Bu araştırma, Ses Temelli Cümle Yönteminde “harflerin öğretim sırası”, “hece, kelime, cümle ve metin oluşturma aşamasının birinci grupta uygulanması” ve “açık heceye ulaşma tekniği” ile ilgili öğretmen görüşlerini belirlemeyi amaçlamaktadır. Bu amaçla, Uşak ilinde görev yapan 123 sınıf öğretmenine yarı yapılandırılmış görüşme formu uygulanmıştır. Veri analizinde, betimsel analiz tekniği kullanılmıştır. Araştırmaya katılan öğretmenler, harflerin öğretim sırası ile ilgili önemli bir sorun olmadığını ancak son gruplarda yer alan p, ç, h, f ve ş harflerinin ilk gruplara kaydırılmasının hece ve kelime türetme de verimliliği arttıracağını belirtmişlerdir. Araştırmaya katılan öğretmenlerin çoğunluğu açık heceye ulaşma tekniğinin akıcı okumayı zorlaştırdığını ve değiştirilmesi gerektiğini söylemektedirler. Ayrıca ilk grupta, hece, kelime, cümle ve metin üretme uygulamalarına yer verilmesinin sorun oluşturmadığı görüşündedirler.
In this research aims to determine their views the teacher about "training sequence of letters", "syllable, word, sentence and text production in the first group stage of the implementation of " and the "technique to reach the open syllable” in sound based sentence method. For this purpose, working in the province of Uşak semi-structured interview administered to 123 classroom teachers. In data analysis, descriptive analysis technique was used. Teachers participating in the research, education regarding the order of the letters was not a major problem but the last groups of the p, ç, h, f and ş letters, bringing the first syllable and word derivation in the letters indicated that increase efficiency. The majority of teachers who participated in the survey make it more difficult to read fluently and should be replaced by an new technique to reach the open syllable. In addition, the first group, the syllable, word, sentence and text production practices in the administration stated that pose no problem
Other ID | JA36ZU79TZ |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 15, 2016 |
Published in Issue | Year 2011 Volume: 1 Issue: 3 - Volume: 1 Issue: 3 |