Research Article
BibTex RIS Cite

ETNOSENTRİZM, SİYASİ EĞİLİM VE YAŞANILAN ŞEHİR TÜKETİM DAVRANIŞINI ETKİLER Mİ? ULUSAL VE ULUSLARARASI BEYAZ EŞYA MARKALARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA

Year 2021, Issue: 43, 359 - 379, 23.03.2021
https://doi.org/10.30794/pausbed.797369

Abstract

In this study, it is aimed to evaluate the effect of ethnocentrism, quality, price, regret and repurchase intention to determine the conditions of white goods brands that participants have experienced. The sample group of the research consists of 894 white goods consumers. In this context, validity, reliability analysis and factor analysis of the data were performed. After an ANOVA analysis, the research model was performed to PATH analysis. According to the findings obtained from the research analysis, the evaluations of the participants regarding the variables of ethnocentrism, quality, price, satisfaction, regret and repurchase intention were significantly differentiated according to groups of white goods brand preferences, political tendency, and province of residence. Also, ethnocentrism, quality, price, and regret status of the participants were observed that to affect on repurchase intention.

References

  • Ünsalan, M., Bayraktar A. (2017). “Tüketici Etnosentrizminin Tüketici Fiyat Algısına Etkisi”, International Journal of Academic Value Studies, 3(9), 258-272.
  • Wong, Y., C., Polonsky, J., M., Garma, R. (2008). “The Impact of Consumer Ethnocentrism and Country of Origin Sub-Components for High Involvement Products on Young Chinese Consumers’ Product Assessments”, Asia Pacific Journal of Marketing and Logistics, 20(4), 455-478.
  • Gerstner, E. (1985). “Do Higher Prices Signal Higher Quality”, Journal of Marketing Research, 209-215.
  • Müezzinoğlu, D. (2019). “Genel Marka Ederi, Mark Güveni ve Fiyat Bilincinin Satın Alma Niyeti Üzerindeki Etkisinde Kriz Algısının Moderatör Rolü: Türk ve Yunan Tüketicielrinin Şampuan ve Mobilya Sektörlerinde Satın Alım Niyetleri Üzerinde Karşılaştırmalı Bir Araştırma (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi)”, Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Aaker, D. A. (1991). Managing Brand Equity: Capitilazing on The Value of A Brand Name, Free Press, Newyork.
  • Akther, H., Syed, T. (2007). “Globalization, Expectations Model of Economic Nationalism and Behaviour”, Journal of Consumer Marketing, 24(3), 142-150.
  • Armağan, E. A., Gürsoy, Ö. (2011). “Satın Alma Kararlarında Tüketici Etnosentrizmi ve Menşe Ülke Etkisinin CETSCALE Ölçeği İle Değerlendirilmesi”, Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 3(2), 67-77.
  • Ateş, A. (2014). “Tüketici Tarafından Algılanan Değerin Market Performansı Üzerine Etkisi: Türkiye'de Zincir Marketler (Gıda) Üzerine Bir Uygulama (Yayımlanmamış Doktora Tezi)”, Selçuk Üniversitesi, Konya.
  • Blery, E. (2003). “Factors Influencing Customers' Repurchase Intentions in the Greek Mobile Telephony Sector (Yayımlanmamış Doktora Tezi)”, University of Surrey, England.
  • Brody, L., Hall, J. (1993). Gender and Emotion, Handbook of Emotion, Guilford Press, New York.
  • Camerer, C. F. (1999). Behavioral Economics, Reunifying Psychology and Economics, Perspective, 96, 10575- 10577.
  • Camille, N., vd. (2004). “The Involvement of the Orbitofrontal Cortex in the Experience of Regret”, Journal of Science, 304, 1167-1170.
  • Coricelli, G., vd. (2005). “Regret and Its Avoidance: A Neuroimaging Study of Choice Behavior”, Journal of Nature Neuroscience, 8(9), 1255-1262.
  • Dennis, J. L. (2004). “Happy Customers Buy More: An Investigation of Consumer Satisfaction and Regret of Three Horticultural Products (Yayımlanmamış Doktora Tezi)”, Michigan State University, USA.
  • Dodds, W. B., Monroe, K. B., Grewal, D. (1991). “Effects of Price, Brand and Store Iinformation on Buyers’ Product Evaluations”, Journal of Marketing Research, 28, 307-319.
  • Ellialtı, Y. (2009). “Ürün Özelliklerde, Görece Ürün Kalitesi ve Tüketici Etnosentrizminin Yerli Ürün Satın Alma Eğilimine Etkisi: Kozmetik Sektöründe Bir Uygulama (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi)”, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Engin, B, M. (2011). “Tüketici Karar Alma Sürecinde Pişmanlık ve Türkiye’ de Esnek İade Politikalarinin Uygulanabilirliği: Hazır Giyim Sektörü Üzerine Bir İnceleme (Yayımlanmamış Doktora Tezi)”, Istanbul Üniversitesi, İstanbul.
  • George, D., Mallery, M. (2010). SPSS for Windows Step by Step: A Simple Guide and Reference, 17.0 Update, Pearson Edition, Boston. Girişken, Y. (2015). Gerçeği Algıla, Beta Yayınları, İstanbul.
  • Grewal D., Monroe K., Krishnan R. (1998). “The Effects of Price-Comparison Advertising on Buyers Perceptions of Acquisition Value, Transaction Value, and Behavioral Intentions”, Journal of Marketing, 2(62), 46–59.
  • Inman, J. J., Dyer, J. S., Jia, J. (1997). “A Generalized Utility Model of Disappointment and Regret Effects on Post-Choice Valuation”, Marketing Science, 16(2), 97-111.
  • Işık, S. (2011). “Gsm Operatörlerinde Hizmet Kalitesi, Muşteri Memnuniyeti, Algilanan Değer ve Fiyatin Ilişkilendirilmesi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi)”, Uşak Üniversitesi, Uşak.
  • Karagölge, C., Peker, K. (2002). “Tarım Ekonomisi Araştırmalarında Tabakalı Örnekleme Yönteminin Kullanılması”, Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Dergisi, 33 (3), 313-316.
  • Klopf, D.W. (2001). “Intercultural Encounters: The Fundamentals of Intercultural Communication”, Englewood, Morton.
  • Knight, G. A. (1999). “Consumer Preferences for Foreign and Domestic Products”, Journal of Consumer Marketing, 2(16), 151-162.
  • Korur, M. G. (2015). “Kompulsif Satın Alma Eğilimi ve Alışveriş Sonrası Pişmanlık İlişkişinde Kontrolsüz Kredi Kartı Kullanımının Rolü: AVM Müşterileri Üzerine Bir Araştırma (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi)”, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eskişehir.
  • Lee, S. H., Cotte, J. (2009). “Post-Purchase Consumer Regret: Conceptualization and Development of the Ppcr Scale”, Advances in Consumer Research, 36: 456-462.
  • Li, X., Hou, Z. J., Jia, Y. (2000). “The Influence of Social Comparison on Career Decision-Making: Vocational Identity as a Moderator and Regret as a Mediator”, Journal of Vocational Behavior, 86: 10–19.
  • Liao, C., Linb, H., Luoa, M. M., Cheac, S. (2017). “Factors Influencing Online Shoppers’ Repurchase Intentions: The Roles of Satisfaction and Regret”, Information & Management, 54: 651–668.
  • Lichtenstein, D. R., Block, P. H., Black, W. C. (1988). “Correlates of Price Acceptability”, Journal of Consumer Research, 15, 243-252.
  • Monroe, K. B. ve Joseph D. C (1987). “Framing Effects on Buyers’ Subjective Product Evaluations”, Advances in Consumer Research, 1(14), 193-197.
  • Morritt, R. (1999). “Perceived Price Effects on Service Repurchase Intention: Toward A Disconfirmation Model of Price, Quality, Satisfaction, Value, and Brand Name (Yayımlanmamış Doktora Tezi)”, Nova Southeastern University, USA.
  • Mucuk, İ. (2014). Pazarlama İlkeleri, (20. Baskı), Türkmen Kitabevi, İstanbul.
  • Nauman, E. (1995). “Creating Customer Value: The Path to Sustainable Competitive Advantage”, Thomson Executive Press, Ohio.
  • Oh, H. (2000). “The Effect of Brand Class, Brand Awareness and Price on Customer Value and Behavioral Intentions”, Journal of Hospitality and Tourism Research, 2(24), 136-162.
  • Olsen, S. O. (2002). “Comparative Evaluation and The Relationship Between Quality, Satisfaction, and Repurchase Loyalty”, Journal of the Academy of Marketing Science, 30(3): 240-249.
  • Öztürk, B. E. (2015). Tüketici Davranışları, Ekin Yayınevi, (1. Baskı), Bursa.
  • Rajendran, K.N., Hariharan, H. S. (1996). “Understanding Value: The Role of Consumer Preferences”, Journal of Marketing Management, 1(5), 8-19.
  • Sharma, S. Shimp, T.A., Shin, J. (1995). “Consumer Ethnocentrism: A Test of Antecedents and Moderators”, Journal of the Academy of Marketing Science, 23(1), 26-37.
  • Sharma, S., Shimp, T.A. (1987). “Consumer Ethnocentrism: Construction and Validation of the CETSCALE”, Journal of Marketing Research, 24(3), 280-289.
  • Sumner, G.A. (1906). Folkways: The Sosiological Importance of Usages, Manners, Customs, Moresand Morals, Ginn Custom Publishing, New York.
  • Sweeney, J. C., Soutar, G. N. (2001). “Consumer Perceived Value: The Development of a Multiple Item Scale”, Journal of Retailing, 77(2), 203-220.
  • Tang, F. T. L. (2008). “An Integrated Model of Reference Prices based on Fairness, Regret, and Disconfirmation, and Their Influence on Customer Satisfaction (Yayımlanmış Doktora Tezi)”, The Chinese University of Hong Kong, Hong Kong.
  • Tsiros, M., Mittal, V. (2000). “Regret: A Model of Its Antecedents and Consequences In Consumer Decision Making”, Journal of Consumer Research, 26(4), 401-417.
  • Weisberg, D. P., Beck, S. R. (2012). “The Development of Children's Regret and Relief”, Cognition & Emotion, 26(5), 820-835.
  • Woodruff, R. B. (1997). “Customer Value: The Next Source for Competitive Advantage”, Journal of the Academy of Marketing Science, 25(2), 139-153.
  • Wright, S. (1960). “PATH Coefficients and Path Regressions: Alternative or Complementary Concepts?”, International Biometric Society, 16(2), 189-202.
  • Yen, S. Y. (2018). “Extending Consumer Ethnocentrism Theory: The Moderating Effect Test”, Asia Pacific Journal of Marketing and Logistics, 4 (30): 907-926
  • Yiğit, M. K. (2014). “Online Anlık Satın Alma Davranışını Etkileyen Faktörlerin Pişmanlık ve Tatmin Üzerindeki Etkisinde Marka Bilinirliliği ve Marka Sadakatinin Aracı Rolü (Yayımlanmamış Doktora Tezi)”, Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Zeelenberg, M., Pieters, R. (1999). “Comparing Service Delivery To What Might Have Been Behavioral Responses To Regret And Disappointment”, Journal of Service Research, 2(1), 86-97.
  • Zeelenberg, M., Pieters, R. (2007). “A Theory of Regret Regulation 1.0”, Journal of Consumer Psychology, 17(1), 3-18.
  • Zeithaml, V. A. (1988). “Consumer Perceptions of Price, Quality and Value: A Means-End Model and Synthesis of Evidence”, Journal of Marketing, 52, 2-22.
  • Zhou, L. H., Ntoumanisb, N., Ntoumanisb, C. T. (2019). “Effects of Perceived Autonomy Support From Social Agents on Motivation and Engagement of Chinese Primary School Students: Psychological Need Satisfaction as Mediator”, Contemporary Educational Psychology, 58: 323–330.

ETNOSENTRİZM, SİYASİ EĞİLİM VE YAŞANILAN ŞEHİR TÜKETİM DAVRANIŞINI ETKİLER Mİ? ULUSAL VE ULUSLARARASI BEYAZ EŞYA MARKALARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA

Year 2021, Issue: 43, 359 - 379, 23.03.2021
https://doi.org/10.30794/pausbed.797369

Abstract

Bu araştırma ile tüketicilerin deneyimlemiş oldukları beyaz eşya markalarına yönelik; etnosentrizm, kalite ve fiyat algıları, pişmanlık düzeyleri ile tekrar satın alma niyetlerini belirlemek amaçlanmaktadır. Araştırmanın örneklem kitlesini, 894 beyaz eşya tüketicisi oluşturmaktadır. Araştırma verileri öncelikle geçerlilik, güvenilirlik ve faktör analizlerine tabi tutulmuştur. ANOVA analizinin ardından ise araştırma modeli PATH analizine tabi tutulmuştur. Araştırma analizleri sonucunda elde edilen bulgulara göre; katılımcıların etnosentrizm, kalite, fiyat, pişmanlık ve tekrar satın alma niyeti değişkenlerine ait değerlendirmeleri; beyaz eşya marka tercihleri, yaşanılan il ve siyasi eğilim gruplarına göre anlamlı olarak farklılaşmaktadır. Ayrıca, katılımcıların etnosentrizm, kalite, fiyat ve pişmanlık durumunun, tekrar satın alma niyeti üzerinde etkisi olduğu gözlemlenmiştir.

References

  • Ünsalan, M., Bayraktar A. (2017). “Tüketici Etnosentrizminin Tüketici Fiyat Algısına Etkisi”, International Journal of Academic Value Studies, 3(9), 258-272.
  • Wong, Y., C., Polonsky, J., M., Garma, R. (2008). “The Impact of Consumer Ethnocentrism and Country of Origin Sub-Components for High Involvement Products on Young Chinese Consumers’ Product Assessments”, Asia Pacific Journal of Marketing and Logistics, 20(4), 455-478.
  • Gerstner, E. (1985). “Do Higher Prices Signal Higher Quality”, Journal of Marketing Research, 209-215.
  • Müezzinoğlu, D. (2019). “Genel Marka Ederi, Mark Güveni ve Fiyat Bilincinin Satın Alma Niyeti Üzerindeki Etkisinde Kriz Algısının Moderatör Rolü: Türk ve Yunan Tüketicielrinin Şampuan ve Mobilya Sektörlerinde Satın Alım Niyetleri Üzerinde Karşılaştırmalı Bir Araştırma (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi)”, Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Aaker, D. A. (1991). Managing Brand Equity: Capitilazing on The Value of A Brand Name, Free Press, Newyork.
  • Akther, H., Syed, T. (2007). “Globalization, Expectations Model of Economic Nationalism and Behaviour”, Journal of Consumer Marketing, 24(3), 142-150.
  • Armağan, E. A., Gürsoy, Ö. (2011). “Satın Alma Kararlarında Tüketici Etnosentrizmi ve Menşe Ülke Etkisinin CETSCALE Ölçeği İle Değerlendirilmesi”, Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 3(2), 67-77.
  • Ateş, A. (2014). “Tüketici Tarafından Algılanan Değerin Market Performansı Üzerine Etkisi: Türkiye'de Zincir Marketler (Gıda) Üzerine Bir Uygulama (Yayımlanmamış Doktora Tezi)”, Selçuk Üniversitesi, Konya.
  • Blery, E. (2003). “Factors Influencing Customers' Repurchase Intentions in the Greek Mobile Telephony Sector (Yayımlanmamış Doktora Tezi)”, University of Surrey, England.
  • Brody, L., Hall, J. (1993). Gender and Emotion, Handbook of Emotion, Guilford Press, New York.
  • Camerer, C. F. (1999). Behavioral Economics, Reunifying Psychology and Economics, Perspective, 96, 10575- 10577.
  • Camille, N., vd. (2004). “The Involvement of the Orbitofrontal Cortex in the Experience of Regret”, Journal of Science, 304, 1167-1170.
  • Coricelli, G., vd. (2005). “Regret and Its Avoidance: A Neuroimaging Study of Choice Behavior”, Journal of Nature Neuroscience, 8(9), 1255-1262.
  • Dennis, J. L. (2004). “Happy Customers Buy More: An Investigation of Consumer Satisfaction and Regret of Three Horticultural Products (Yayımlanmamış Doktora Tezi)”, Michigan State University, USA.
  • Dodds, W. B., Monroe, K. B., Grewal, D. (1991). “Effects of Price, Brand and Store Iinformation on Buyers’ Product Evaluations”, Journal of Marketing Research, 28, 307-319.
  • Ellialtı, Y. (2009). “Ürün Özelliklerde, Görece Ürün Kalitesi ve Tüketici Etnosentrizminin Yerli Ürün Satın Alma Eğilimine Etkisi: Kozmetik Sektöründe Bir Uygulama (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi)”, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Engin, B, M. (2011). “Tüketici Karar Alma Sürecinde Pişmanlık ve Türkiye’ de Esnek İade Politikalarinin Uygulanabilirliği: Hazır Giyim Sektörü Üzerine Bir İnceleme (Yayımlanmamış Doktora Tezi)”, Istanbul Üniversitesi, İstanbul.
  • George, D., Mallery, M. (2010). SPSS for Windows Step by Step: A Simple Guide and Reference, 17.0 Update, Pearson Edition, Boston. Girişken, Y. (2015). Gerçeği Algıla, Beta Yayınları, İstanbul.
  • Grewal D., Monroe K., Krishnan R. (1998). “The Effects of Price-Comparison Advertising on Buyers Perceptions of Acquisition Value, Transaction Value, and Behavioral Intentions”, Journal of Marketing, 2(62), 46–59.
  • Inman, J. J., Dyer, J. S., Jia, J. (1997). “A Generalized Utility Model of Disappointment and Regret Effects on Post-Choice Valuation”, Marketing Science, 16(2), 97-111.
  • Işık, S. (2011). “Gsm Operatörlerinde Hizmet Kalitesi, Muşteri Memnuniyeti, Algilanan Değer ve Fiyatin Ilişkilendirilmesi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi)”, Uşak Üniversitesi, Uşak.
  • Karagölge, C., Peker, K. (2002). “Tarım Ekonomisi Araştırmalarında Tabakalı Örnekleme Yönteminin Kullanılması”, Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Dergisi, 33 (3), 313-316.
  • Klopf, D.W. (2001). “Intercultural Encounters: The Fundamentals of Intercultural Communication”, Englewood, Morton.
  • Knight, G. A. (1999). “Consumer Preferences for Foreign and Domestic Products”, Journal of Consumer Marketing, 2(16), 151-162.
  • Korur, M. G. (2015). “Kompulsif Satın Alma Eğilimi ve Alışveriş Sonrası Pişmanlık İlişkişinde Kontrolsüz Kredi Kartı Kullanımının Rolü: AVM Müşterileri Üzerine Bir Araştırma (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi)”, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eskişehir.
  • Lee, S. H., Cotte, J. (2009). “Post-Purchase Consumer Regret: Conceptualization and Development of the Ppcr Scale”, Advances in Consumer Research, 36: 456-462.
  • Li, X., Hou, Z. J., Jia, Y. (2000). “The Influence of Social Comparison on Career Decision-Making: Vocational Identity as a Moderator and Regret as a Mediator”, Journal of Vocational Behavior, 86: 10–19.
  • Liao, C., Linb, H., Luoa, M. M., Cheac, S. (2017). “Factors Influencing Online Shoppers’ Repurchase Intentions: The Roles of Satisfaction and Regret”, Information & Management, 54: 651–668.
  • Lichtenstein, D. R., Block, P. H., Black, W. C. (1988). “Correlates of Price Acceptability”, Journal of Consumer Research, 15, 243-252.
  • Monroe, K. B. ve Joseph D. C (1987). “Framing Effects on Buyers’ Subjective Product Evaluations”, Advances in Consumer Research, 1(14), 193-197.
  • Morritt, R. (1999). “Perceived Price Effects on Service Repurchase Intention: Toward A Disconfirmation Model of Price, Quality, Satisfaction, Value, and Brand Name (Yayımlanmamış Doktora Tezi)”, Nova Southeastern University, USA.
  • Mucuk, İ. (2014). Pazarlama İlkeleri, (20. Baskı), Türkmen Kitabevi, İstanbul.
  • Nauman, E. (1995). “Creating Customer Value: The Path to Sustainable Competitive Advantage”, Thomson Executive Press, Ohio.
  • Oh, H. (2000). “The Effect of Brand Class, Brand Awareness and Price on Customer Value and Behavioral Intentions”, Journal of Hospitality and Tourism Research, 2(24), 136-162.
  • Olsen, S. O. (2002). “Comparative Evaluation and The Relationship Between Quality, Satisfaction, and Repurchase Loyalty”, Journal of the Academy of Marketing Science, 30(3): 240-249.
  • Öztürk, B. E. (2015). Tüketici Davranışları, Ekin Yayınevi, (1. Baskı), Bursa.
  • Rajendran, K.N., Hariharan, H. S. (1996). “Understanding Value: The Role of Consumer Preferences”, Journal of Marketing Management, 1(5), 8-19.
  • Sharma, S. Shimp, T.A., Shin, J. (1995). “Consumer Ethnocentrism: A Test of Antecedents and Moderators”, Journal of the Academy of Marketing Science, 23(1), 26-37.
  • Sharma, S., Shimp, T.A. (1987). “Consumer Ethnocentrism: Construction and Validation of the CETSCALE”, Journal of Marketing Research, 24(3), 280-289.
  • Sumner, G.A. (1906). Folkways: The Sosiological Importance of Usages, Manners, Customs, Moresand Morals, Ginn Custom Publishing, New York.
  • Sweeney, J. C., Soutar, G. N. (2001). “Consumer Perceived Value: The Development of a Multiple Item Scale”, Journal of Retailing, 77(2), 203-220.
  • Tang, F. T. L. (2008). “An Integrated Model of Reference Prices based on Fairness, Regret, and Disconfirmation, and Their Influence on Customer Satisfaction (Yayımlanmış Doktora Tezi)”, The Chinese University of Hong Kong, Hong Kong.
  • Tsiros, M., Mittal, V. (2000). “Regret: A Model of Its Antecedents and Consequences In Consumer Decision Making”, Journal of Consumer Research, 26(4), 401-417.
  • Weisberg, D. P., Beck, S. R. (2012). “The Development of Children's Regret and Relief”, Cognition & Emotion, 26(5), 820-835.
  • Woodruff, R. B. (1997). “Customer Value: The Next Source for Competitive Advantage”, Journal of the Academy of Marketing Science, 25(2), 139-153.
  • Wright, S. (1960). “PATH Coefficients and Path Regressions: Alternative or Complementary Concepts?”, International Biometric Society, 16(2), 189-202.
  • Yen, S. Y. (2018). “Extending Consumer Ethnocentrism Theory: The Moderating Effect Test”, Asia Pacific Journal of Marketing and Logistics, 4 (30): 907-926
  • Yiğit, M. K. (2014). “Online Anlık Satın Alma Davranışını Etkileyen Faktörlerin Pişmanlık ve Tatmin Üzerindeki Etkisinde Marka Bilinirliliği ve Marka Sadakatinin Aracı Rolü (Yayımlanmamış Doktora Tezi)”, Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Zeelenberg, M., Pieters, R. (1999). “Comparing Service Delivery To What Might Have Been Behavioral Responses To Regret And Disappointment”, Journal of Service Research, 2(1), 86-97.
  • Zeelenberg, M., Pieters, R. (2007). “A Theory of Regret Regulation 1.0”, Journal of Consumer Psychology, 17(1), 3-18.
  • Zeithaml, V. A. (1988). “Consumer Perceptions of Price, Quality and Value: A Means-End Model and Synthesis of Evidence”, Journal of Marketing, 52, 2-22.
  • Zhou, L. H., Ntoumanisb, N., Ntoumanisb, C. T. (2019). “Effects of Perceived Autonomy Support From Social Agents on Motivation and Engagement of Chinese Primary School Students: Psychological Need Satisfaction as Mediator”, Contemporary Educational Psychology, 58: 323–330.
There are 52 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Finance
Journal Section Articles
Authors

Talha Bayır 0000-0002-3897-9205

Publication Date March 23, 2021
Acceptance Date November 16, 2020
Published in Issue Year 2021 Issue: 43

Cite

APA Bayır, T. (2021). ETNOSENTRİZM, SİYASİ EĞİLİM VE YAŞANILAN ŞEHİR TÜKETİM DAVRANIŞINI ETKİLER Mİ? ULUSAL VE ULUSLARARASI BEYAZ EŞYA MARKALARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(43), 359-379. https://doi.org/10.30794/pausbed.797369
AMA Bayır T. ETNOSENTRİZM, SİYASİ EĞİLİM VE YAŞANILAN ŞEHİR TÜKETİM DAVRANIŞINI ETKİLER Mİ? ULUSAL VE ULUSLARARASI BEYAZ EŞYA MARKALARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. PAUSBED. March 2021;(43):359-379. doi:10.30794/pausbed.797369
Chicago Bayır, Talha. “ETNOSENTRİZM, SİYASİ EĞİLİM VE YAŞANILAN ŞEHİR TÜKETİM DAVRANIŞINI ETKİLER Mİ? ULUSAL VE ULUSLARARASI BEYAZ EŞYA MARKALARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA”. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, no. 43 (March 2021): 359-79. https://doi.org/10.30794/pausbed.797369.
EndNote Bayır T (March 1, 2021) ETNOSENTRİZM, SİYASİ EĞİLİM VE YAŞANILAN ŞEHİR TÜKETİM DAVRANIŞINI ETKİLER Mİ? ULUSAL VE ULUSLARARASI BEYAZ EŞYA MARKALARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 43 359–379.
IEEE T. Bayır, “ETNOSENTRİZM, SİYASİ EĞİLİM VE YAŞANILAN ŞEHİR TÜKETİM DAVRANIŞINI ETKİLER Mİ? ULUSAL VE ULUSLARARASI BEYAZ EŞYA MARKALARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA”, PAUSBED, no. 43, pp. 359–379, March 2021, doi: 10.30794/pausbed.797369.
ISNAD Bayır, Talha. “ETNOSENTRİZM, SİYASİ EĞİLİM VE YAŞANILAN ŞEHİR TÜKETİM DAVRANIŞINI ETKİLER Mİ? ULUSAL VE ULUSLARARASI BEYAZ EŞYA MARKALARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA”. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 43 (March 2021), 359-379. https://doi.org/10.30794/pausbed.797369.
JAMA Bayır T. ETNOSENTRİZM, SİYASİ EĞİLİM VE YAŞANILAN ŞEHİR TÜKETİM DAVRANIŞINI ETKİLER Mİ? ULUSAL VE ULUSLARARASI BEYAZ EŞYA MARKALARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. PAUSBED. 2021;:359–379.
MLA Bayır, Talha. “ETNOSENTRİZM, SİYASİ EĞİLİM VE YAŞANILAN ŞEHİR TÜKETİM DAVRANIŞINI ETKİLER Mİ? ULUSAL VE ULUSLARARASI BEYAZ EŞYA MARKALARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA”. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, no. 43, 2021, pp. 359-7, doi:10.30794/pausbed.797369.
Vancouver Bayır T. ETNOSENTRİZM, SİYASİ EĞİLİM VE YAŞANILAN ŞEHİR TÜKETİM DAVRANIŞINI ETKİLER Mİ? ULUSAL VE ULUSLARARASI BEYAZ EŞYA MARKALARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. PAUSBED. 2021(43):359-7.