Research Article
BibTex RIS Cite

Tüketici Davranışlarının Analizinde Kuşaklar: Sosyal Medya Kullanımı Üzerinde Bir Araştırma

Year 2016, Volume: 3 Issue: 2, 1 - 15, 01.10.2016
https://doi.org/10.5505/pjess.2016.27146

Abstract

Bu çalışmada; pazarlama yönetimi ve tüketici davranışları açısından kuşak kavramı analiz edilmiş ve sosyal medya araçlarından yararlanma düzeylerinin kuşaklara göre farklılık gösterip göstermediği araştırılmıştır. Araştırma kapsamında belirtilen kuşaklara giren 397 kişi ile yüz yüze anket gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre; tüketici davranışlarını tanımlamada ve gruplandırmada yararlanılan X-Y-Z kuşaklarının “iletişimi başlatma, içerik paylaşma ve eğlence” açılarından kuşak farklılığının mevcut olmadığı, ancak sosyal medyada “araştırma, işbirliği, iletişimi kurma ve sürdürme” açılarından X-Y-Z kuşakları arasında farklılıklar görülmüştür. Araştırma sonuçlarına göre sosyal medya üzerinden pazarlama faaliyetleri bulunan işletmelere önerilerde bulunulmuştur.

Generations in Analysis of Costumer Behaviors: A Study On Social Media Using

Year 2016, Volume: 3 Issue: 2, 1 - 15, 01.10.2016
https://doi.org/10.5505/pjess.2016.27146

Abstract

In this study, generation concept is analyzed and social media was investigated by level of use varies according to generation in terms of marketing management and consumer behavior. The face to face survey conducted on 397 people from different generation. According to results; X-Y-Z generation that important tool grouping customer behavior, don’t show great difference for the purpose of social media, especially disappear difference “start communication, share the content, entertainment”. However, in terms of search, cooperation, maintain communication and initiate communication in social media, there have been found significantly difference among X-Y-Z generations. According to research results through social media it has been advising businesses in marketing activities.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Communication and Media Studies
Other ID JA96MZ56HA
Journal Section Research Article
Authors

Emel Sarıtaş This is me

Süleyman Barutçu This is me

Publication Date October 1, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 3 Issue: 2

Cite

APA Sarıtaş, E., & Barutçu, S. (2016). Tüketici Davranışlarının Analizinde Kuşaklar: Sosyal Medya Kullanımı Üzerinde Bir Araştırma. Pamukkale Journal of Eurasian Socioeconomic Studies, 3(2), 1-15. https://doi.org/10.5505/pjess.2016.27146
AMA Sarıtaş E, Barutçu S. Tüketici Davranışlarının Analizinde Kuşaklar: Sosyal Medya Kullanımı Üzerinde Bir Araştırma. pjess. October 2016;3(2):1-15. doi:10.5505/pjess.2016.27146
Chicago Sarıtaş, Emel, and Süleyman Barutçu. “Tüketici Davranışlarının Analizinde Kuşaklar: Sosyal Medya Kullanımı Üzerinde Bir Araştırma”. Pamukkale Journal of Eurasian Socioeconomic Studies 3, no. 2 (October 2016): 1-15. https://doi.org/10.5505/pjess.2016.27146.
EndNote Sarıtaş E, Barutçu S (October 1, 2016) Tüketici Davranışlarının Analizinde Kuşaklar: Sosyal Medya Kullanımı Üzerinde Bir Araştırma. Pamukkale Journal of Eurasian Socioeconomic Studies 3 2 1–15.
IEEE E. Sarıtaş and S. Barutçu, “Tüketici Davranışlarının Analizinde Kuşaklar: Sosyal Medya Kullanımı Üzerinde Bir Araştırma”, pjess, vol. 3, no. 2, pp. 1–15, 2016, doi: 10.5505/pjess.2016.27146.
ISNAD Sarıtaş, Emel - Barutçu, Süleyman. “Tüketici Davranışlarının Analizinde Kuşaklar: Sosyal Medya Kullanımı Üzerinde Bir Araştırma”. Pamukkale Journal of Eurasian Socioeconomic Studies 3/2 (October 2016), 1-15. https://doi.org/10.5505/pjess.2016.27146.
JAMA Sarıtaş E, Barutçu S. Tüketici Davranışlarının Analizinde Kuşaklar: Sosyal Medya Kullanımı Üzerinde Bir Araştırma. pjess. 2016;3:1–15.
MLA Sarıtaş, Emel and Süleyman Barutçu. “Tüketici Davranışlarının Analizinde Kuşaklar: Sosyal Medya Kullanımı Üzerinde Bir Araştırma”. Pamukkale Journal of Eurasian Socioeconomic Studies, vol. 3, no. 2, 2016, pp. 1-15, doi:10.5505/pjess.2016.27146.
Vancouver Sarıtaş E, Barutçu S. Tüketici Davranışlarının Analizinde Kuşaklar: Sosyal Medya Kullanımı Üzerinde Bir Araştırma. pjess. 2016;3(2):1-15.

Cited By










Y Kuşağı Tüketicilerin Gıda Satın Alma Davranışı
Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Tarım ve Doğa Dergisi
https://doi.org/10.18016/ksutarimdoga.vi.474049