Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2022, Volume: 9 Issue: 2, 343 - 357, 01.03.2022
https://doi.org/10.17275/per.22.44.9.2

Abstract

References

  • Acar Çiftçi, Y., & Aydın, H. (2014). Türkiye'de çokkültürlü eğitimin gerekliliği üzerine bir çalışma. Journal of Social Sciences(33), 197-218.
  • Akar, C., & Keyvanoğlu, A. (2016). 2009 ve 2015 Hayat bilgisi programlarının çokkültürlü eğitim bağlamında karşılaştırılması. Journal of Kirsehir Education Faculty, 17(2), 731-749.
  • Akçaoğlu, M. Ö., & Arsal, Z. (2018). Çokkültürlü yeterlik ölçeğinin Türkçe’ye uyarlanması: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Kastamonu Eğitim Dergisi, 26(1).
  • Akhan, O., & Yalçın, A. T. (2016). Sosyal bilgiler öğretim programlarında çokkültürlü eğitimin yeri. University Journal of Social Sciences, 18(2), 23-46.
  • Akınlar, A., & Doğan, S. (2017). Investigating multicultural education phenomena in minority and public high schools in Turkey: A multiple case study. Eurasian Journal of Educational Research (EJER), 1(71), 1-20.
  • Aktoprak, A., Yiğit, P., & Güneyli, A. (2017). Attitudes of primary school teachers toward multicultural education. Quality & Quantity, 1-14.
  • Altaş, N. (2003). Çokkültürlülük ve din eğitimi. Nobel.
  • American Psychological Association. (2002). Guidelines on multicultural education, training, research, practice, and organizational change for psychologists. Retrieved 26.06 from http://www.apa.org/pi/multiculturalguidelines.pdf
  • Aslan, M., & Kozikoğlu, İ. (2017). Öğretmenlerin çokkültürlü eğitime yönelik tutumları: Van İli örneği. Dicle University Journal of Ziya Gokalp Education Faculty(31), 729-737.
  • Au, W. (2009). Rethinking multicultural education: Teaching for racial and cultural justice. Rethinking Schools.
  • Banks, J. A. (1995). Multicultural education and curriculum transformation. Journal of Negro Education, 390-400.
  • Banks, J. A., & Banks, C. A. M. (2009). Multicultural education: Issues and perspectives (7th ed.). John Wiley & Sons.
  • Başbay, A., & Bektaş, Y. (2009). Çok kültürlülük bağlamında öğretim ortamı ve öğretmen yeterlikleri. Eğitim ve Bilim, 34(152), 30-43.
  • Başbay, A., & Kağnıcı, D. Y. (2011). Çokkültürlü yeterlik algıları ölçeği: Bir ölçek geliştirme çalışması. Eğitim ve Bilim, 36(161), 199-212.
  • Bennett, C. (2003). Comprehensive multicultural education: Theory and practice. Allyn and Bacon.
  • Bodur, Y. (2012). Impact of course and fieldwork on multicultural beliefs and attitudes. The Educational Forum, 76, 41-56.
  • Cırık, İ. (2008). Çok kültürlü eğitim ve yansımaları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34, 27-40.
  • Cochran-Smith, M. (2003). The multiple meanings of multicultural teacher education: A conceptual framework. Teacher Education Quarterly, 30(2), 7-26.
  • Cohen, J. (1988). Statistical power analysis for the behavioral sciences. (2. ed.). Erlbaum.
  • Damgacı, F., & Aydın, H. (2013). Akademisyenlerin çokkültürlü eğitime ilişkin tutumları. Electronic Journal of Social Sciences, 12(45), 325-341.
  • Demir, S. (2012). Çokkültürlü eğitimin Erciyes Üniversitesi öğretim elemanları için önem derecesi. Electronic Turkish Studies, 7(4).
  • Demircioğlu, E., & Özdemir, M. (2014). Pedagojik formasyon öğrencilerinin çok kültürlü eğitime yönelik tutumlarının bazı değişkenlere göre incelenmesi. Ege Eğitim Dergisi, 15(1), 211-232.
  • Ekici Yaşar, F. (2017). Okul öncesi öğretmen adaylarının kültürel zeka düzeyleri ve çok kültürlü eğitime yönelik tutumları. Kastamonu Eğitim Dergisi, 25(5), 1941-1956.
  • GMM. (2016). Türkiye Göç Raporu. http://www.goc.gov.tr/icerik6/ikamet-izinleri_363_378_4709_icerik Günay, R., & Aydın, H. (2015). Türkiye’de çokkültürlü eğitim ile ilgili yapılan araştırmalarda eğilim: bir içerik analizi çalışması. Eğitim ve Bilim, 40(178), 1-22.
  • Güner, F. (2017). Çokkültürlülük ve eğitim: Çokkültürlü eğitim. In Z. S. Genç (Ed.), Değişen değerler ve yeni eğitim paradigması (pp. 45-68). Pegem Akademi.
  • Gürbüz, O., & Akar, T. (2016). Anadolu lisesi öğretmenlerinin İngilizce programında çok kültürlülük kavramına ilişkin görüşleri. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 1, 109-132.
  • Guyton, E. M., & Wesche, M. V. (2005). The multicultural efficacy scale: Development, item selection, and reliability. Multicultural Perspectives, 7(4), 21-29.
  • Inglis, C. (1996). Multiculturalism: New policy responses to diversity. In: Unesco.
  • Jefferson, A. P. (2013). An exploration of preservice teachers' multicultural self-efficacy and awareness of white privilege Eastern Michigan University ]. Ypsilanti, Michigan
  • Kallen, H. M. (1996). Democracy versus the melting-pot: A study of American nationality. Theories of ethnicity: A classical reader, 67-92.
  • Keskin, Y., & Yaman, E. (2014). İlköğretim sosyal bilgiler programı ve ders kitaplarında yeni bir paradigma: Çokkültürlü Eğitim. Electronic Turkish Studies, 9(2), 933-960.
  • Kılıçoğlu, G. (2015). Çokkültürlü eğitim ve öğretim yeterliğine ilişkin teorik bir çözümleme. Eğitim ve İnsani Bilimler Dergisi: Teori ve Uygulama(11), 79-102.
  • KONDA. (2011). Kürt meselesi'nde algı ve beklentiler. İletişim Yayınları.
  • McAllister, G., & Irvine, J. J. (2000). Cross cultural competency and multicultural teacher education. Review of educational research, 70(1), 3-24.
  • MEB. (2015). Milli eğitim istatistikleri. Milli Eğitim Bakanlığı. https://sgb.meb.gov.tr/istatistik/meb_istatistikleri_orgun_egitim_2014_2015.pdf
  • Moore, T. L., & Reeves-Kazelskis, C. (1992). Effects of formal instruction on preservice teachers' beliefs about multicultural education Annual Meeting of The Mid-South Educationa Research Association, Knoxville, Tenn.
  • Nadelson, L. S., Boham, M. D., Conlon-Khan, L., Fuentealba, M. J., Hall, C. J., Hoetker, G. A., Hooley, D. S., Jang, B. S., Luckey, K. L., & Moneymaker, K. J. (2012). A shifting paradigm preservice teachers’ multicultural attitudes and efficacy. Urban Education, 47(6), 1183-1208.
  • National Association of Multicultural Education. (2011). Definitions of multicultural education. Retrieved 10.11 from http://nameorg.org/names-mission/definition- of-multicultural-education
  • ÖSYM. (2002). Yabancı uyruklu öğrencilerin eğitim birimlerine göre sayıları (2000-2001). ÖSYM. Retrieved 17.02 from http://www.osym.gov.tr/dosya/1-43002/h/18yabanci.pdf
  • ÖSYM. (2012). Yabancı uyruklu öğrenilerin eğitim birimlerine göre sayıları (2012-2013). http://www.osym.gov.tr/Eklenti/4998,20yabanciogrenciegitimbirimpdf.pdf?0
  • ÖSYM. (2016). Yabancı uyruklu öğrenilerin eğitim birimlerine göre sayıları (2015-2016). http://www.osym.gov.tr/TR,8510/2015-yili-yayinlari.html
  • Özcan, A. S. (2018). Çokkültürlülük bağlamında Türkiye’nin Suriyeli öğrencilere yönelik eğitim politikası. PESA Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 4(1), 17-29.
  • Polat, İ., & Kılıç, E. (2013). Türkiye’de çokkültürlü eğitim ve çokkültürlü eğitimde öğretmen yeterlilikleri. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(1), 352-372.
  • Rego, M. A. S., & Nieto, S. (2000). Multicultural/intercultural teacher education in two contexts: lessons from the United States and Spain. Teaching and Teacher Education, 16(4), 413-427.
  • Ross, D. D., & Smith, W. (1992). Understanding preservice teachers' perspectives on diversity. Journal of teacher education, 43(2), 94-103.
  • Seban, D., & Uyanik, H. (2016). Türkiye'de çokkültürlü egitim: 1-5. Sınıf programlarında yer alan kazanımların analizi. Pegem Egitim ve Öğretim Dergisi, 6(1), 1-18.
  • Singh, N. N., Ellis, C. R., Oswald, D. P., Wechsler, H. A., & Curtis, W. J. (1997). Value and address diversity. Journal of Emotional and Behavioral Disorders, 5(1), 24-35.
  • Siwatu, K. O. (2007). Preservice teachers’ culturally responsive teaching self-efficacy and outcome expectancy beliefs. Teaching and Teacher Education, 23(7), 1086-1101.
  • Sleeter, C. E., & Grant, C. A. (2008). Making choices for multicultural education: Five approaches to race, class, and gender. John Wiley & Sons Inc.
  • Spiecker, B., & Steutel, J. (2001). Multiculturalism, pillarization and liberal civic education in the Netherlands. International Journal of Educational Research, 35(3), 293-304.
  • Taştekin, E., Yükçü, Ş. B., İzoğlu, A., Güngör, İ., Uslu, A. E. I., & Demircioğlu, H. (2016). Okul öncesi öğretmenlerinin çokkültürlü eğitime yönelik tutumlarının ve algılarının incelenmesi. Hacettepe Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2(1), 1-20.
  • Tran, M. T., Young, R. L., & Di Leila, J. D. (1994). Multicultural education courses and the student teacher: Eliminating stereotypical attitudes in our ethnically diverse classroom. Journal of teacher education, 45(3), 183-189.
  • Türkan, A., Aydın, H., & Üner, S. S. (2016). Öğretmen adaylarının çokkültürlü eğitime yönelik tutumları ile epistemolojik inançları arasındaki ilişkinin incelenmesi. İlköğretim Online, 15(1), 148-159.
  • UN Refugee Agency. (2020). UNHCR Türkiye İstatistikleri. UN Refugee Agency. Retrieved 25.10 from https://www.unhcr.org/tr/unhcr-turkiye-istatistikleri
  • Ünlü, İ. (2013). Öğretmen adaylarının çokkültürlülük ve çokkültürlü eğitime yönelik algılarının incelenmesi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 21, 287-302.
  • Villegas, A. M., & Lucas, T. (2002). Preparing culturally responsive teachers rethinking the curriculum. Journal of teacher education, 53(1), 20-32.
  • Yazıcı, S., Başol, G., & Toprak, G. (2009a). Öğretmenlerin çokkültürlü eğitim tutumları: bir güvenirlik ve geçerlik çalışması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 37, 229-242.
  • Yazıcı, S., Başol, G., & Toprak, G. (2009b). Öğretmenlerin çokkültürlü eğitim tutumları: bir güvenirlik ve geçerlik çalışması. Hacettepe üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi(317), 229-242.
  • Yıldırım, S., & Tezci, E. (2017). Öğretmenlerin çokkültürlü eğitime yönelik kavramsal bilgileri, bilgi düzeyleri ve sınıf içi uygulamaları: Bir ölçek geliştirme. International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 12(18), 719-736.
  • Zarate, G. (2011). Handbook of multilingualism and multiculturalism. Archives contemporaines.

The Effect of Multicultural Education on Preservice Teachers’ Attitude and Efficacy: Testing Bank’s Content Integration Dimension

Year 2022, Volume: 9 Issue: 2, 343 - 357, 01.03.2022
https://doi.org/10.17275/per.22.44.9.2

Abstract

The sudden increase in diversity in the public schools has caught teacher preparation institutions unprepared. The situation has led to a need to develop instructional interventions to help pre-service teachers get ready for a new context that they will be facing for the first time. Multicultural education can be of great importance to address the issues related to diversities. In order to create multicultural environments at schools, all the actors of the educational area need skills to better communicate with students from different cultures. One of the most important topics during the teacher training process is equipping the pre-service teachers with the necessary skills, attitudes, and information to teach in multicultural environments. To this end, designing a teacher-training curriculum to raise pre-service teachers' multicultural efficacy levels is essential. In this quasi-experimental study, we investigated the effects of a 10-week multicultural education intervention carried out through Bank’s content integration process. Fifty-two pre-service teachers enrolled at the department of social sciences in a state university in Turkey participated in the study. Findings indicated a statistically significant difference between the pre-test and post-test scores of the pre-service teachers in the experimental group, who attended the 10-week course, in terms of their multicultural attitude and efficacy. It was concluded that the multicultural education intervention, carried out according to Bank's content integration dimension, significantly affected pre-service teachers' multicultural attitude and efficacy

References

  • Acar Çiftçi, Y., & Aydın, H. (2014). Türkiye'de çokkültürlü eğitimin gerekliliği üzerine bir çalışma. Journal of Social Sciences(33), 197-218.
  • Akar, C., & Keyvanoğlu, A. (2016). 2009 ve 2015 Hayat bilgisi programlarının çokkültürlü eğitim bağlamında karşılaştırılması. Journal of Kirsehir Education Faculty, 17(2), 731-749.
  • Akçaoğlu, M. Ö., & Arsal, Z. (2018). Çokkültürlü yeterlik ölçeğinin Türkçe’ye uyarlanması: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Kastamonu Eğitim Dergisi, 26(1).
  • Akhan, O., & Yalçın, A. T. (2016). Sosyal bilgiler öğretim programlarında çokkültürlü eğitimin yeri. University Journal of Social Sciences, 18(2), 23-46.
  • Akınlar, A., & Doğan, S. (2017). Investigating multicultural education phenomena in minority and public high schools in Turkey: A multiple case study. Eurasian Journal of Educational Research (EJER), 1(71), 1-20.
  • Aktoprak, A., Yiğit, P., & Güneyli, A. (2017). Attitudes of primary school teachers toward multicultural education. Quality & Quantity, 1-14.
  • Altaş, N. (2003). Çokkültürlülük ve din eğitimi. Nobel.
  • American Psychological Association. (2002). Guidelines on multicultural education, training, research, practice, and organizational change for psychologists. Retrieved 26.06 from http://www.apa.org/pi/multiculturalguidelines.pdf
  • Aslan, M., & Kozikoğlu, İ. (2017). Öğretmenlerin çokkültürlü eğitime yönelik tutumları: Van İli örneği. Dicle University Journal of Ziya Gokalp Education Faculty(31), 729-737.
  • Au, W. (2009). Rethinking multicultural education: Teaching for racial and cultural justice. Rethinking Schools.
  • Banks, J. A. (1995). Multicultural education and curriculum transformation. Journal of Negro Education, 390-400.
  • Banks, J. A., & Banks, C. A. M. (2009). Multicultural education: Issues and perspectives (7th ed.). John Wiley & Sons.
  • Başbay, A., & Bektaş, Y. (2009). Çok kültürlülük bağlamında öğretim ortamı ve öğretmen yeterlikleri. Eğitim ve Bilim, 34(152), 30-43.
  • Başbay, A., & Kağnıcı, D. Y. (2011). Çokkültürlü yeterlik algıları ölçeği: Bir ölçek geliştirme çalışması. Eğitim ve Bilim, 36(161), 199-212.
  • Bennett, C. (2003). Comprehensive multicultural education: Theory and practice. Allyn and Bacon.
  • Bodur, Y. (2012). Impact of course and fieldwork on multicultural beliefs and attitudes. The Educational Forum, 76, 41-56.
  • Cırık, İ. (2008). Çok kültürlü eğitim ve yansımaları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34, 27-40.
  • Cochran-Smith, M. (2003). The multiple meanings of multicultural teacher education: A conceptual framework. Teacher Education Quarterly, 30(2), 7-26.
  • Cohen, J. (1988). Statistical power analysis for the behavioral sciences. (2. ed.). Erlbaum.
  • Damgacı, F., & Aydın, H. (2013). Akademisyenlerin çokkültürlü eğitime ilişkin tutumları. Electronic Journal of Social Sciences, 12(45), 325-341.
  • Demir, S. (2012). Çokkültürlü eğitimin Erciyes Üniversitesi öğretim elemanları için önem derecesi. Electronic Turkish Studies, 7(4).
  • Demircioğlu, E., & Özdemir, M. (2014). Pedagojik formasyon öğrencilerinin çok kültürlü eğitime yönelik tutumlarının bazı değişkenlere göre incelenmesi. Ege Eğitim Dergisi, 15(1), 211-232.
  • Ekici Yaşar, F. (2017). Okul öncesi öğretmen adaylarının kültürel zeka düzeyleri ve çok kültürlü eğitime yönelik tutumları. Kastamonu Eğitim Dergisi, 25(5), 1941-1956.
  • GMM. (2016). Türkiye Göç Raporu. http://www.goc.gov.tr/icerik6/ikamet-izinleri_363_378_4709_icerik Günay, R., & Aydın, H. (2015). Türkiye’de çokkültürlü eğitim ile ilgili yapılan araştırmalarda eğilim: bir içerik analizi çalışması. Eğitim ve Bilim, 40(178), 1-22.
  • Güner, F. (2017). Çokkültürlülük ve eğitim: Çokkültürlü eğitim. In Z. S. Genç (Ed.), Değişen değerler ve yeni eğitim paradigması (pp. 45-68). Pegem Akademi.
  • Gürbüz, O., & Akar, T. (2016). Anadolu lisesi öğretmenlerinin İngilizce programında çok kültürlülük kavramına ilişkin görüşleri. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 1, 109-132.
  • Guyton, E. M., & Wesche, M. V. (2005). The multicultural efficacy scale: Development, item selection, and reliability. Multicultural Perspectives, 7(4), 21-29.
  • Inglis, C. (1996). Multiculturalism: New policy responses to diversity. In: Unesco.
  • Jefferson, A. P. (2013). An exploration of preservice teachers' multicultural self-efficacy and awareness of white privilege Eastern Michigan University ]. Ypsilanti, Michigan
  • Kallen, H. M. (1996). Democracy versus the melting-pot: A study of American nationality. Theories of ethnicity: A classical reader, 67-92.
  • Keskin, Y., & Yaman, E. (2014). İlköğretim sosyal bilgiler programı ve ders kitaplarında yeni bir paradigma: Çokkültürlü Eğitim. Electronic Turkish Studies, 9(2), 933-960.
  • Kılıçoğlu, G. (2015). Çokkültürlü eğitim ve öğretim yeterliğine ilişkin teorik bir çözümleme. Eğitim ve İnsani Bilimler Dergisi: Teori ve Uygulama(11), 79-102.
  • KONDA. (2011). Kürt meselesi'nde algı ve beklentiler. İletişim Yayınları.
  • McAllister, G., & Irvine, J. J. (2000). Cross cultural competency and multicultural teacher education. Review of educational research, 70(1), 3-24.
  • MEB. (2015). Milli eğitim istatistikleri. Milli Eğitim Bakanlığı. https://sgb.meb.gov.tr/istatistik/meb_istatistikleri_orgun_egitim_2014_2015.pdf
  • Moore, T. L., & Reeves-Kazelskis, C. (1992). Effects of formal instruction on preservice teachers' beliefs about multicultural education Annual Meeting of The Mid-South Educationa Research Association, Knoxville, Tenn.
  • Nadelson, L. S., Boham, M. D., Conlon-Khan, L., Fuentealba, M. J., Hall, C. J., Hoetker, G. A., Hooley, D. S., Jang, B. S., Luckey, K. L., & Moneymaker, K. J. (2012). A shifting paradigm preservice teachers’ multicultural attitudes and efficacy. Urban Education, 47(6), 1183-1208.
  • National Association of Multicultural Education. (2011). Definitions of multicultural education. Retrieved 10.11 from http://nameorg.org/names-mission/definition- of-multicultural-education
  • ÖSYM. (2002). Yabancı uyruklu öğrencilerin eğitim birimlerine göre sayıları (2000-2001). ÖSYM. Retrieved 17.02 from http://www.osym.gov.tr/dosya/1-43002/h/18yabanci.pdf
  • ÖSYM. (2012). Yabancı uyruklu öğrenilerin eğitim birimlerine göre sayıları (2012-2013). http://www.osym.gov.tr/Eklenti/4998,20yabanciogrenciegitimbirimpdf.pdf?0
  • ÖSYM. (2016). Yabancı uyruklu öğrenilerin eğitim birimlerine göre sayıları (2015-2016). http://www.osym.gov.tr/TR,8510/2015-yili-yayinlari.html
  • Özcan, A. S. (2018). Çokkültürlülük bağlamında Türkiye’nin Suriyeli öğrencilere yönelik eğitim politikası. PESA Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 4(1), 17-29.
  • Polat, İ., & Kılıç, E. (2013). Türkiye’de çokkültürlü eğitim ve çokkültürlü eğitimde öğretmen yeterlilikleri. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(1), 352-372.
  • Rego, M. A. S., & Nieto, S. (2000). Multicultural/intercultural teacher education in two contexts: lessons from the United States and Spain. Teaching and Teacher Education, 16(4), 413-427.
  • Ross, D. D., & Smith, W. (1992). Understanding preservice teachers' perspectives on diversity. Journal of teacher education, 43(2), 94-103.
  • Seban, D., & Uyanik, H. (2016). Türkiye'de çokkültürlü egitim: 1-5. Sınıf programlarında yer alan kazanımların analizi. Pegem Egitim ve Öğretim Dergisi, 6(1), 1-18.
  • Singh, N. N., Ellis, C. R., Oswald, D. P., Wechsler, H. A., & Curtis, W. J. (1997). Value and address diversity. Journal of Emotional and Behavioral Disorders, 5(1), 24-35.
  • Siwatu, K. O. (2007). Preservice teachers’ culturally responsive teaching self-efficacy and outcome expectancy beliefs. Teaching and Teacher Education, 23(7), 1086-1101.
  • Sleeter, C. E., & Grant, C. A. (2008). Making choices for multicultural education: Five approaches to race, class, and gender. John Wiley & Sons Inc.
  • Spiecker, B., & Steutel, J. (2001). Multiculturalism, pillarization and liberal civic education in the Netherlands. International Journal of Educational Research, 35(3), 293-304.
  • Taştekin, E., Yükçü, Ş. B., İzoğlu, A., Güngör, İ., Uslu, A. E. I., & Demircioğlu, H. (2016). Okul öncesi öğretmenlerinin çokkültürlü eğitime yönelik tutumlarının ve algılarının incelenmesi. Hacettepe Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2(1), 1-20.
  • Tran, M. T., Young, R. L., & Di Leila, J. D. (1994). Multicultural education courses and the student teacher: Eliminating stereotypical attitudes in our ethnically diverse classroom. Journal of teacher education, 45(3), 183-189.
  • Türkan, A., Aydın, H., & Üner, S. S. (2016). Öğretmen adaylarının çokkültürlü eğitime yönelik tutumları ile epistemolojik inançları arasındaki ilişkinin incelenmesi. İlköğretim Online, 15(1), 148-159.
  • UN Refugee Agency. (2020). UNHCR Türkiye İstatistikleri. UN Refugee Agency. Retrieved 25.10 from https://www.unhcr.org/tr/unhcr-turkiye-istatistikleri
  • Ünlü, İ. (2013). Öğretmen adaylarının çokkültürlülük ve çokkültürlü eğitime yönelik algılarının incelenmesi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 21, 287-302.
  • Villegas, A. M., & Lucas, T. (2002). Preparing culturally responsive teachers rethinking the curriculum. Journal of teacher education, 53(1), 20-32.
  • Yazıcı, S., Başol, G., & Toprak, G. (2009a). Öğretmenlerin çokkültürlü eğitim tutumları: bir güvenirlik ve geçerlik çalışması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 37, 229-242.
  • Yazıcı, S., Başol, G., & Toprak, G. (2009b). Öğretmenlerin çokkültürlü eğitim tutumları: bir güvenirlik ve geçerlik çalışması. Hacettepe üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi(317), 229-242.
  • Yıldırım, S., & Tezci, E. (2017). Öğretmenlerin çokkültürlü eğitime yönelik kavramsal bilgileri, bilgi düzeyleri ve sınıf içi uygulamaları: Bir ölçek geliştirme. International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 12(18), 719-736.
  • Zarate, G. (2011). Handbook of multilingualism and multiculturalism. Archives contemporaines.
There are 60 citations in total.

Details

Primary Language English
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Research Articles
Authors

Mustafa Öztürk Akcaoğlu 0000-0003-2155-4822

Zeki Arsal 0000-0001-9597-8973

Publication Date March 1, 2022
Acceptance Date August 24, 2021
Published in Issue Year 2022 Volume: 9 Issue: 2

Cite

APA Akcaoğlu, M. Ö., & Arsal, Z. (2022). The Effect of Multicultural Education on Preservice Teachers’ Attitude and Efficacy: Testing Bank’s Content Integration Dimension. Participatory Educational Research, 9(2), 343-357. https://doi.org/10.17275/per.22.44.9.2