Bu araştırmada öğretmen adaylarının “kültür” kavramına yönelik metaforik algılarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada nitel araştırma desenlerinden fenomenoloji deseni kullanılmış ve veriler içerik analizi tekniği ile çözümlenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu eğitim fakültesinde öğrenim gören 205 kadın ve 72 erkek olmak üzere toplam 277 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Öğretmen adaylarının kültüre yönelik algılarını belirlemek için “Kültür.................a/e benzer. Çünkü............” şeklindeki açık uçlu soru kullanılmıştır. Demografik bilgi edinmek amacıyla katılımcılara cinsiyet, bölüm ve sınıf düzeyi ile ilgili sorular yöneltilmiştir. Araştırmada, öğretmen adayları 112 adet metafor üretmiştir. Öğretmen adayları tarafından üretilen bu metaforlar ortak özellikleri bakımından 11 kavramsal kategori altında toplanmaktadır. Araştırma sonucunda, öğretmen adayları tarafından “kültür” kavramının birbirlerinden farklı metaforlarla açıklandığı ortaya çıkarılmıştır.
In this study, it was aimed to determine the metaphorical perceptions of teacher candidates towards the concepts of "culture". Phenomenology design, one of the qualitative research designs, was used in the research and the data were analyzed by content analysis technique. The study group of the research consists of a total of 277 pre-service teachers, 205 women and 72 men, studying at the faculty of education. An open-ended questionnaire was used to examine pre-service teachers’ metaphors for culture in which “Culture is like … because …” prompt exists. In the research, pre-service teachers produced 112 metaphors. These metaphors produced by pre-service teachers are grouped under 11 conceptual categories in terms of their common features. As a result of the research, it was revealed that the concept of "culture" was explained by different metaphors by the teacher candidates.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 2 Issue: 1 |