BibTex RIS Cite

Karbüratörlü Bir Motorda Yapılan Silindir Pasifleştirme Çalışmasında, Motor Titreşimlerinin Deneysel Olarak İncelenmesi

Year 2013, Volume: 16 Issue: 1 - Volume: 16 Issue: 1, 1 - 7, 01.03.2013

Abstract

Bilindiği üzere karbüratörlü araçların çalışma prensibince en çok yakıt sarfiyatının olduğu zaman; motorun iç sürtünmeleri yenebilecek ve stop etmeden çalışmasına devam edebilecek kadar bir devirle çalıştığı rölanti zamanı ve yüksek hız zamanıdır.Rölanti aralığında gaz kelebeği kapalı olduğundan, motorun çalışmasını sürdürebilmesi için gerekli olan yakıt, rölanti kanalından gelmektedir. Bu kanaldan gelen yakıt ile çalışan motor, minimum verimle çalıştığından yakıt sarfiyatı oldukça yüksektir.Yüksek hız konumu ise, motorun güce ihtiyaç duyduğu, gaz kelebeğinin tam açıldığı ve maksimum hava sirkülâsyonuyla yakıtın en çok emildiği zamandır.Bu çalışmada amaç; yakıt tasarrufu sağlamak üzere, rölanti çalışma zamanında bir motor üzerinde yapısal değişiklik ile silindir pasifleştirme işlemi yapılarak elde edilen deney motorunun, çalışması esnasında oluşabilecek mekanik titreşimleri deneysel olarak ölçmek ve değerlendirmektir.Bir motorun, tüm silindirleriyle uyumlu olacak şekilde çalışabilmesi gerekir. Ancak yapılan bu çalışmada iki silindirin devre dışı kalması durumunun bu durumu, sağlıklı olarak devam ettirip ettirmediğinin kontrol edilmesi gerekmiştir. Bu amaçla, geçiş durumlarında motorun sarsıntılı çalışıp çalışmadığına ilişkin titreşim ölçümleri gerçekleştirilmiştir. Sonuçlar kabul edilebilir standartlarda çıkmış ve %29 yakıt ekonomisi elde edilmiştir.

Experimental Investigation of Engine Vibrations in A Carburettor Engine After Cylinder Pacification

Year 2013, Volume: 16 Issue: 1 - Volume: 16 Issue: 1, 1 - 7, 01.03.2013

Abstract

It is well known that, according to the working principle of carburetor vehicles, maximum fuel consumption takes place at high speeds as well as at idle state when the engine speed is high enough to overcome the friction and to keep on working without going dead. Because fuel valve is closed at idle speed, the fuel the engine needs to work comes through the throttle valve. Since efficiency of engine working on fuel that comes through this channel is very low, fuel consumption is quite high. However the state of high speed is characterized by wide open fuel valve and maximum air circulation, increasing fuel absorbtion to maximum. This study aims to experimentally measure and evaluate the mechanical vibrations taking place during the working of an experimental engine which has been structurally modified by the process of cylinder pacification to save fuel. It is essential that an an engine be able to work in harmony with all cylinders. In this study proper working of the engine had to be kept under control when two cylinders went dysfunctional. To this end vibration measures concerning smooth working of the engine in transition were taken. Satisfactory measures as well as as 29% of fuel save have been obtained

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA45VR38VV
Journal Section Research Article
Authors

Tuncer Koruvatan This is me

Ercan Değirmenci This is me

Ayhan Aytaç This is me

Publication Date March 1, 2013
Submission Date March 1, 2013
Published in Issue Year 2013 Volume: 16 Issue: 1 - Volume: 16 Issue: 1

Cite

APA Koruvatan, T., Değirmenci, E., & Aytaç, A. (2013). Karbüratörlü Bir Motorda Yapılan Silindir Pasifleştirme Çalışmasında, Motor Titreşimlerinin Deneysel Olarak İncelenmesi. Politeknik Dergisi, 16(1), 1-7.
AMA Koruvatan T, Değirmenci E, Aytaç A. Karbüratörlü Bir Motorda Yapılan Silindir Pasifleştirme Çalışmasında, Motor Titreşimlerinin Deneysel Olarak İncelenmesi. Politeknik Dergisi. March 2013;16(1):1-7.
Chicago Koruvatan, Tuncer, Ercan Değirmenci, and Ayhan Aytaç. “Karbüratörlü Bir Motorda Yapılan Silindir Pasifleştirme Çalışmasında, Motor Titreşimlerinin Deneysel Olarak İncelenmesi”. Politeknik Dergisi 16, no. 1 (March 2013): 1-7.
EndNote Koruvatan T, Değirmenci E, Aytaç A (March 1, 2013) Karbüratörlü Bir Motorda Yapılan Silindir Pasifleştirme Çalışmasında, Motor Titreşimlerinin Deneysel Olarak İncelenmesi. Politeknik Dergisi 16 1 1–7.
IEEE T. Koruvatan, E. Değirmenci, and A. Aytaç, “Karbüratörlü Bir Motorda Yapılan Silindir Pasifleştirme Çalışmasında, Motor Titreşimlerinin Deneysel Olarak İncelenmesi”, Politeknik Dergisi, vol. 16, no. 1, pp. 1–7, 2013.
ISNAD Koruvatan, Tuncer et al. “Karbüratörlü Bir Motorda Yapılan Silindir Pasifleştirme Çalışmasında, Motor Titreşimlerinin Deneysel Olarak İncelenmesi”. Politeknik Dergisi 16/1 (March 2013), 1-7.
JAMA Koruvatan T, Değirmenci E, Aytaç A. Karbüratörlü Bir Motorda Yapılan Silindir Pasifleştirme Çalışmasında, Motor Titreşimlerinin Deneysel Olarak İncelenmesi. Politeknik Dergisi. 2013;16:1–7.
MLA Koruvatan, Tuncer et al. “Karbüratörlü Bir Motorda Yapılan Silindir Pasifleştirme Çalışmasında, Motor Titreşimlerinin Deneysel Olarak İncelenmesi”. Politeknik Dergisi, vol. 16, no. 1, 2013, pp. 1-7.
Vancouver Koruvatan T, Değirmenci E, Aytaç A. Karbüratörlü Bir Motorda Yapılan Silindir Pasifleştirme Çalışmasında, Motor Titreşimlerinin Deneysel Olarak İncelenmesi. Politeknik Dergisi. 2013;16(1):1-7.