BibTex RIS Cite

Okul Öncesi Öğretmenlerin Sınıf İçi Etkinliklerde Kullandıkları Sınıf Yönetimi Stratejilerinin İncelenmesi

Year 2011, Volume: 1 Issue: 3 - Volume: 1 Issue: 3, 1 - 9, 15.07.2016

Abstract

Öğretmenlerin sınıf yönetimi stratejileri, eğitim öğretim etkinliklerinin sağlıklı yürütülmesinde, çocukların akademik ve sosyal başarılarının artmasında ve çocukların yaşam becerileri kazanmasında önemli yer tutmaktadır. Bu araştırmanın amacı, okul öncesi öğretmenlerinin sınıf içi etkinliklerde kullandıkları sınıf yönetimi stratejilerinin gözlem yoluyla incelenmesidir. Araştırmanın çalışma grubunu, Ankara il merkezinde çalışan altı okul öncesi öğretmeni oluşturmaktadır. Okul öncesi öğretmenlerinin sınıf yönetimi stratejileri “Yapılandırılmamış ve Katılımcı Olmayan Gözlem” tekniği ile gözlemlenmiştir. Araştırmada elde edilen verilerin analizinde nitel araştırma yöntemlerinden içerik analizi kullanılmıştır. Araştırmanın bulgularına göre öğretmenlerin sınıf içi etkinliklerde kullandıkları olumsuz ifade toplamının olumlu ifadelerden daha fazla olduğu görülmektedir. Olumsuz ifade kullanan öğretmenlerin çoğunlukla önlisans mezunu olduğu görülmektedir.

The Evaluation of Classroom Management Strategies of Preschool Teachers in Classroom Activities

Year 2011, Volume: 1 Issue: 3 - Volume: 1 Issue: 3, 1 - 9, 15.07.2016

Abstract

Classroom management strategies of teachers are of particular importance for carrying out educational activities effectively, enhancing academic and social achievement of children, and enabling children to acquire life skills. The purpose of this study is to examine classroom management strategies of preschool teachers in classroom activities through observation. The participants of this study were six preschool teachers in Ankara. The classroom management strategies of preschool teachers were observed by “unstructured and nonparticipant observation” technique. Content Analysis was used for data analysis. The research findings show that the number of negative expressions used by teachers is higher than that of positive expressions they used. Most of the teachers using negative expressions were holding an associate’s degree.

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA36ZR99HP
Journal Section Articles
Authors

Ege Akgün This is me

Melike Yarar This is me

Çağlayan Dinçer This is me

Publication Date July 15, 2016
Published in Issue Year 2011 Volume: 1 Issue: 3 - Volume: 1 Issue: 3

Cite

APA Akgün, E., Yarar, M., & Dinçer, Ç. (2016). Okul Öncesi Öğretmenlerin Sınıf İçi Etkinliklerde Kullandıkları Sınıf Yönetimi Stratejilerinin İncelenmesi. Pegem Eğitim Ve Öğretim Dergisi, 1(3), 1-9.
AMA Akgün E, Yarar M, Dinçer Ç. Okul Öncesi Öğretmenlerin Sınıf İçi Etkinliklerde Kullandıkları Sınıf Yönetimi Stratejilerinin İncelenmesi. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi. July 2016;1(3):1-9.
Chicago Akgün, Ege, Melike Yarar, and Çağlayan Dinçer. “Okul Öncesi Öğretmenlerin Sınıf İçi Etkinliklerde Kullandıkları Sınıf Yönetimi Stratejilerinin İncelenmesi”. Pegem Eğitim Ve Öğretim Dergisi 1, no. 3 (July 2016): 1-9.
EndNote Akgün E, Yarar M, Dinçer Ç (July 1, 2016) Okul Öncesi Öğretmenlerin Sınıf İçi Etkinliklerde Kullandıkları Sınıf Yönetimi Stratejilerinin İncelenmesi. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi 1 3 1–9.
IEEE E. Akgün, M. Yarar, and Ç. Dinçer, “Okul Öncesi Öğretmenlerin Sınıf İçi Etkinliklerde Kullandıkları Sınıf Yönetimi Stratejilerinin İncelenmesi”, Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, vol. 1, no. 3, pp. 1–9, 2016.
ISNAD Akgün, Ege et al. “Okul Öncesi Öğretmenlerin Sınıf İçi Etkinliklerde Kullandıkları Sınıf Yönetimi Stratejilerinin İncelenmesi”. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi 1/3 (July 2016), 1-9.
JAMA Akgün E, Yarar M, Dinçer Ç. Okul Öncesi Öğretmenlerin Sınıf İçi Etkinliklerde Kullandıkları Sınıf Yönetimi Stratejilerinin İncelenmesi. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi. 2016;1:1–9.
MLA Akgün, Ege et al. “Okul Öncesi Öğretmenlerin Sınıf İçi Etkinliklerde Kullandıkları Sınıf Yönetimi Stratejilerinin İncelenmesi”. Pegem Eğitim Ve Öğretim Dergisi, vol. 1, no. 3, 2016, pp. 1-9.
Vancouver Akgün E, Yarar M, Dinçer Ç. Okul Öncesi Öğretmenlerin Sınıf İçi Etkinliklerde Kullandıkları Sınıf Yönetimi Stratejilerinin İncelenmesi. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi. 2016;1(3):1-9.