Dünyanın 18. yy da I. Sanayi Devrimi ile başlayan endüstrileşme yolculuğu bugün yeni bir döneme girmiş gözüküyor. Su ve buhar enerjili mekanik üretim sistemlerinin ortaya çıkmasıyla başlayan endüstrileşme süreci, 20. yy başlangıcında elektriğin ve kitle üretim sistemlerinin kullanılmasıyla ikinci aşamaya geçmiş, 1970’lerden itibaren üretim otomasyonunu daha üst düzeye taşıyan elektronik ve bilgi teknolojilerinin devreye girmesiyle de üçüncü aşama başlamıştır. 2011 yılına gelindiğinde ise ilk kez Almanya’da kullanılan Endüstri 4.0 kavramı yeni bir dönemin başlangıcını tüm dünyaya ilan etmiş oldu. Endüstri 4.0’ı tanımlayan temel konular ise siber- fiziksel sistemlere ve dinamik veri işlemeye dayalı üretim sistemlerinin ortaya çıkmasıdır.
Endüstri 4.0; çok hızlı bir dijital dönüşüm yaşanan dünyada, bilişim, iletişim ve internet teknolojilerinin üretim süreçlerini yoğun biçimde etkilediği bir ortamı ifade etmektedir. Bu durumun üretimde verimlilik, maliyet avantajı, karlılık gibi firma düzeyindeki etkilerinin yanı sıra, büyüme, istihdam, insan kaynakları, eğitim, yatırım, girişimcilik gibi makro düzeydeki etkileri de söz konusudur.
Bu çalışmanın amacı kavramsal düzeyde Endüstri 4.0’ı inceleyerek, günümüz girişimcilik anlayışına muhtemel etkilerini incelemek ve olası bir “Yeni Girişimcilik” konseptinin temel paradigmalarını tartışmaktır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Business Administration |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 13, 2018 |
Acceptance Date | February 28, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Issue: 32 |