BibTex RIS Cite

Otomotiv Yetkili Servislerinde Çalışanların Memnuniyet Düzeylerine İlişkin Bir Araştırma

Year 2010, Volume: 13 Issue: 2 - Volume: 13 Issue: 2, 111 - 119, 01.06.2010

Abstract

Bu çalışmada, Otomotiv Yetkili Servislerinde (OYS) çalışanların (iç müşteri) yönetici tutumları ve yaptığı işe ilişkin memnuniyet düzeylerine etki eden faktörlerin belirlenmesi amaçlanmıştır. Çalışma grubunu Denizli, Aydın ve İzmir illerindeki 70 adet yetkili serviste çalışan 302 adet iç müşteri oluşturmaktadır. Araştırmada tarama yöntemi kullanılmıştır. Anket sorularının cevaplanması sonucu elde edilen bulgularla frekans (f), ortalama ( ) ve standart sapma (S) hesaplanarak değerlendirmeler yapılmıştır. Ayrıca, katılımcıların çalışma süreleri değişkenine göre değerlendirmelerde farklılık olup olmadığını belirlemek için tek yönlü varyans (ANOVA) analizi ve gruplar arasındaki olası farklılıkların hangi gruplar arasında olduğunu belirlemek için LSD testi kullanılmıştır. Gruplar arasındaki farklılıkların test edilmesinde anlamlılık düzeyi p<.05 olarak alınmıştır. Araştırma sonucunda çalışanların yönetici tutumlarına ve yaptıkları işlerine ilişkin memnuniyet düzeylerinin yüksek olduğu görülmektedir.

A Research on Satisfaction Levels of Workers of Automotive Authorized Services

Year 2010, Volume: 13 Issue: 2 - Volume: 13 Issue: 2, 111 - 119, 01.06.2010

Abstract

In this study, determining the factors acting to the satisfaction levels of workers (interior customer) about the directorbehavior and the job working in Automotive Authorized Services (AAS) is aimed. 302 interior customers working at 70authorized services in Denizli, Aydın and İzmir cities are the working group. survey method is used in the research. Evaluationsare made on frequency (f), mean (X) and standard deviation (S) during evaluating the findings obtained from the answers of thequestionnaire. In addition, one way variance analysis (ANOVA) is used to determine whether there is a difference in theevaluation according to education level variable of participants or not and Tukey-HSD test is used to determine in which groupsthe possible differences exist. The meaningfulness level is taken as p<.05 in testing the differences between groups. It is seen atthe end of research that satisfaction levels of the workers about the director behaviors and the jobs they do are high

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA22RJ44FD
Journal Section Research Article
Authors

Şenol Okay This is me

Mehmet Akçay This is me

Publication Date June 1, 2010
Submission Date June 1, 2010
Published in Issue Year 2010 Volume: 13 Issue: 2 - Volume: 13 Issue: 2

Cite

APA Okay, Ş., & Akçay, M. (2010). Otomotiv Yetkili Servislerinde Çalışanların Memnuniyet Düzeylerine İlişkin Bir Araştırma. Politeknik Dergisi, 13(2), 111-119.
AMA Okay Ş, Akçay M. Otomotiv Yetkili Servislerinde Çalışanların Memnuniyet Düzeylerine İlişkin Bir Araştırma. Politeknik Dergisi. June 2010;13(2):111-119.
Chicago Okay, Şenol, and Mehmet Akçay. “Otomotiv Yetkili Servislerinde Çalışanların Memnuniyet Düzeylerine İlişkin Bir Araştırma”. Politeknik Dergisi 13, no. 2 (June 2010): 111-19.
EndNote Okay Ş, Akçay M (June 1, 2010) Otomotiv Yetkili Servislerinde Çalışanların Memnuniyet Düzeylerine İlişkin Bir Araştırma. Politeknik Dergisi 13 2 111–119.
IEEE Ş. Okay and M. Akçay, “Otomotiv Yetkili Servislerinde Çalışanların Memnuniyet Düzeylerine İlişkin Bir Araştırma”, Politeknik Dergisi, vol. 13, no. 2, pp. 111–119, 2010.
ISNAD Okay, Şenol - Akçay, Mehmet. “Otomotiv Yetkili Servislerinde Çalışanların Memnuniyet Düzeylerine İlişkin Bir Araştırma”. Politeknik Dergisi 13/2 (June 2010), 111-119.
JAMA Okay Ş, Akçay M. Otomotiv Yetkili Servislerinde Çalışanların Memnuniyet Düzeylerine İlişkin Bir Araştırma. Politeknik Dergisi. 2010;13:111–119.
MLA Okay, Şenol and Mehmet Akçay. “Otomotiv Yetkili Servislerinde Çalışanların Memnuniyet Düzeylerine İlişkin Bir Araştırma”. Politeknik Dergisi, vol. 13, no. 2, 2010, pp. 111-9.
Vancouver Okay Ş, Akçay M. Otomotiv Yetkili Servislerinde Çalışanların Memnuniyet Düzeylerine İlişkin Bir Araştırma. Politeknik Dergisi. 2010;13(2):111-9.