BibTex RIS Cite

PAZARLAMA İLETİŞİMİNDE YENİ BİR MECRA: MAĞAZA RADYOCULUĞU IN STORE RADİO

Year 2012, Volume: 5 Issue: 9, 103 - 116, 01.06.2012

Abstract

Perakende sektörü son yıllarda tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de hızlı büyüyen sektörlerden biri haline gelmiş ve pek çok büyük perakende şirketi ülkemizde yatırım yapmaya başlamıştır. Perakende sektöründe faaliyet gösteren pek çok işletme hem çalışanlarla hem de tüketicilerle ilişkilerinde farklı ve yeni mecraları kullanmaktadır. Bunların belki de en yenisi mağaza radyoculuğudur. Çalışmanın amacı, geniş kitlelere seslenebilen ilk elektronik kitle iletişim aracı olan radyonun, pazarlama stratejilerinde ne şekilde konumlandırıldığını saptamak ve Türkiye’de pazarlama uygulamalarında giderek yaygınlaşan bu yeni yayıncılık anlayışını “pazarlama iletişimi” kategorisine sokarak, daha ileri çalışmalara kaynak sağlamaktır. Bu bildiride mağaza radyoculuğunun pazarlama ve kurumsal iletişim bağlamında bir tartışması yapılacak ve aynı zamanda mağaza radyoculuğu uygulamaları yayıncılık faaliyetleri kapsamında ele alınacaktır. Mağaza radyo yayıncılığı, şirketlerin hem pazarlama hem de kurumsal iletişimine destek vermek gibi işlevleri yerine getirmektedir. Bir alan araştırmasına dayalı olarak ve nitel yöntem kullanılarak gerçekleştirilen bu çalışmada, hem radyo programcıları hem de pazarlama ve kurumsal iletişim temsilcileriyle yüz yüze ve derinlemesine görüşmeler yapılmıştır. Bu görüşmeler sonucunda; müşterileri mağaza içinde alışveriş yaparken kampanyalardan haberdar etmek, indirimli ürünleri ve promosyonları vurgulamak, mağaza zincirlerinde dinlenen müziği standartlaştırmak ve daha kaliteli kılmak, kurum içi iletişimi artırmak, çalışanlara eğitim vermek, tüketicileri ürünler hakkında uzmanlar aracılığı ile bilgilendirmek-bilinçlendirmek, müşteri memnuniyetini sağlamak, satışları artırmak başlıkları kapsamında veriler elde edilmiştir. Mağaza radyoculuğu, kurumsal iletişime yeni bir mecra sunarken, radyo yayıncılık pratiklerinde de önemli değişikliklere sebep olmaktadır

References

  • Ahern, Steve (2011). Making Radio, Allen & Unwin Pty LTD., Australia
  • Aziz, Aysel (2007). Radyo Yayıncılığı, 3. Baskı, Nobel Yayınları, İstanbul
  • Dwyer, Tim (2010). Media Convergence, Open University Press, New York
  • Fleming, Carole (2002). The Radio Handbook, 2nd Ed., Routledge, London
  • Gutierrez, Ben Paul B., (2008). “In-Store Media: How Effective Are They? Evidence From The Philippines”, Phillippine Management Review, Vol. 15, pp. 65–82
  • Jenkins, Henry (2006). Convergence Culture Where Old and New Media Collide, New York University Press, New York and London
  • Keith C, Michael (2010). The Radio Station, 8nd Ed., Focal Press, U.S.A.

A NEW CHANNEL IN MARKETING COMMUNICATION: “IN STORE RADIO”

Year 2012, Volume: 5 Issue: 9, 103 - 116, 01.06.2012

Abstract

Recently retailing sector has become one of the enterprises rapidly growing in Turkey as it happens in the whole world and many known retail company has started to invest in Turkey. Many organizations operating in retail sector uses different and new channels in their relationships with both workers and consumers. The best of them may be in store radio. In this paper, in store radio will be discussed in terms of marketing and corporate communication and at the same time in store radio practices will be considered in the scope of broadcasting activities. In store radio broadcasting has some functions such as supporting both marketing and corporate communication. The research is based on a fieldwork and used qualitative research method, we have interviewed face to face and in depth with both radio programmers and marketing and corporate communication representatives. As a result of these interviews, the data was obtained in terms of these titles; informing the customers about promotions while they're shopping in store, highlighting the products on sale and promotions, standardizing the music listened in store chains and making it in higher quality, increasing the in house communication, training the staff, informing the consumers about the products by specialists, providing customer satisfaction and increasing the sales. While the in store radio provides a new channel for corporate communication, it also paves the way for important changes in radio broadcasting practices

References

  • Ahern, Steve (2011). Making Radio, Allen & Unwin Pty LTD., Australia
  • Aziz, Aysel (2007). Radyo Yayıncılığı, 3. Baskı, Nobel Yayınları, İstanbul
  • Dwyer, Tim (2010). Media Convergence, Open University Press, New York
  • Fleming, Carole (2002). The Radio Handbook, 2nd Ed., Routledge, London
  • Gutierrez, Ben Paul B., (2008). “In-Store Media: How Effective Are They? Evidence From The Philippines”, Phillippine Management Review, Vol. 15, pp. 65–82
  • Jenkins, Henry (2006). Convergence Culture Where Old and New Media Collide, New York University Press, New York and London
  • Keith C, Michael (2010). The Radio Station, 8nd Ed., Focal Press, U.S.A.
There are 7 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Fırat Tufan This is me

A. Filiz Susar Özdil This is me

Publication Date June 1, 2012
Published in Issue Year 2012 Volume: 5 Issue: 9

Cite

APA Tufan, F., & Susar Özdil, A. F. (2012). PAZARLAMA İLETİŞİMİNDE YENİ BİR MECRA: MAĞAZA RADYOCULUĞU IN STORE RADİO. Pazarlama Ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi, 5(9), 103-116.