Dünyamız için güneş enerjisi, temel bir enerji kaynağıdır ve günümüzde bu enerjinin taşıtlarda kullanımı çok yaygın değildir. Sebebi ise mevcut teknoloji ile güneş panellerinin hareket eden nesneler (taşıtlar vb.) üzerinde verimli olmamasıdır. Bu çalışmada, pnömatik yapay kaslar ve pnömatik devre elemanları kullanılarak bir hareket mekanizması geliştirilmiş ve bu mekanizma için gerekli olan basınçlı havanın üretiminde kullanılan enerji, güneş panelleri ile sağlanmıştır. Hava tankını basınçlandırmak amacıyla iki adet kompresör kullanılmış ve bu kompresörlerin enerji ihtiyacı, üç adet kuru tip ve 12V 6Ah akülerle sağlanmıştır. Akü şarjları için, iki adet fotovoltaik panelden faydalanılmıştır. Çalışma sonunda panellerin ve akülerin performansının değerlendirilmesi amacıyla şarj deneyleri, hareket mekanizmasının kontrol etmek için hareket deneyleri yapılmıştır. Şarj deneylerinde 60 ve 90 Watt gücündeki iki adet güneş panelinin paralel bağlanmasıyla elde edilen 150 Watt güneş panelleriyle ile boş aküler 2.5 saatte şarj edilmiştir. Hareket deneylerinde aracın en iyi performansı 50 kg ağırlıkla elde edilmiştir. Araç bu ağırlık kullanılarak ortalama 0.45 m/s hızla maksimum 50 metre yol almış ve bu yolu 112 saniyede tamamlamıştır.
Solar energy for our world is a basic energy source, and nowadays the use of this energy in vehicles is not very common. The reason is not still efficient on moving objects (vehicles etc.) at existing technology. In this study, the movement mechanism is developed using the pneumatic artificial muscles and pneumatic circuit elements, and the used energy to generate the pressurized air required for this mechanism is provided by solar panels. Two pcs compressors were used to pressurize the air tank and energy requirement of these compressors were provided with three dry type 12V 6Ah batteries. For the charging batteries benefit from two pcs photovoltaic panels. At the end of the study, battery charge experiments to evaluate performance of solar panels, and motion experiments to control of movement mechanism were conducted. In charging experiments, batteries were recharged in 2.5 hours with150 watt solar panel obtained by a parallel connection of 60 and 90 watt solar panels. The best performance in motion experiments was achieved with weight of 50 kg. The vehicle using this weight was gotten far 50 meters with average of 0.45 m/sec speed, and it was finished this way at 112 seconds
Other ID | JA55UB45NU |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | September 1, 2014 |
Submission Date | September 1, 2014 |
Published in Issue | Year 2014 Volume: 17 Issue: 3 |
This work is licensed under Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International.