Dünya’da yabancı uyruklu öğreticilerin yabancı dil derslerindeki verimliliklerinin tartışması sürerken, Türkiye’de kaliteli yabancı dil öğretiminin başarısı için, yurt dışından öğretmen getirilmesine ihtiyaç duyulduğu düşüncesi de gitgide yaygınlaşmaktadır. Bu düşüncenin gerçekleşmesinden önce, yabancı uyruklu öğreticilerin yabancı dil derslerinde ne kadar verimli olabilecekleri de sorgulanması gerekmektedir. Bu bağlamda öğrencilerin yabancı uyruklu öğreticilerin dersleri hakkındaki görüşleri ön plana çıkmaktadır. Bu çalışma, ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinin yabancı uyruklu yabancı dil öğreticiler hakkındaki düşüncelerini ortaya çıkarabilmeyi amaçlamıştır. Araştırmanın örneklemini, özellikle hem Alman hem de Amerikan uyruklu yabancı dil öğreticilerini istihdam eden, Antalya ilinde bulunan bir özel okulun 6. ve 7. sınıfına devam eden 45 öğrenci oluşturmaktadır. Veriler, araştırmacılar tarafından geliştirilen 12 maddeyi kapsayan bir anket ve bir açık uçlu soru ile 2009 - 2010 eğitim- öğretim yılı bahar döneminde toplanmıştır. Verilerin analizinde frekans, yüzde hesapları ve betimsel analiz tekniği kullanılmıştır. Ayrıca kay-kare analizi ile öğrencilerin maddelere verdikleri cevaplara göre bu öğrencilerin cinsiyetleri arasında bir farklılık olup olmadığına da bakılmıştır. Araştırma sonuçları tablolar halinde gösterilerek sonuçlar değerlendirilmiştir. Bu araştırmanın sonuçlarına göre ilköğretim ikinci kademede okuyan ve yabancı uyruklu öğreticilerin yabancı dil derslerine katılan öğrencilerin genel olarak bu öğreticilere karşı olumlu yargılarının olmadığı, aksine bu öğreticilerin derslerinde yabancı dili öğrenmeye karşı isteklerinin azaldığı anlaşılmıştır. Araştırmada yabancı dil derslerinin daha verimli ve etkili hale getirilmesine ve öğrenci beklentilerinin karşılanmasına yönelik önerilerde bulunulmuştur.
The objective of this study was to determine the opinions of secondary school students regarding the native speaker instructors in the foreign language lesson. The study was conducted in a private secondary school in which especially American and German native speaker instructors’ lecture in the foreign language classes. Voluntarily participated in this study 45 students who were attending the sixth and seventh grades in that school. In this study, quantitative and qualitative research approaches were used. The data were collected in the academic year 2009-2010. The quantitative data was collected with a survey that included 12 items which was developed by the researchers of this study. In the qualitative part, an open-ended question was asked to the participants to understand their attitudes towards the native speaker instructors. The results of this study indicated that most of the sixth and seventh grade students of this secondary school have negative attitude to the native speaker instructors in their foreign language lesson. The students stated that their desire to learn a foreign language had decayed in the native speaker instructors classes. Suggestions were made to make teaching-learning process more efficient, effective and live up to student’s expectations.
Other ID | JA36TA37ZP |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 15, 2016 |
Published in Issue | Year 2013 Volume: 3 Issue: 4 - Volume: 3 Issue: 4 |