This paper discusses the best possible incorporation of various Distributed Renewable Energy Resources (DERs), such as Wind Turbine Generation Systems (WTGS), Electric Vehicles (EVs), and Photo-Voltaic Generation Systems (PVGGS) in distribution networks at the same time in order to reduce overall expense, pollution produced by thermal generators, and total grid power loss. A multiple goal function is structured to achieve these planned goals and benefits. Different computational models of DERs were used in this study to analyze the impact on the distribution energy system under varying load demands over a 24 hour period. Furthermore, the discharging/charging model of electric cars during off peak/peak hours of the distributed grid was taken into consideration. Because of its robustness, the multi objective crow search algorithm was used to optimize the non-bulgy and non-continuous optimization of the distributed energy grid.
Bu makale, Rüzgar Enerji Santralleri (RES), Elektrikli Araçlar (EV'ler) ve Fotovoltaik Güneş Enerji Santralleri (FVGES) gibi çeşitli Dağıtılmış Yenilenebilir Enerji Kaynaklarının (DEK'ler) şebekeye mümkün olan en uyumlu şekilde yüklenmesini ve aynı zamanda işletme giderlerini, ısıl jeneratörler tarafından üretilen kirliliği ve toplam şebeke güç kaybını azaltmayı tartışmaktadır. Bu planlanmış hedeflere ve faydalara ulaşmak için çok amaçlı bir işlev yapılandırılmıştır. Bu çalışmada, 24 saatlik bir süre boyunca değişen yük talepleri altında dağıtım enerji sistemi üzerindeki etkiyi analiz etmek için Dağıtılmış Enerji Kaynaklarının farklı hesaplama modelleri kullanılmıştır. Ayrıca, dağıtılmış şebekenin yoğun olmayan/yoğun olduğu saatlerde elektrikli otomobillerin boşaltma/şarj modeli de dikkate alınmıştır. DEK şebekelerinin kabarık olmayan ve süreksiz yapısı nedeniyle, sistemin optimizasyonu için çok amaçlı Karga Arama Algoritması kullanılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Engineering |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | July 5, 2023 |
Submission Date | November 30, 2021 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 26 Issue: 2 |
This work is licensed under Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International.