Bu çalışmanın amacı, okul öncesi öğretmenlerinin bilişim teknolojilerini kullanma durumlarına ilişkin görüşlerini incelemektir. Araştırmanın katılımcıları, İstanbul’da özel okullarda çalışan 10 öğretmenden oluşmaktadır. Çalışmanın verileri, odak grup görüşmesi yapılarak toplanmıştır. Odak grup görüşmeleri, 2010 yılı içinde aynı grupla üç kez uygulanmıştır. Verilerin değerlendirilmesi, verilerin dökümünün yapılması ve içerik analizi olarak iki aşamada gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın en önemli bulgusu, okul öncesi öğretmenlerinin bilişim teknolojilerini etkili bir şekilde kullandıkları zaman bu teknolojilerin öğrenci ilgi ve dikkat düzeyine yönelik olumlu bir gelişme yansıtmasıdır.
This study aimed at investigating effects of preschool teachers’ usage of information technologies on student’s level of interest and attention. The sample of the study was composed by the 10 pre-school teachers living in Istanbul and the data collection instrument was the ‘focus group method’. Group meetings have been applied in three sessions with the same group members in 2010. Data assessment was realized in two sessions as data casting and content analysis. In this study, in the field of information technology at pre-schools computer, internet and smart board usage rates was approached. The most important finding of this study is that when the pre-school teachers use the information technologies under control and in enough time, this reflects the opinions of the students’ attention and interest.
Other ID | JA37AA57JR |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 15, 2016 |
Published in Issue | Year 2011 Volume: 1 Issue: 3 - Volume: 1 Issue: 3 |