Her geçen gün artan çevre kirliliği kaygıları ve fosil yakıtların yakın zamanda tükenme ihtimalinin yüksek olmasından dolayı alternatif enerji kaynaklarına yönelim artmaktadır. Yakıt pilleri de %70’e varan verimleri, sessiz çalışmaları ve modüler olmaları gibi özellikleri ile giderek yaygınlaşmaktadır. Bu çalışmada yakıt pili çeşitlerinden, taşıtlarda kullanımı en uygun olan, PEM yakıt pillerinin performansına etki eden parametreler üzerine bir çalışma yapılmıştır. Parametrik çalışmalara geçilmeden önce nafion 115 membran kullanılarak alüminyum ve paslanmaz çelik SS 316 malzemelerinden iki adet yakıt pili paketi tasarlanmıştır. Ardından yakıt pillerinin üretimi ve parametrik çalışmaların yapılabilmesi amacıyla bir ilk örnek geliştirilmiştir. Tüm bu işlemlerin sonra sıcaklık, basınç, nemlendirme gibi parametrelerin yakıt pili performansına etkisi üzerinde çalışılmıştır. Yapılan deneysel çalışmalarda alüminyum yakıt pilinde maksimum 2,98 volt, paslanmaz çelik yakıt pilinde de maksimum 3,12 volt gerilim değerleri elde edilmiştir. Yapılan ölçümlerin ışığında basınç, sıcaklık ve nemlendirme gibi parametrelerin yakıt pili performansını artırdığı sonucuna varılmıştır.
Because of increasing of environmental problems and possibility of depletion of fuels day by day, people are trying tofind alternative energy sources. Fuel cells with the characteristics of high efficiency up to %70, functioning in silence, beingmodular etc. have evolved with spreading use. This study shows the parameters effects on performance of PEM fuel cells whichis the most suitable kind for being used in vehicles among fuel cells. Before starting parametric studies two packets of aluminiumand stainless steel material SS 316 fuel cells were designed with the use of nafion 115 membranes. After these processes aprototype was developed with the aim of production of fuel cells and implementing parametric studies. After the whole processmentioned above parameters like temperature, pressure and moisture which have effect on performance of fuel cell were studied.In these experimental studies, for aluminum fuel cell the maximum 2,98 Volt potential level; for stainless steel fuel battery themaximum 3,12 Volt potential level were reached. As a result of these experimental studies the parameters like temperature,pressure and moisture increased performance of fuel cell fairly
Other ID | JA23NB56FH |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | March 1, 2011 |
Submission Date | March 1, 2011 |
Published in Issue | Year 2011 Volume: 14 Issue: 1 - Volume: 14 Issue: 1 |
This work is licensed under Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International.