BibTex RIS Cite

Karayolu Taşıtları İçin Kaldırma Katsayısının Önemi ve Belirlenmesi

Year 2010, Volume: 13 Issue: 3, 203 - 208, 01.09.2010

Abstract

Taşıt sürüş güvenliği büyük ölçüde yol ve tekerlek arasındaki tutunmaya bağlıdır. Seyir halinde taşıta etki eden kaldırma kuvveti tekerlek ve zemin arasındaki tutunmanın temel parametrelerinden biri olan dinamik aks yüklerini azaltarak taşıt kararlılığını olumsuz şekilde etkiler. Bu çalışmada BMW X5 E53 otomobilinin 1/24 ölçekli bir modeli bir rüzgar tünelinde test edilerek kaldırma katsayısı belirlenmeye çalışılmıştır. Elde edilen kaldırma katsayısından tam ölçekli araca etki eden kaldırma kuvvetleri hesaplanmıştır. Elde edilen verilere göre taşıt hızı 100 km/h hızı geçtikten sonra kaldırma kuvvetinde hızlı bir artış meydana gelmiştir. 200 km/h hızına ulaşıldığında ise kaldırma kuvveti 280 N olarak belirlenmiştir. Araç üzerindeki basınç dağılımından yararlanılarak akslara etki eden kaldırma kuvvetleri incelenmiştir.

Importance and Determination of Lift Coefficient for Road Vehicles

Year 2010, Volume: 13 Issue: 3, 203 - 208, 01.09.2010

Abstract

Vehicle driving safety largely depends on frictional coupling between road and tire. Lift force that effects vehicle incruise adversely affects driving stability via reducing dynamic axle loads which is one of the main parameters of the holdingbetween tire and road. In this study lift coefficient of BMW X5 E53 has been tried to be determine with a 1/24 scale model in awind tunnel. According to obtained data after 100 km/h vehicle speed a rapid increase in lift force has been observed. Whenvehicle speed reached 200 km/h lift force has been determined as 280 N. Using pressure distiribution on vehicle, the lift forcesacting on vehicle axles has been considered

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA39BK79AR
Journal Section Research Article
Authors

Hamit Solmaz This is me

Yakup İçingür This is me

Publication Date September 1, 2010
Submission Date September 1, 2010
Published in Issue Year 2010 Volume: 13 Issue: 3

Cite

APA Solmaz, H., & İçingür, Y. (2010). Karayolu Taşıtları İçin Kaldırma Katsayısının Önemi ve Belirlenmesi. Politeknik Dergisi, 13(3), 203-208.
AMA Solmaz H, İçingür Y. Karayolu Taşıtları İçin Kaldırma Katsayısının Önemi ve Belirlenmesi. Politeknik Dergisi. September 2010;13(3):203-208.
Chicago Solmaz, Hamit, and Yakup İçingür. “Karayolu Taşıtları İçin Kaldırma Katsayısının Önemi Ve Belirlenmesi”. Politeknik Dergisi 13, no. 3 (September 2010): 203-8.
EndNote Solmaz H, İçingür Y (September 1, 2010) Karayolu Taşıtları İçin Kaldırma Katsayısının Önemi ve Belirlenmesi. Politeknik Dergisi 13 3 203–208.
IEEE H. Solmaz and Y. İçingür, “Karayolu Taşıtları İçin Kaldırma Katsayısının Önemi ve Belirlenmesi”, Politeknik Dergisi, vol. 13, no. 3, pp. 203–208, 2010.
ISNAD Solmaz, Hamit - İçingür, Yakup. “Karayolu Taşıtları İçin Kaldırma Katsayısının Önemi Ve Belirlenmesi”. Politeknik Dergisi 13/3 (September 2010), 203-208.
JAMA Solmaz H, İçingür Y. Karayolu Taşıtları İçin Kaldırma Katsayısının Önemi ve Belirlenmesi. Politeknik Dergisi. 2010;13:203–208.
MLA Solmaz, Hamit and Yakup İçingür. “Karayolu Taşıtları İçin Kaldırma Katsayısının Önemi Ve Belirlenmesi”. Politeknik Dergisi, vol. 13, no. 3, 2010, pp. 203-8.
Vancouver Solmaz H, İçingür Y. Karayolu Taşıtları İçin Kaldırma Katsayısının Önemi ve Belirlenmesi. Politeknik Dergisi. 2010;13(3):203-8.