Research Article
PDF Zotero Mendeley EndNote BibTex Cite

Year 2021, Volume 8, Issue 2, 1 - 16, 01.04.2021
https://doi.org/10.17275/per.21.26.8.2

Abstract

References

  • Abdyldaev, M., & Yürekli, E. (2018). Üniversite öğrencilerinin girişimcilik algıları, KTMU İİBF öğrencileri üzerine bir araştırma. International Conference on Eurasion Economies, 179-187. https://www.avekon.org/papers/2168.pdf
  • Allen, T. D., Eby, L. T., & Lentz, E., (2006). Mentorship behaviors and mentorship quality associated with formal mentoring programs: Closing the gap between research and practice. Journal of Applied Psychology, 91(3), 567–578. doi: 10.1037/0021-9010.91.3.567
  • Anagün, Ş. S., Atalay, N., Kılıç, Z., & Yaşar, S. (2016). Öğretmen adaylarına yönelik 21. yüzyıl becerileri yeterlilik algıları ölçeğinin geliştirilmesi: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 40(40), 160-175. doi: 10.9779/PUJE768
  • Ananiadou, K., & Claro, M. (2009). 21st century skills and competences for new millennium learners in OECD countries. OECD Education Working Papers, No. 41, OECD Publishing. doi:10.1787/218525261154
  • Aydın, E. (2015). Hayat bilgisi öğretim programlarında yer almış girişimci birey özelliklerinin incelenmesi ve bu özelliklerin kazandırılabilirliğinin değerlendirilmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sakarya
  • Balaban, Ö., & Özdemir, Y. (2008). Girişimcilik eğitiminin girişimcilik eğilimi üzerindeki etkisi: Sakarya üniversitesi İİBF örneği. Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, 3(2), http://acikerisim.lib.comu.edu.tr:8080/xmlui/handle/COMU/952.
  • Bandura, A. (1986). Social foundations of though and action: A social cognitive theory. Englewood Cliffs, N.J: Prentice-Hall.
  • Bandura, A. (1994). Self efficacy. In V. S. Ramachaudran (Ed.), Encyclopedia of human behaviors, (pp.71-81.). NewYork: Academic Press.
  • Bandura, A., Caprara, G. V., Barbaranelli, C., Pastorelli, C., & Regalia, C. (2001). Socio-cognitive self-regulatory mechanisms governing transgressive behavior. Journal of Personality and Social Psychology, 80, 125-135. doi: 10.1O37//O022-3514.80.1.125
  • Barker, E.R. (2006). Mentoring - a complex relationship, Journal of The American Academy of Nurse Practicioners, 18, 56-61. doi 10.1111/j.1745-7599.2006.00102.x
  • Başol, O., Dursun, S., & Aytaç, S. (2011). Kişiliğin girişimcilik niyeti üzerine etkisi: üniversiteli gençler üzerine bir uygulama, "İş, Güç" Endüstri İlişkileri ve İnsan Kaynakları Dergisi, 13 (4), 7-22. doi: 10.4026/1303-2860.2011.186.x
  • Bobbio, A. & Manganellii, A. M. (2009). Leadership self-efficacy scale: A new multidimensional instrument. TPM-Testing, Psychometrics, Methodology in Applied Psychology, 16(1), 3-24. https://www.tpmap.org/wp-content/uploads/2014/11/16.1.1.pdf
  • Buschlen, E. & Dvorak, R. (2011). The social change model as pedagogy: Examining undergraduate leadership growth. Journal of Leadership Education, 10(2): 38-56. doi: 10.12806/V10/I2/RF2
  • Büyüköztürk, S. (2013). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı ( 18. Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Caliendo, M. & Kritikos, A. (2011). Searching for the entrepreneurial personality: New evidence and avenues for further research. Iza Discussion Paper No.5790, Institute of Labor Economics (IZA).
  • Can, A. (2014). SPSS ile bilimsel araştırma sürecinde nicel veri analizi (3. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Cansoy, R. (2018). Uluslararası çerçevelere göre 21. yüzyıl becerileri ve eğitim sisteminde kazandırılması. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 7(4), 3112-3134. doi: 10.15869/itobiad.494286
  • Cansoy, R., & Polatcan, M. (2018). Liderlik öz-yeterliği ölçeğinin Türk kültürüne uyarlanması: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. PESA Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 4(4), 331-342. doi: 10.25272/j.2149-8385.2018.4.4.01
  • Damar, A. (2015). Girişimci kişilik özelliklerinin öğrencilerin girişimcilik eğilimlerine etkisi: Sannio Üniversitesi ve Selçuk Üniversitesi’nde karşılaştırmalı bir araştırma. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi), Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı, Konya.
  • Demir, H. & Demiryürek, K. (2018). Üniversite öğrencilerinin girişimcilik eğilimlerinin belirlenmesi: OMÜ ziraat fakültesi örneği. KSÜ Tarım ve Doğa Dergisi, 21(Özel Sayı): 168-176. doi: 10.18016/ksutarimdoga.vi.472966
  • Ekiz, D. (2003). Eğitimde Araştırma Yöntem ve Metotlarına Giriş: Nitel, Nicel ve Eleştirel Kuram Metodolojileri (1.Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Eren, E. (2004). Örgütsel davranış ve yönetim psikolojisi.8. Baskı (ss. 431-435). İstanbul: Beta Yayıncılık.
  • Gay, L. R., Mills, G. E. & Airasian, P. (2005). Educational Research: Competencies for Analysis and Application (8. Basım). Upper Saddle River, NJ: Pearson Education.
  • Germaine, R., Richards, J., Koeller, M., & Schubert-Irastorza, C. (2016). Purposeful Use of 21st Century Skills in Higher Education. Journal of Research in Innovative Teaching, 9(1), 19-29.
  • Krug, S.E. (1992). Instructional leadership, school instructional climate, and student learning outcomes. Urbana, IL: National Center for School Leadership, 1-30.
  • Külekçi, E. (2015). Üniversite öğrencilerinin sosyal sorumluluk temelli liderlik becerilerinin geliştirilmesine yönelik deneysel bir çalışma. (Yayımlanmamış doktora tezi), Gaziantep Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Gaziantep.
  • Lo, M., Thurasamy, R., & Liew, W.T. (2014). Relationship between bases of power and job stresses: role of mentoring. SpringerPlus, 3, 432. doi: 10.1186/2193-1801-3-432 Moore, T.W.(2003). Applying cognitive processes to franchisees: the use of entrepreneurial measures to study franchisee response to constraints.(Unpublished Doctorate Dissertation), University of Cincinati,UMİ no 3093381, p.3-217
  • Morris, M. H., Kuratko, D. F., & Covin, J. G. (2011). Corporate entrepreneurship & innovation (3rd ed.). Mason, OH: South-Western/Thomson Publishers.
  • Mueller, S. L., & Thomas, A. S. (2001). Culture and entrepreneurial potential: a nine country study of locus of control and innovativeness. Journal of Business Venturing, 16(1), 51–75. doi: 10.1016/S0883-9026(99)00039-7
  • Ng, K. Y., Ang, S., & Chan, K. Y. (2008). Personality and leader effectiveness: a moderated mediation model of leadership self-efficacy, job demands, and job autonomy. Journal of Applied Psychology, 93(4), 733-743. doi: 10.1037/0021-9010.93.4.733
  • Nybakk, E. & Hansen, E. (2008). Entrepreneurial attitude, innovation and performance among norwegian nature-based tourism enterprises. Forest Policy And Economics, 10(7-8), 473-479. doi: 10.1016/j.forpol.2008.04.004
  • Özdemir, A., Özgüner, M., & Alkış, H. (2018). Üniversitelerde verilen girişimcilik eğitimi girişimci kişilik özelliklerini nasıl etkiler? Deneysel bir araştırma. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi, 21(2), 430-447.
  • Özdevecioğlu, M. & Karaca, M. (2015). Girişimcilik, girişimci kişilik, kavram ve uygulama. Konya: .Eğitim Yayınevi.
  • Paglis, L.L. & Stephen, G.G. (2002). Leadership self-efficacy and managers’ motivation for leading change. Journal of Organizational Behavior, 23(1): 215-235. doi: 10.1002/job.137
  • Partnership for 21st Century Skills (2009). P21 framework definitions. Retrieved from https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED519462.pdf (25/05/2020).
  • Rackham Graduate School (2012a). How to get the mentoring you want: A guide for graduate students. Ann Arbor, MI: University of Michigan Press.
  • Rackham Graduate School (2012b). How to mentor graduate students: A guide for faculty. The Regents of the University Students. Ann Arbor, MI: University of Michigan Press.
  • Riera, J.L. (2009). Applying the social change model. In: Leadership For A Better World Understanding The Social Change Model of Leadership Development. Komives, S.R. and Wagner, W. (Ed.). Jossey Bass, U.S.A. pp: 79-100.
  • Robyn, P. (2005). To lead others, first know yourself. Education Today, pp. 13-15.
  • Rubenstein, M.G. (2013). Know yourself, in order to lead others. Army Medical Department Journal. pp. 30-32.
  • Sarıtaş, A. & Duran, G. (2017). Üniversite öğrencilerinin girişimcilik eğilimlerinin tespitine ilişkin bir araştırma. Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 5(1), 147-165. doi: 10.18506/anemon.285116
  • Shane, S. (2000). Prior knowledge and the discovery of entrepreneurial opportunities. Organisational Science, 11(4), 448-169. doi: 10.1287/orsc.11.4.448.14602
  • Silva, E. (2009). Measuring skills for 21st-century learning. Phi Delta Kappa International, 90(9), 630-634.
  • Tuncer, M., & Doğan, S. (2018). Girişimcilik eğiliminde eğitimin etkisi: Turizm işletmeciliği öğrencilerine yönelik bir araştırma. Turizm Akademik Dergisi, 5(2), 97-108.
  • Uygun, M., & Güner, E. (2016). Girişimcilik Eğiliminin Gelişiminde Girişimcilik Eğitimin Rolü. Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi, 5(5), 37-57.
  • Wickham, P. A. (2001). Strategic entrepreneurship: A decisionmaking approach to need venture creation and management. Financial Times. Prentice Hall.
  • Williams, J.R., Townsend, C.D., & Linder, J.R. (2005). Teaching leadership: Do students remember and utilize the concepts we teach? Journal of Leadership Education, 4(1): 61-73. doi: 10.12806/v4%2Fi1%2Frf2
  • Yılmaz, E. & Sünbül, A.M. (2009). Üniversite öğrencilerine yönelik girişimcilik ölçeğinin geliştirilmesi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21, 195-203.

The effect of volunteer management mentoring program on mentors’ entrepreneurship tendency and leadership self-efficacy

Year 2021, Volume 8, Issue 2, 1 - 16, 01.04.2021
https://doi.org/10.17275/per.21.26.8.2

Abstract

The aim of this study is to examine the effect of participating in the Volunteer Management Mentoring Program on entrepreneurship tendency and leadership self-efficacy. The Volunteer Management Mentoring Program was created by UNICEF and conducted within the scope of the Social Sensitivity course taught at Kilis 7 Aralik University, Turkey. This research was designed as a semi-experimental study with pretest-posttest experiment and control groups. Entrepreneurship Scale and Leadership Self-Efficacy Scale were applied to the students in the experimental and control groups as pretest and posttest. While the students in the experimental group participated in the Volunteer Management Mentoring Program in the process; the students in the control group did not participate in any program. The study group was determined using the criterion sampling method and consisted of 26 university students studying at Kilis 7 Aralik University in the 2019-2020 academic year. 13 students were in the experimental group and 13 in the control group. Personal Information Form, Entrepreneurship Scale for University Students, and Leadership Self-Efficacy Scale were used as data collection tools. The data were analyzed using SPSS package program. Two-factor repeated-measures ANOVA technique was used in the analysis. The findings showed that mentor university students who participated in the Volunteer Management Mentoring Program increased their scores for the entrepreneurship scale after the program was completed. According to another finding, participation in the Volunteer Mentoring Management Program had no significant effect on the leadership self-efficacy scores of mentor students.  

References

  • Abdyldaev, M., & Yürekli, E. (2018). Üniversite öğrencilerinin girişimcilik algıları, KTMU İİBF öğrencileri üzerine bir araştırma. International Conference on Eurasion Economies, 179-187. https://www.avekon.org/papers/2168.pdf
  • Allen, T. D., Eby, L. T., & Lentz, E., (2006). Mentorship behaviors and mentorship quality associated with formal mentoring programs: Closing the gap between research and practice. Journal of Applied Psychology, 91(3), 567–578. doi: 10.1037/0021-9010.91.3.567
  • Anagün, Ş. S., Atalay, N., Kılıç, Z., & Yaşar, S. (2016). Öğretmen adaylarına yönelik 21. yüzyıl becerileri yeterlilik algıları ölçeğinin geliştirilmesi: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 40(40), 160-175. doi: 10.9779/PUJE768
  • Ananiadou, K., & Claro, M. (2009). 21st century skills and competences for new millennium learners in OECD countries. OECD Education Working Papers, No. 41, OECD Publishing. doi:10.1787/218525261154
  • Aydın, E. (2015). Hayat bilgisi öğretim programlarında yer almış girişimci birey özelliklerinin incelenmesi ve bu özelliklerin kazandırılabilirliğinin değerlendirilmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sakarya
  • Balaban, Ö., & Özdemir, Y. (2008). Girişimcilik eğitiminin girişimcilik eğilimi üzerindeki etkisi: Sakarya üniversitesi İİBF örneği. Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, 3(2), http://acikerisim.lib.comu.edu.tr:8080/xmlui/handle/COMU/952.
  • Bandura, A. (1986). Social foundations of though and action: A social cognitive theory. Englewood Cliffs, N.J: Prentice-Hall.
  • Bandura, A. (1994). Self efficacy. In V. S. Ramachaudran (Ed.), Encyclopedia of human behaviors, (pp.71-81.). NewYork: Academic Press.
  • Bandura, A., Caprara, G. V., Barbaranelli, C., Pastorelli, C., & Regalia, C. (2001). Socio-cognitive self-regulatory mechanisms governing transgressive behavior. Journal of Personality and Social Psychology, 80, 125-135. doi: 10.1O37//O022-3514.80.1.125
  • Barker, E.R. (2006). Mentoring - a complex relationship, Journal of The American Academy of Nurse Practicioners, 18, 56-61. doi 10.1111/j.1745-7599.2006.00102.x
  • Başol, O., Dursun, S., & Aytaç, S. (2011). Kişiliğin girişimcilik niyeti üzerine etkisi: üniversiteli gençler üzerine bir uygulama, "İş, Güç" Endüstri İlişkileri ve İnsan Kaynakları Dergisi, 13 (4), 7-22. doi: 10.4026/1303-2860.2011.186.x
  • Bobbio, A. & Manganellii, A. M. (2009). Leadership self-efficacy scale: A new multidimensional instrument. TPM-Testing, Psychometrics, Methodology in Applied Psychology, 16(1), 3-24. https://www.tpmap.org/wp-content/uploads/2014/11/16.1.1.pdf
  • Buschlen, E. & Dvorak, R. (2011). The social change model as pedagogy: Examining undergraduate leadership growth. Journal of Leadership Education, 10(2): 38-56. doi: 10.12806/V10/I2/RF2
  • Büyüköztürk, S. (2013). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı ( 18. Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Caliendo, M. & Kritikos, A. (2011). Searching for the entrepreneurial personality: New evidence and avenues for further research. Iza Discussion Paper No.5790, Institute of Labor Economics (IZA).
  • Can, A. (2014). SPSS ile bilimsel araştırma sürecinde nicel veri analizi (3. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Cansoy, R. (2018). Uluslararası çerçevelere göre 21. yüzyıl becerileri ve eğitim sisteminde kazandırılması. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 7(4), 3112-3134. doi: 10.15869/itobiad.494286
  • Cansoy, R., & Polatcan, M. (2018). Liderlik öz-yeterliği ölçeğinin Türk kültürüne uyarlanması: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. PESA Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 4(4), 331-342. doi: 10.25272/j.2149-8385.2018.4.4.01
  • Damar, A. (2015). Girişimci kişilik özelliklerinin öğrencilerin girişimcilik eğilimlerine etkisi: Sannio Üniversitesi ve Selçuk Üniversitesi’nde karşılaştırmalı bir araştırma. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi), Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı, Konya.
  • Demir, H. & Demiryürek, K. (2018). Üniversite öğrencilerinin girişimcilik eğilimlerinin belirlenmesi: OMÜ ziraat fakültesi örneği. KSÜ Tarım ve Doğa Dergisi, 21(Özel Sayı): 168-176. doi: 10.18016/ksutarimdoga.vi.472966
  • Ekiz, D. (2003). Eğitimde Araştırma Yöntem ve Metotlarına Giriş: Nitel, Nicel ve Eleştirel Kuram Metodolojileri (1.Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Eren, E. (2004). Örgütsel davranış ve yönetim psikolojisi.8. Baskı (ss. 431-435). İstanbul: Beta Yayıncılık.
  • Gay, L. R., Mills, G. E. & Airasian, P. (2005). Educational Research: Competencies for Analysis and Application (8. Basım). Upper Saddle River, NJ: Pearson Education.
  • Germaine, R., Richards, J., Koeller, M., & Schubert-Irastorza, C. (2016). Purposeful Use of 21st Century Skills in Higher Education. Journal of Research in Innovative Teaching, 9(1), 19-29.
  • Krug, S.E. (1992). Instructional leadership, school instructional climate, and student learning outcomes. Urbana, IL: National Center for School Leadership, 1-30.
  • Külekçi, E. (2015). Üniversite öğrencilerinin sosyal sorumluluk temelli liderlik becerilerinin geliştirilmesine yönelik deneysel bir çalışma. (Yayımlanmamış doktora tezi), Gaziantep Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Gaziantep.
  • Lo, M., Thurasamy, R., & Liew, W.T. (2014). Relationship between bases of power and job stresses: role of mentoring. SpringerPlus, 3, 432. doi: 10.1186/2193-1801-3-432 Moore, T.W.(2003). Applying cognitive processes to franchisees: the use of entrepreneurial measures to study franchisee response to constraints.(Unpublished Doctorate Dissertation), University of Cincinati,UMİ no 3093381, p.3-217
  • Morris, M. H., Kuratko, D. F., & Covin, J. G. (2011). Corporate entrepreneurship & innovation (3rd ed.). Mason, OH: South-Western/Thomson Publishers.
  • Mueller, S. L., & Thomas, A. S. (2001). Culture and entrepreneurial potential: a nine country study of locus of control and innovativeness. Journal of Business Venturing, 16(1), 51–75. doi: 10.1016/S0883-9026(99)00039-7
  • Ng, K. Y., Ang, S., & Chan, K. Y. (2008). Personality and leader effectiveness: a moderated mediation model of leadership self-efficacy, job demands, and job autonomy. Journal of Applied Psychology, 93(4), 733-743. doi: 10.1037/0021-9010.93.4.733
  • Nybakk, E. & Hansen, E. (2008). Entrepreneurial attitude, innovation and performance among norwegian nature-based tourism enterprises. Forest Policy And Economics, 10(7-8), 473-479. doi: 10.1016/j.forpol.2008.04.004
  • Özdemir, A., Özgüner, M., & Alkış, H. (2018). Üniversitelerde verilen girişimcilik eğitimi girişimci kişilik özelliklerini nasıl etkiler? Deneysel bir araştırma. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi, 21(2), 430-447.
  • Özdevecioğlu, M. & Karaca, M. (2015). Girişimcilik, girişimci kişilik, kavram ve uygulama. Konya: .Eğitim Yayınevi.
  • Paglis, L.L. & Stephen, G.G. (2002). Leadership self-efficacy and managers’ motivation for leading change. Journal of Organizational Behavior, 23(1): 215-235. doi: 10.1002/job.137
  • Partnership for 21st Century Skills (2009). P21 framework definitions. Retrieved from https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED519462.pdf (25/05/2020).
  • Rackham Graduate School (2012a). How to get the mentoring you want: A guide for graduate students. Ann Arbor, MI: University of Michigan Press.
  • Rackham Graduate School (2012b). How to mentor graduate students: A guide for faculty. The Regents of the University Students. Ann Arbor, MI: University of Michigan Press.
  • Riera, J.L. (2009). Applying the social change model. In: Leadership For A Better World Understanding The Social Change Model of Leadership Development. Komives, S.R. and Wagner, W. (Ed.). Jossey Bass, U.S.A. pp: 79-100.
  • Robyn, P. (2005). To lead others, first know yourself. Education Today, pp. 13-15.
  • Rubenstein, M.G. (2013). Know yourself, in order to lead others. Army Medical Department Journal. pp. 30-32.
  • Sarıtaş, A. & Duran, G. (2017). Üniversite öğrencilerinin girişimcilik eğilimlerinin tespitine ilişkin bir araştırma. Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 5(1), 147-165. doi: 10.18506/anemon.285116
  • Shane, S. (2000). Prior knowledge and the discovery of entrepreneurial opportunities. Organisational Science, 11(4), 448-169. doi: 10.1287/orsc.11.4.448.14602
  • Silva, E. (2009). Measuring skills for 21st-century learning. Phi Delta Kappa International, 90(9), 630-634.
  • Tuncer, M., & Doğan, S. (2018). Girişimcilik eğiliminde eğitimin etkisi: Turizm işletmeciliği öğrencilerine yönelik bir araştırma. Turizm Akademik Dergisi, 5(2), 97-108.
  • Uygun, M., & Güner, E. (2016). Girişimcilik Eğiliminin Gelişiminde Girişimcilik Eğitimin Rolü. Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi, 5(5), 37-57.
  • Wickham, P. A. (2001). Strategic entrepreneurship: A decisionmaking approach to need venture creation and management. Financial Times. Prentice Hall.
  • Williams, J.R., Townsend, C.D., & Linder, J.R. (2005). Teaching leadership: Do students remember and utilize the concepts we teach? Journal of Leadership Education, 4(1): 61-73. doi: 10.12806/v4%2Fi1%2Frf2
  • Yılmaz, E. & Sünbül, A.M. (2009). Üniversite öğrencilerine yönelik girişimcilik ölçeğinin geliştirilmesi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21, 195-203.

Details

Primary Language English
Subjects Education, Scientific Disciplines
Journal Section Research Articles
Authors

Ebru KÜLEKÇİ AKYAVUZ (Primary Author)
Kilis 7 Aralık Üniversitesi
0000-0002-2436-8761
Türkiye


Esra ASICI
KİLİS 7 ARALIK ÜNİVERSİTESİ
0000-0003-0872-9042
Türkiye

Supporting Institution Kilis 7 Aralık Üniversitesi BAP Birimi
Project Number 19-12512
Thanks This article is supported by Kilis 7 Aralik University Scientific Research Projects Coordination. Project No: 19-12512. We would like to thank the Scientific Research Projects Coordination for their support.
Publication Date April 1, 2021
Published in Issue Year 2021, Volume 8, Issue 2

Cite

APA Külekçi Akyavuz, E. & Asıcı, E. (2021). The effect of volunteer management mentoring program on mentors’ entrepreneurship tendency and leadership self-efficacy . Participatory Educational Research , 8 (2) , 1-16 . DOI: 10.17275/per.21.26.8.2