Bu yazıda, İtalyancayı
göçmenlere ikinci dil olarak öğretmek üzere tasarlanmış bir projenin temel özelliklerini
analiz ediyoruz. Proje, Avrupa Komisyonu tarafından yönetilen ve AB üyesi
olmayan göçmenlerin Avrupa toplumlarına entegrasyonunu kolaylaştırmayı
amaçlayan AB finansman programları çerçevesinde Siena Yabancılar
Üniversitesi'nden bir ekiple geliştirildi. Proje, İtalya'ya göç etmiş okuryazar
olmayan yetişkinler arasında okuma yazmayı desteklemeyi amaçlıyor. Bu çerçevede
ve Ortak Avrupa Birliği'nin Üçüncü Ülkelerin sosyo-kültürel entegrasyon
politikasına atfen yapılan proje, yetişkin göçmenlerin ihtiyaçlarıyla ilgili
eğitim materyalleri ve araçlarının oluşturulmasını destekledi. Böylece, proje,
Diller İçin Ortak Başvuru Avrupa Çerçevesinin A1 seviyesine ulaşmak için
gereken okuma ve yazma becerilerine odaklanan bir ders geliştirir. Bu A1 öncesi
ders, çevrimiçi dijital medyayı geleneksel sınıf yöntemleriyle birleştiren
e-öğrenme için yenilikçi şekilde ve multimedya eğitim araçlarını kullanmak
üzere tasarlanmıştır.
In questo documento
proponiamo un'analisi delle principali caratteristiche di un progetto destinato
a insegnare l'italiano come seconda lingua ai migranti. Il progetto è stato
sviluppato da un team dell'Università di Siena nell'ambito dei programmi di
finanziamento dell'UE gestiti dalla Commissione Europea e mirati ad agevolare
l'integrazione degli immigrati extracomunitari in società europee. Il progetto
mira a sostenere l'alfabetizzazione degli adulti analfabeti o quasi analfabeti
che hanno migrato in Italia. In questo contesto, con riferimento alle politiche
comunitarie comuni, allo sviluppo dell'integrazione socio-culturale dei paesi terzi,
il progetto è sostenuto dalla creazione di materiali e strumenti educativi
pertinenti alle esigenze dei migranti adulti. Pertanto, il progetto sviluppa un
livello specifico di abilità di lettura e scrittura necessarie per raggiungere
il livello A1 del Quadro comune di riferimento europeo per le lingue. Questo
corso di pre-A1 è stato progettato per utilizzare strumenti di insegnamento
innovativi e multimediali per l'e-learning che combinano i media digitali
online con i metodi classici delle classi.
Journal Section | Turkish language, culture and literature |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 2, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Issue: 10 |