BibTex RIS Cite

Buji Ateşlemeli Hidrojen Motorunda Ateşleme Avansı ve Sıkıştırma Oranının Performans ve NOx Emisyonuna Etkisi

Year 2013, Volume: 16 Issue: 1 - Volume: 16 Issue: 1, 45 - 50, 01.03.2013

Abstract

Bu çalışmada, yakıt olarak hidrojenin kullanıldığı buji ateşlemeli bir motorda ateşleme avansı ve sıkıştırma oranının motor performansı ve NOxemisyonuna etkisi araştırılmıştır. Motor 1600 d/d sabit devirde, f=0,6 eşdeğerlik oranında, maksimum gaz kelebeği açıklık oranında, 4 farklı sıkıştırma oranı ve 7 farklı ateşleme avansında çalıştırılmıştır. Motor performans parametrelerinin tespitinde silindir içi basıncın krank açısına bağlı değişim verileri kullanılmıştır. Basınç verilerinin analizi neticesinde ortalama indike basınç, indike termik verim, indike özgül yakıt tüketimi ve yanmış kütle oranı hesaplanmıştır. Elde edilen sonuçlardan, buji ateşlemeli hidrojen motorunda geciktirilmiş veya aşırı ateşleme avansının motor performansını azalttığı görülmüştür. Artan sıkıştırma oranının ise yanma süresini kısaltarak motor performansını artırdığı fakat NOxemisyonunu olumsuz yönde etkilediği tespit edilmiştir.

Effect of Ignition Timing and Compression Ratio on The NOx Emission and Performance of Hydrogen Fuelled SI Engine

Year 2013, Volume: 16 Issue: 1 - Volume: 16 Issue: 1, 45 - 50, 01.03.2013

Abstract

were used for prediction of engine performance parameters. Mean indicated pressure, indicated thermal efficiency, indicated specific fuel consumption and mass fraction burned values were calculated from the analysis of pressure data. It was observed thatdelayedor excessiveignitionadvance reduced engineperformancein spark ignitionhydrogenengine. On the other hand, increased compression ratio decreased the combustion duration and increasedtheengine performance, butthe emission of NOx was effected adversely

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA62PR96NA
Journal Section Research Article
Authors

Habib Gürbüz This is me

İsmail Hakkı Akçay This is me

Publication Date March 1, 2013
Submission Date March 1, 2013
Published in Issue Year 2013 Volume: 16 Issue: 1 - Volume: 16 Issue: 1

Cite

APA Gürbüz, H., & Akçay, İ. H. (2013). Buji Ateşlemeli Hidrojen Motorunda Ateşleme Avansı ve Sıkıştırma Oranının Performans ve NOx Emisyonuna Etkisi. Politeknik Dergisi, 16(1), 45-50.
AMA Gürbüz H, Akçay İH. Buji Ateşlemeli Hidrojen Motorunda Ateşleme Avansı ve Sıkıştırma Oranının Performans ve NOx Emisyonuna Etkisi. Politeknik Dergisi. March 2013;16(1):45-50.
Chicago Gürbüz, Habib, and İsmail Hakkı Akçay. “Buji Ateşlemeli Hidrojen Motorunda Ateşleme Avansı Ve Sıkıştırma Oranının Performans Ve NOx Emisyonuna Etkisi”. Politeknik Dergisi 16, no. 1 (March 2013): 45-50.
EndNote Gürbüz H, Akçay İH (March 1, 2013) Buji Ateşlemeli Hidrojen Motorunda Ateşleme Avansı ve Sıkıştırma Oranının Performans ve NOx Emisyonuna Etkisi. Politeknik Dergisi 16 1 45–50.
IEEE H. Gürbüz and İ. H. Akçay, “Buji Ateşlemeli Hidrojen Motorunda Ateşleme Avansı ve Sıkıştırma Oranının Performans ve NOx Emisyonuna Etkisi”, Politeknik Dergisi, vol. 16, no. 1, pp. 45–50, 2013.
ISNAD Gürbüz, Habib - Akçay, İsmail Hakkı. “Buji Ateşlemeli Hidrojen Motorunda Ateşleme Avansı Ve Sıkıştırma Oranının Performans Ve NOx Emisyonuna Etkisi”. Politeknik Dergisi 16/1 (March 2013), 45-50.
JAMA Gürbüz H, Akçay İH. Buji Ateşlemeli Hidrojen Motorunda Ateşleme Avansı ve Sıkıştırma Oranının Performans ve NOx Emisyonuna Etkisi. Politeknik Dergisi. 2013;16:45–50.
MLA Gürbüz, Habib and İsmail Hakkı Akçay. “Buji Ateşlemeli Hidrojen Motorunda Ateşleme Avansı Ve Sıkıştırma Oranının Performans Ve NOx Emisyonuna Etkisi”. Politeknik Dergisi, vol. 16, no. 1, 2013, pp. 45-50.
Vancouver Gürbüz H, Akçay İH. Buji Ateşlemeli Hidrojen Motorunda Ateşleme Avansı ve Sıkıştırma Oranının Performans ve NOx Emisyonuna Etkisi. Politeknik Dergisi. 2013;16(1):45-50.