Temel tasarım, öğrencilerin tasarım ilke ve elemanlarını öğrenerek tasarım fikirlerini iki ve/veya üç boyutlu olarak nasıl ifade edeceğini edindirmeyi amaçlayan bir derstir. Bu bağlamda temel tasarım stüdyoları genellikle mimarlık eğitimine yeni başlayan öğrencilerde soyutlama ile tasarım ilke ve elemanlarına yönelik çok boyutlu bakış açısı yaratmak üzerine kurgulanmıştır. Bu çalışma; soyutlamanın yaratıcı düşünme aracı olarak rol aldığı bir workshop etkinliğinin sonuçlarını ortaya koymaktadır. Çalışma kapsamında Cumhuriyet’in 100. Yılı kutlamaları kapsamında üç etaptan oluşan bir workshop sürecinde “sonsuzluk” kavramının soyutlaması üzerinden elde edilen sonuç ürünleri ve oluşum süreçlerine yer verilmiştir. Workshop kapsamında, Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Mimarlık Bölümü lisans programı 1. ve 2. Sınıf öğrencilerinden seçilen toplam 12 kişiden oluşan 4 grup çeşitli tasarımlar yapmışlardır. Workshop’taki ana problem 100.yılı kutlanan Cumhuriyet’in sonsuzluğunun temel tasarım ilke ve elemanlarıyla nasıl ifade edileceği örneklemi üzerinden öğrencilere soyut düşünmenin kazandırılmasıdır. Bu bağlamda öncelikle öğrencilere Cumhuriyet’in 100.yılı ve Mustafa Kemal Atatürk ile ilgili bilgilendirmeler yapılarak etkinliğe başlanmıştır. Etkinlik sürecinde tasarımlarda kısıtlama olarak kırmızı, siyah ve beyaz renkleri ile çalışılması istenmiştir. Sonuç olarak öğrenciler sonsuzluğun alt kavramları olarak sınırsız, süreklilik, evren ve bayrak kavramlarını belirlemiş ve bu kavramları soyutlayarak sınırsız, aralıksız, kesintisiz ve boşluk ifade ederek tasarımlarını üç boyutlu hale getirmişlerdir.
Bu çalışma 27-29 Ekim 2023 tarihleri arasında RTEÜ Mühendislik ve Mimarlık Fakültesi Mimarlık Bölümü lisans programı 1. ve 2. Sınıf öğrencileriyle ortaklaşa düzenlenen “Cumhuriyetin 100. Yılında Temel Tasarım: Sonsuzluk ve Soyutlama” atölyesi kapsamında gerçekleştirilmiş olup emeği geçen tüm katılımcılara teşekkür ederiz.
Basic Design is a course that aims to teach students how to express design ideas in two and/or three dimensions by learning design principles and elements. In this context, basic design studios are generally designed to create a multidimensional perspective on abstraction and design principles and elements for students who have just started their architectural education. This work reveals the results of a workshop activity in which abstraction played a role as a creative thinking tool. Within the scope of the study, the resulting products and formation processes obtained through the abstraction of the concept of "infinity" in a three-stage workshop process within the scope of the 100th anniversary celebrations of the Republic are included. Within the scope of the workshop, 4 groups consisting of a total of 12 people selected from Recep Tayyip Erdoğan University Department of Architecture undergraduate program 1st and 2nd year students made various designs. The main problem in the workshop is to teach students abstract thinking through the example of how to express the eternity of the Republic, whose 100th anniversary is celebrated, with basic design principles and elements. In this context, the activity was started by informing the students about the 100th anniversary of the Republic and Mustafa Kemal Atatürk. During the event, it was requested to use red, black, and white colors as a restriction in the designs. As a result, the students determined the concepts of unlimited, continuity, universe, and flag as the sub-concepts of infinity, abstracted these concepts, and made their designs three-dimensional by expressing unlimited, uninterrupted, uninterrupted, and void.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Environmental Assessment and Monitoring |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2024 |
Submission Date | February 26, 2024 |
Acceptance Date | July 10, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 5 Issue: 2 |