Research Article
BibTex RIS Cite

DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ DERSİNDE ELEŞTİREL DÜŞÜNME ÖĞRETİMİ

Year 2013, Volume: 2 Issue: 4, 137 - 168, 01.12.2013

Abstract

Bu araştırmada Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersinde eleştirel düşünme öğretiminin imkânını saptamak amacıyla dersin öğretmen kılavuz kitaplarında ünitelerin işlenişiyle ilgili olarak verilen yöntem ve teknikler, etkinlikler ve soru-lar belgesel tarama yöntemiyle incelenmiş, bu eğitim etkinliklerinin eleştirel düşünme stratejilerine uygunluğu tespit edilmeye çalışılmıştır. Araştırma sonu-cunda öğretmen kılavuz kitaplarındaki pek çok etkinlik, soru, yöntem ve tekni-ğin eleştirel düşünme stratejileri açısından anlamlı olduğu, DKAB dersinde eleştirel düşünme öğretiminin mümkün olduğu sonucuna ulaşılmıştır.

References

  • Cüceloğlu, Doğan, İyi Düşün Doğru Karar Ver, İstanbul: Sistem Ya-yıncılık, 1994. Doğan, Mehmet, Büyük Türkçe Sözlük, Ankara: Rehber Yayınları, 1999. Eğri, Osman, “Eğitimin Genel Amaçları Açısından Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersleri”, AÜİFD, 2003, C. XLIV, S.1, ss. 271-291. Esen, Muammer, “Kur’an’da Akıl - İman İlişkisi”, AÜİFD, c. 52, S. 2, 2011, ss. 85-96. İbn Mâce, Ebû Abdullah Muhammed b. Yezîd, es-Sünen, I-II, İstanbul, 1992. Karlığa, Bekir, Din ve Düşünce, İstanbul: Mahya Yayınları, 2013. Köken, Nevzat, Düşünme ve Eğitim, Eğitime İlişkin Çeşitlemeler-I, Kon-ya: Eğitim Kitabevi Yayınları, 2004.

Assesment of Primary and Secondary School Religious Culture and Knowledge of Ethics Course in Terms of Critical Thinking Skill

Year 2013, Volume: 2 Issue: 4, 137 - 168, 01.12.2013

Abstract

In this article, teaching methods, technics, activities and questions that used in the Culture of Religion and Ethics Knowledge guide book are inves-tigated by using of documentary analysis method for defining the possibility of critical thinking teaching in the course of Culture of Religion and Ethics Knowledge and also it is tried to determine of appropriateness of these educati-onal activities used in guide book of the course to critical thinking strategieAccording to findings of this study, it is determined that many of teaching met-hods, technics, activities and questions used in the guide book of Culture of Religion and Ethics are of significance to critical thinking and teaching of critical thinking is possible in the course of Culture of Religion and Ethics Knowledge.

References

  • Cüceloğlu, Doğan, İyi Düşün Doğru Karar Ver, İstanbul: Sistem Ya-yıncılık, 1994. Doğan, Mehmet, Büyük Türkçe Sözlük, Ankara: Rehber Yayınları, 1999. Eğri, Osman, “Eğitimin Genel Amaçları Açısından Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersleri”, AÜİFD, 2003, C. XLIV, S.1, ss. 271-291. Esen, Muammer, “Kur’an’da Akıl - İman İlişkisi”, AÜİFD, c. 52, S. 2, 2011, ss. 85-96. İbn Mâce, Ebû Abdullah Muhammed b. Yezîd, es-Sünen, I-II, İstanbul, 1992. Karlığa, Bekir, Din ve Düşünce, İstanbul: Mahya Yayınları, 2013. Köken, Nevzat, Düşünme ve Eğitim, Eğitime İlişkin Çeşitlemeler-I, Kon-ya: Eğitim Kitabevi Yayınları, 2004.

التعليم التفكير النقدي في تعليم الثقافة الدينية واألخالقية

Year 2013, Volume: 2 Issue: 4, 137 - 168, 01.12.2013

Abstract

: ويتم التحقيق في هذه المقالة، وأساليب
التدريس، والتقنيات والأنشطة والأسئلة التي تستخدم في ثقافة الدين والأخلاق
المعارف كتاب دليل باستخدام أسلوب التحليل الوثائقي لتحديد إمكانية تدريس التفكير
النقدي في سياق ثقافة الدين والأخلاق المعرفة وأيضا حاول ذلك لتحديد من ملاءمة هذه
الأنشطة التعليمية المستخدمة في كتابه دليل على ملعب لاستراتيجيات التفكير الناقد.
وفقا لنتائج هذه الدراسة، تبين أن العديد من أساليب التدريس، والتقنيات والأنشطة
والأسئلة المستخدمة في كتاب دليل الثقافة من الدين والأخلاق هي من الأهمية لتدريس
التفكير النقدي والتفكير الناقد هو ممكن في سياق الثقافة الدين والأخلاق المعرفة.

References

  • Cüceloğlu, Doğan, İyi Düşün Doğru Karar Ver, İstanbul: Sistem Ya-yıncılık, 1994. Doğan, Mehmet, Büyük Türkçe Sözlük, Ankara: Rehber Yayınları, 1999. Eğri, Osman, “Eğitimin Genel Amaçları Açısından Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersleri”, AÜİFD, 2003, C. XLIV, S.1, ss. 271-291. Esen, Muammer, “Kur’an’da Akıl - İman İlişkisi”, AÜİFD, c. 52, S. 2, 2011, ss. 85-96. İbn Mâce, Ebû Abdullah Muhammed b. Yezîd, es-Sünen, I-II, İstanbul, 1992. Karlığa, Bekir, Din ve Düşünce, İstanbul: Mahya Yayınları, 2013. Köken, Nevzat, Düşünme ve Eğitim, Eğitime İlişkin Çeşitlemeler-I, Kon-ya: Eğitim Kitabevi Yayınları, 2004.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Religious Studies
Other ID JA28GE86YE
Journal Section Research Articles
Authors

Mustafa Çetin

Publication Date December 1, 2013
Submission Date December 1, 2013
Published in Issue Year 2013 Volume: 2 Issue: 4

Cite

APA Çetin, M. (2013). DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ DERSİNDE ELEŞTİREL DÜŞÜNME ÖĞRETİMİ. Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2(4), 137-168.
AMA Çetin M. DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ DERSİNDE ELEŞTİREL DÜŞÜNME ÖĞRETİMİ. Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi. December 2013;2(4):137-168.
Chicago Çetin, Mustafa. “DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ DERSİNDE ELEŞTİREL DÜŞÜNME ÖĞRETİMİ”. Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 2, no. 4 (December 2013): 137-68.
EndNote Çetin M (December 1, 2013) DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ DERSİNDE ELEŞTİREL DÜŞÜNME ÖĞRETİMİ. Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 2 4 137–168.
IEEE M. Çetin, “DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ DERSİNDE ELEŞTİREL DÜŞÜNME ÖĞRETİMİ”, Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, vol. 2, no. 4, pp. 137–168, 2013.
ISNAD Çetin, Mustafa. “DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ DERSİNDE ELEŞTİREL DÜŞÜNME ÖĞRETİMİ”. Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 2/4 (December 2013), 137-168.
JAMA Çetin M. DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ DERSİNDE ELEŞTİREL DÜŞÜNME ÖĞRETİMİ. Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi. 2013;2:137–168.
MLA Çetin, Mustafa. “DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ DERSİNDE ELEŞTİREL DÜŞÜNME ÖĞRETİMİ”. Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, vol. 2, no. 4, 2013, pp. 137-68.
Vancouver Çetin M. DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ DERSİNDE ELEŞTİREL DÜŞÜNME ÖĞRETİMİ. Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi. 2013;2(4):137-68.