEZUNLARININ GÖRÜŞLERİNE GÖRE KÖY ENSTİTÜSÜ MEZUNLARININ ÖĞRETMEN ÖRGÜTLENMESİNE GETİRDİĞİ KATKILAR”. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 16 (September 2013), 1-7.
JAMA Erdem AR. KÖY ENSTİTÜSÜ MEZUNLARININ GÖRÜŞLERİNE GÖRE KÖY ENSTİTÜSÜ MEZUNLARININ ÖĞRETMEN ÖRGÜTLENMESİNE GETİRDİĞİ KATKILAR. PAUSBED. 2013;:1–7.
MLA Erdem, Ali Rıza. “KÖY ENSTİTÜSÜ MEZUNLARININ GÖRÜŞLERİNE GÖRE KÖY ENSTİTÜSÜ MEZUNLARININ ÖĞRETMEN ÖRGÜTLENMESİNE GETİRDİĞİ KATKILAR”. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, no. 16, 2013, pp. 1-7.
Vancouver Erdem AR. KÖY ENSTİTÜSÜ MEZUNLARININ GÖRÜŞLERİNE GÖRE KÖY ENSTİTÜSÜ MEZUNLARININ ÖĞRETMEN ÖRGÜTLENMESİNE GETİRDİĞİ KATKILAR. PAUSBED. 2013(16):1-7.