Research Article
BibTex RIS Cite

Adana Şehir Hastanesi’nde Hasta Memnuniyetine Yönelik Bir Araştırma

Year 2021, Volume: 5 Issue: 2, 177 - 196, 31.12.2021
https://doi.org/10.30586/pek.1022968

Abstract

Hukuki, teknik ve finansman konuları ile karmaşık bir sözleşme yapısına sahip Kamu Özel İşbirliği (KÖİ) finansman modeli; riskleri, etkileri ve sonuçları bakımından ilgi uyandıran bir alan haline gelmiştir. Bu çalışmada gelecek 25 yılın sağlık politikası üzerinde ciddi etkileri olacağı düşünülen KÖİ finansman modeli ile hayata geçirilen Adana Şehir Hastanesi kliniklerinde yatan hastaların memnuniyet düzeylerinin ölçülmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın evrenini 19-26 Mart 2018 tarihleri arasında yatarak tedavi görmekte olan 1300 hasta, örneklemini ise 253 hasta oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak hasta memnuniyeti ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizi bilgisayar ortamında SPSS 24.0 programı kullanılarak yapılmıştır. Araştırma sonucunda hastaların genel memnuniyet düzeylerinin tüm boyutlarda yüksek olduğu tespit edilmiştir (3,93±0,71). Ayrıca hasta memnuniyet düzeyleri ile demografik özellikler arasında ilişki olduğu sonucuna ulaşılmıştır.

References

  • Akdağ, R. (Editör), Mollahaliloğlu, S., Kosdak, M., Sanisoğlu, Y., Boz, D., Bulut Demirok, A., 2010. Birinci Basamak Sağlık Hizmetlerinde Hasta Memnuniyeti. Ankara: Türkiye Cumhuriyeti Sağlık Bakanlığı Refik Saydam Hıfzıssıhha Merkezi Başkanlığı, Hıfzısıhha Mektebi Müdürlüğü.
  • Akdağ, R. (Editör), Mollahaliloğlu, S., Kosdak, M., Sanisoğlu, Y., Ateşoğlu, D., Çiftçi, E., Tuncel, T., 2011. Birinci Basamak Sağlık Hizmetlerinde Hasta Memnuniyeti. Ankara: Türkiye Cumhuriyeti Sağlık Bakanlığı Refik Saydam Hıfzıssıhha Merkezi Başkanlığı, Hıfzısıhha Mektebi Müdürlüğü.
  • Atkinson, S., Mederios, R.L., 2009. Explanatory Models of Influences on the Construction and Expression of User Satisfaction. Social Science and Medicine, 68 (11): 2089-96.
  • Baliga, B.S., Ravikiran, S.R., Rao, S.S., Countinho, A. and Jain, A., 2016. Public–Private Partnership in Health Care: A Comparative Cross-Sectional Study of Perceived Quality of Care Among Parents of Children Admitted in Two Government District-Hospitals: Southern India. Clinical and Diagnostic Research. 10(2). 5-9. doi: 10.7860/JCDR/2016/17124.7250
  • Canadian Foundation for Healthcare Improvement (2021). Mythbusters. Myth: High Patient Satisfaction Means High Quality Care. Erişim Adresi: http://www.cfh i-fcass.ca/sf-docs/default-source/mythbusters/Myth-Patient-Satisfaction-E.pdf?sfvrsn=0 (Erişim Tarihi: 1 Kasım 2021).
  • Crowe, R., Gage, H., Hampsın, S., Hart, J., Kimber, A., Storey, L., Thomas, H., 2002. The Measurement of Satisfaction with Healthcare: Implications for Practice from A Systematic Review of the Literature. Health Technology Assessment, 6(32): 1-244.
  • Davis, B. and Bush, H., 2003. Patient Satisfaction of Emergency Nursing Care in the United States, Slovenia, and Australia. Journal of Nursing Care Quality. 18(4). 267-274. doi: 10.1097/00001786-200310000-00004
  • Demir, E., Saatçioğlu, Ö. ve İmrol, F., 2016. Uluslararası Dergilerde Yayımlanan Eğitim Araştırmalarının Normallik Varsayımları Açısından İncelenmesi. Current Research in Education. 2(3). 130-148.
  • De Carlo, L.T., 1997. On the Meaning and Use of Kurtosis. Psychological Methods. 2(3). 292-307. doi: 10.1037/1082-989X.2.3.292
  • Delmon, J., 2011. Public-Private Partnership Projects in Infrastructure: An Essential Guide for Policy Makers. London: Cambridge University Press.
  • Derin N. ve Demirel, E.T., 2013. Sağlık Hizmetlerinde Kalitenin Göstergesi Olan Hasta Memnuniyetine Yönelik Ölçek Geliştirme Çalışması. The Journal of Academic Social Science Studies. 6(2). 1111-1130.
  • Donabedian, A., 1980. The Definition of Quality and Approaches to Its Assessment Vol 1. Explorations in Quality Assessment and Monitoring. MI: Health Administration Press.
  • Dönmez Atbaşı, F., 2014. Yurttaşlardan Tüketicilere, Haklar ve İhtiyaçlardan Memnuniyetlere. Toplum ve Hekim. 29(2). 105-113.
  • Erbaş, Ö., Yavuz, C.I. ve İlhan, B., 2012. Soru ve Yanıtlarla Kamu Özel Ortaklığı. Ankara: Türk Tabipleri Birliği Yayınları.
  • Erkan, F., 2019. Şehir Hastaneleri. Çalışma Ortamı Dergisi. 159. 20-22.
  • Esatoğlu, A.E., 1997. Hastanelerde Hasta Tatmininin Hastane Yönetimi Açısından Değerlendirilmesi ve Kullanıma Yönelik Model Önerisi. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Ankara: Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Falkenberg, K., 2013. Why Rating Your Doctor is Bad For Your Health? Forbes. Erişim Adresi: http://www.forbes.com/sites/kaifalkenberg/2013/01/02/why-rating-your-doctor-isbad-for-your-health/ (Erişim Tarihi: 18 Eylül 2013)
  • Gökkaya, D., İzgüden, D., Erdem, R., 2018. Şehir Hastanesinde Hasta Memnuniyet Araştırması: Isparta İli Örneği. Süleyman Demirel Üniversitesi Vizyoner Dergisi. 9(20). 136-148. doi: 10.21076/vizyoner.363783
  • Gülan, A., 1988. Kamu Hizmeti Kavramı. İdare Hukuku ve İlimler Dergisi. 9(1-3). 147-159.
  • Hamzaoğlu, O., 2017. Dünya’da Sağlık Reformu Sağlık Hizmetlerinde Neden Kriz, Neden Reform/Dönüşüm? İnsana Karşı Piyasa: Türkiye’de Sağlık ve Sosyal Güvenlik. (Editörler: Gülbiye Yenimahalleli Yaşar, Asuman Göksel, Özlem Birler). İstanbul: Notabene Yayınları. 21-43.
  • Hazine ve Maliye Bakanlığı (2021). 2021 Temmuz Merkezi Yönetim Bütçe Gerçekleşmeleri Raporu. Ankara. Erişim Adresi: https://www.hmb.gov.tr/duyuru/2021-temmuz-merkezi-yonetim-butce-gerceklesmeleri-raporu (Erişim Tarihi: 1 Kasım 2021).
  • IFC (International Finance Corporation) (2018). Public-Private Partnership Impact Stories. Lesotho: Public Health Network. Erişim Adresi: https://www.ifc.org/wps/wcm/connect/8f6a163e-ce9b-4ba7-ab58c6d2b52607a7/PPPImpactStories_Lesotho_PublicHealthNetwork.pdf?MOD=AJPERES&CVID=lHoQfaO (Erişim Tarihi: 25 Mayıs 2018).
  • Kalkınma Bakanlığı (2018). Dünya’da ve Türkiye’de Kamu Özel İşbirliği Uygulamalarına İlişkin Gelişmeler Raporu-2017. Ankara.
  • Karahanoğulları, Y., 2012. Kamu Özel Ortaklığı Modelinin Mali Değerlendirmesi. Ankara Üniversitesi SBF Dergisi. 67(2). 95-125.
  • Karasu, K., 2011. Sağlık Hizmetlerinin Örgütlenmesinde Kamu-Özel Ortaklığı. Ankara Üniversitesi SBF Dergisi. 66(3). 217-262.
  • Kavuncubaşı, Ş., 2000. Hastane ve Sağlık Kurumları Yönetimi. Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Mooney, G., 2014. Ulusların Sağlığı. (Çeviren: Cem Terzi). İstanbul: Yordam Kitap.
  • Öcek, Z., 2014. Sağlık Bakanlığı’nın Araştırmaları Vesilesi ile Hasta Memnuniyeti. Toplum ve Hekim. 29(2). 118-128.
  • Pala, K. (Editör), 2018. Sunuş. Türkiye’de Sağlıkta Kamu Özel Ortaklığı: Şehir Hastaneleri. İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Sağlık Bakanlığı (2012). Sağlıkta Dönüşüm Programı Değerlendirme Raporu (2003-2011). Ankara. Erişim Adresi: https://sbu.saglik.gov.tr/Ekutuphane/Yayin/453 (Erişim Tarihi: 26 Ağustos 2018).
  • Sağlık Bakanlığı (2020). Sözleşmesi İmzalanan Şehir Hastaneleri. Ankara. Erişim Adresi: https://sygm.saglik.gov.tr/TR-33960/sehir-hastaneleri.html# (Erişim Tarihi: 1 Mart 2021).
  • Sarcan, E., 2019. Adana Şehir Hastanesi’nde Hasta Memnuniyetine Yönelik Bir Araştırma. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Ankara: Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü. Şenel Tekin, P., 2010. Türkiye’de Sağlık Sektöründe Bir Finansman Yöntemi Olarak Kamu-Özel Ortaklığı Politikasının Politika Haritalama Yöntemi İle Analiz Edilmesi. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Ankara: Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Tükel, B., Acuner, A.M., Önder, Ö.R. ve Üzgül, A., 2004. Ankara Üniversitesi İbn-i Sina Hastanesi’nde Yatan Hasta Memnuniyeti (Genel Cerrahi Anabilim Dalı Örneği). Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Mecmuası. 57(4). 205-214.
  • Vaizoğlu, S.A., 2014. Sağlık Hizmetlerinde Memnu-Niyet. Toplum ve Hekim. 29(2). 114-117.
  • Yalçın, F.C., 2016. Geleneksel Kamu Hukuku Sistematiğinde Kamu Özel İşbirliğine Eleştirel Bir Bakış: 6428 Sayılı Kanun ve Yasal Yapılanma ve Uygulama İçin Öneriler. İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 15(30). 163-190.
  • Yenimahalleli Yaşar, G., Göksel, A., Birler, Ö., 2015. Türkiye’de Sağlık, Siyaset, Piyasa. İstanbul: NotaBene Yayınları.
  • Yenimahalleli Yaşar, G., 2017. AKP’li Yıllarda Sağlık ve Sağlık Politikası. İnsana Karşı Piyasa: Türkiye’de Sağlık ve Sosyal Güvenlik (Derleyenler: Gülbiye Yenimahalleli Yaşar, Asuman Göksel, Ömür Birler). İstanbul: NotaBene Yayınları. 103-142
  • Yenimahalleli Yaşar, G, Pala, K., 2020. Cumhuriyet’in 100. Yılına Doğru Türkiye’nin Sağlık Politikası: Sorunlar ve Çıkış Yolları Üzerine. Ankara: Mülkiyeliler Birliği Misam Politika Metinleri 5. Erişim Adresi: https://mulkiye.org.tr/misam-politika-metinleri-5/ (Erişim Tarihi 1 Kasım 2021).
  • Yıldız, S. ve Yıldız, S.E., 2011. Hizmet Kalitesinin Müşteri Memnuniyetine Etkisi: Kars’taki Devlet ve Üniversite Hastaneleri’nde Bir Araştırma. Bilgi Ekonomisi ve Yönetimi. 6(2). 125-140.

A Study on Patient Satisfaction in Adana City Hospital

Year 2021, Volume: 5 Issue: 2, 177 - 196, 31.12.2021
https://doi.org/10.30586/pek.1022968

Abstract

The Public Private Partnership (PPP) financing model has become an area of interest in terms of risks, impacts and consequences which has a complex contract structure with legal, technical and financing issues. The study aims to measure the patient satisfaction of inpatients in Adana City Hospital, implemented with the PPP financing model, thought to have serious impacts on health policy for the next 25 years. The population of the study consisted of 1300 inpatient that was treated between the dates of 19-26 March 2018, and sample of the study was 253 inpatients. The patient satisfaction questionnaire has been used as a data collection tool. Data were analysed by using SPSS 24.0 software. It has been found that the overall satisfaction level of the patients is high in all dimensions (3,93±0,71). In addition, it has been found that there has been a relationship between patient satisfaction levels and demographic characteristics.

References

  • Akdağ, R. (Editör), Mollahaliloğlu, S., Kosdak, M., Sanisoğlu, Y., Boz, D., Bulut Demirok, A., 2010. Birinci Basamak Sağlık Hizmetlerinde Hasta Memnuniyeti. Ankara: Türkiye Cumhuriyeti Sağlık Bakanlığı Refik Saydam Hıfzıssıhha Merkezi Başkanlığı, Hıfzısıhha Mektebi Müdürlüğü.
  • Akdağ, R. (Editör), Mollahaliloğlu, S., Kosdak, M., Sanisoğlu, Y., Ateşoğlu, D., Çiftçi, E., Tuncel, T., 2011. Birinci Basamak Sağlık Hizmetlerinde Hasta Memnuniyeti. Ankara: Türkiye Cumhuriyeti Sağlık Bakanlığı Refik Saydam Hıfzıssıhha Merkezi Başkanlığı, Hıfzısıhha Mektebi Müdürlüğü.
  • Atkinson, S., Mederios, R.L., 2009. Explanatory Models of Influences on the Construction and Expression of User Satisfaction. Social Science and Medicine, 68 (11): 2089-96.
  • Baliga, B.S., Ravikiran, S.R., Rao, S.S., Countinho, A. and Jain, A., 2016. Public–Private Partnership in Health Care: A Comparative Cross-Sectional Study of Perceived Quality of Care Among Parents of Children Admitted in Two Government District-Hospitals: Southern India. Clinical and Diagnostic Research. 10(2). 5-9. doi: 10.7860/JCDR/2016/17124.7250
  • Canadian Foundation for Healthcare Improvement (2021). Mythbusters. Myth: High Patient Satisfaction Means High Quality Care. Erişim Adresi: http://www.cfh i-fcass.ca/sf-docs/default-source/mythbusters/Myth-Patient-Satisfaction-E.pdf?sfvrsn=0 (Erişim Tarihi: 1 Kasım 2021).
  • Crowe, R., Gage, H., Hampsın, S., Hart, J., Kimber, A., Storey, L., Thomas, H., 2002. The Measurement of Satisfaction with Healthcare: Implications for Practice from A Systematic Review of the Literature. Health Technology Assessment, 6(32): 1-244.
  • Davis, B. and Bush, H., 2003. Patient Satisfaction of Emergency Nursing Care in the United States, Slovenia, and Australia. Journal of Nursing Care Quality. 18(4). 267-274. doi: 10.1097/00001786-200310000-00004
  • Demir, E., Saatçioğlu, Ö. ve İmrol, F., 2016. Uluslararası Dergilerde Yayımlanan Eğitim Araştırmalarının Normallik Varsayımları Açısından İncelenmesi. Current Research in Education. 2(3). 130-148.
  • De Carlo, L.T., 1997. On the Meaning and Use of Kurtosis. Psychological Methods. 2(3). 292-307. doi: 10.1037/1082-989X.2.3.292
  • Delmon, J., 2011. Public-Private Partnership Projects in Infrastructure: An Essential Guide for Policy Makers. London: Cambridge University Press.
  • Derin N. ve Demirel, E.T., 2013. Sağlık Hizmetlerinde Kalitenin Göstergesi Olan Hasta Memnuniyetine Yönelik Ölçek Geliştirme Çalışması. The Journal of Academic Social Science Studies. 6(2). 1111-1130.
  • Donabedian, A., 1980. The Definition of Quality and Approaches to Its Assessment Vol 1. Explorations in Quality Assessment and Monitoring. MI: Health Administration Press.
  • Dönmez Atbaşı, F., 2014. Yurttaşlardan Tüketicilere, Haklar ve İhtiyaçlardan Memnuniyetlere. Toplum ve Hekim. 29(2). 105-113.
  • Erbaş, Ö., Yavuz, C.I. ve İlhan, B., 2012. Soru ve Yanıtlarla Kamu Özel Ortaklığı. Ankara: Türk Tabipleri Birliği Yayınları.
  • Erkan, F., 2019. Şehir Hastaneleri. Çalışma Ortamı Dergisi. 159. 20-22.
  • Esatoğlu, A.E., 1997. Hastanelerde Hasta Tatmininin Hastane Yönetimi Açısından Değerlendirilmesi ve Kullanıma Yönelik Model Önerisi. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Ankara: Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Falkenberg, K., 2013. Why Rating Your Doctor is Bad For Your Health? Forbes. Erişim Adresi: http://www.forbes.com/sites/kaifalkenberg/2013/01/02/why-rating-your-doctor-isbad-for-your-health/ (Erişim Tarihi: 18 Eylül 2013)
  • Gökkaya, D., İzgüden, D., Erdem, R., 2018. Şehir Hastanesinde Hasta Memnuniyet Araştırması: Isparta İli Örneği. Süleyman Demirel Üniversitesi Vizyoner Dergisi. 9(20). 136-148. doi: 10.21076/vizyoner.363783
  • Gülan, A., 1988. Kamu Hizmeti Kavramı. İdare Hukuku ve İlimler Dergisi. 9(1-3). 147-159.
  • Hamzaoğlu, O., 2017. Dünya’da Sağlık Reformu Sağlık Hizmetlerinde Neden Kriz, Neden Reform/Dönüşüm? İnsana Karşı Piyasa: Türkiye’de Sağlık ve Sosyal Güvenlik. (Editörler: Gülbiye Yenimahalleli Yaşar, Asuman Göksel, Özlem Birler). İstanbul: Notabene Yayınları. 21-43.
  • Hazine ve Maliye Bakanlığı (2021). 2021 Temmuz Merkezi Yönetim Bütçe Gerçekleşmeleri Raporu. Ankara. Erişim Adresi: https://www.hmb.gov.tr/duyuru/2021-temmuz-merkezi-yonetim-butce-gerceklesmeleri-raporu (Erişim Tarihi: 1 Kasım 2021).
  • IFC (International Finance Corporation) (2018). Public-Private Partnership Impact Stories. Lesotho: Public Health Network. Erişim Adresi: https://www.ifc.org/wps/wcm/connect/8f6a163e-ce9b-4ba7-ab58c6d2b52607a7/PPPImpactStories_Lesotho_PublicHealthNetwork.pdf?MOD=AJPERES&CVID=lHoQfaO (Erişim Tarihi: 25 Mayıs 2018).
  • Kalkınma Bakanlığı (2018). Dünya’da ve Türkiye’de Kamu Özel İşbirliği Uygulamalarına İlişkin Gelişmeler Raporu-2017. Ankara.
  • Karahanoğulları, Y., 2012. Kamu Özel Ortaklığı Modelinin Mali Değerlendirmesi. Ankara Üniversitesi SBF Dergisi. 67(2). 95-125.
  • Karasu, K., 2011. Sağlık Hizmetlerinin Örgütlenmesinde Kamu-Özel Ortaklığı. Ankara Üniversitesi SBF Dergisi. 66(3). 217-262.
  • Kavuncubaşı, Ş., 2000. Hastane ve Sağlık Kurumları Yönetimi. Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Mooney, G., 2014. Ulusların Sağlığı. (Çeviren: Cem Terzi). İstanbul: Yordam Kitap.
  • Öcek, Z., 2014. Sağlık Bakanlığı’nın Araştırmaları Vesilesi ile Hasta Memnuniyeti. Toplum ve Hekim. 29(2). 118-128.
  • Pala, K. (Editör), 2018. Sunuş. Türkiye’de Sağlıkta Kamu Özel Ortaklığı: Şehir Hastaneleri. İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Sağlık Bakanlığı (2012). Sağlıkta Dönüşüm Programı Değerlendirme Raporu (2003-2011). Ankara. Erişim Adresi: https://sbu.saglik.gov.tr/Ekutuphane/Yayin/453 (Erişim Tarihi: 26 Ağustos 2018).
  • Sağlık Bakanlığı (2020). Sözleşmesi İmzalanan Şehir Hastaneleri. Ankara. Erişim Adresi: https://sygm.saglik.gov.tr/TR-33960/sehir-hastaneleri.html# (Erişim Tarihi: 1 Mart 2021).
  • Sarcan, E., 2019. Adana Şehir Hastanesi’nde Hasta Memnuniyetine Yönelik Bir Araştırma. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Ankara: Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü. Şenel Tekin, P., 2010. Türkiye’de Sağlık Sektöründe Bir Finansman Yöntemi Olarak Kamu-Özel Ortaklığı Politikasının Politika Haritalama Yöntemi İle Analiz Edilmesi. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Ankara: Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Tükel, B., Acuner, A.M., Önder, Ö.R. ve Üzgül, A., 2004. Ankara Üniversitesi İbn-i Sina Hastanesi’nde Yatan Hasta Memnuniyeti (Genel Cerrahi Anabilim Dalı Örneği). Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Mecmuası. 57(4). 205-214.
  • Vaizoğlu, S.A., 2014. Sağlık Hizmetlerinde Memnu-Niyet. Toplum ve Hekim. 29(2). 114-117.
  • Yalçın, F.C., 2016. Geleneksel Kamu Hukuku Sistematiğinde Kamu Özel İşbirliğine Eleştirel Bir Bakış: 6428 Sayılı Kanun ve Yasal Yapılanma ve Uygulama İçin Öneriler. İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 15(30). 163-190.
  • Yenimahalleli Yaşar, G., Göksel, A., Birler, Ö., 2015. Türkiye’de Sağlık, Siyaset, Piyasa. İstanbul: NotaBene Yayınları.
  • Yenimahalleli Yaşar, G., 2017. AKP’li Yıllarda Sağlık ve Sağlık Politikası. İnsana Karşı Piyasa: Türkiye’de Sağlık ve Sosyal Güvenlik (Derleyenler: Gülbiye Yenimahalleli Yaşar, Asuman Göksel, Ömür Birler). İstanbul: NotaBene Yayınları. 103-142
  • Yenimahalleli Yaşar, G, Pala, K., 2020. Cumhuriyet’in 100. Yılına Doğru Türkiye’nin Sağlık Politikası: Sorunlar ve Çıkış Yolları Üzerine. Ankara: Mülkiyeliler Birliği Misam Politika Metinleri 5. Erişim Adresi: https://mulkiye.org.tr/misam-politika-metinleri-5/ (Erişim Tarihi 1 Kasım 2021).
  • Yıldız, S. ve Yıldız, S.E., 2011. Hizmet Kalitesinin Müşteri Memnuniyetine Etkisi: Kars’taki Devlet ve Üniversite Hastaneleri’nde Bir Araştırma. Bilgi Ekonomisi ve Yönetimi. 6(2). 125-140.
There are 39 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Economics
Journal Section Makaleler
Authors

Emre Sarcan 0000-0002-3247-7378

Gülbiye Yenimahalleli Yaşar 0000-0001-8617-7162

Publication Date December 31, 2021
Published in Issue Year 2021 Volume: 5 Issue: 2

Cite

APA Sarcan, E., & Yenimahalleli Yaşar, G. (2021). Adana Şehir Hastanesi’nde Hasta Memnuniyetine Yönelik Bir Araştırma. Politik Ekonomik Kuram, 5(2), 177-196. https://doi.org/10.30586/pek.1022968

Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.