Bu çalışma, altıncı sınıf matematik dersinde probleme dayalı öğrenmenin akademik başarıya etkisini ortaya çıkarmak amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Düzce ili İsmetpaşa İlköğretim okuluna devam eden 79 altıncı sınıf öğrencisi oluşturmuştur. Araştırma, ön test-son test kontrol gruplu deneme modelinde tasarlanmıştır. Veri toplama aracı olarak; “Matematik Başarı Testi” ve “Probleme Dayalı Öğrenmenin Uygulanması Hakkında Yarı Yapılandırılmış Görüşme Formu” uygulanmıştır. Veriler kovaryans analizi ve içerik analizi ile test edilmiştir. Araştırmanın sonucunda probleme dayalı öğrenmenin uygulandığı deney grubu ile mevcut öğretimin uygulandığı kontrol grubundaki öğrencilerin ön test puanları kontrol altına alındığında, başarı testi son test puanları arasında deney grubu lehine anlamlı bir farklılık bulunmuştur. Deney grubunun bu öğretim yaklaşımına ilişkin görüşleri incelendiğinde ise kalıcı öğrenmeye fayda sağladığı, başarıyı arttırdığı ve problem çözme becerilerini geliştirdiği yönünde olumlu görüşler ortaya çıkmıştır.
This study has conducted to reveal the effect of the problem based learning on academic success in the 6th grade math lesson. The working group of the study consists of 79 students who are 6th grade at Ismetpasa Secondary School in Düzce. The study has been designed in the model of pretest-posttest control group. “Mathematics success test” and “Semi-constructed interview form on the problem based learning” have been applied as data collection tool. Data has been tested with the analysis of both covariance and content. There is an important difference between pretest results and posttest results when the pretest points have been controlled. When the opinions of experimental group related to these learning methods have been examined these opinions provide the permanent learning, improve the success and develop the skills on problem solving.
Other ID | JA36KP77YV |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 14, 2016 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 5 Issue: 4 - Volume: 5 Issue: 4 |