Öğrencilerin ikinci dilde yazmalarına nasıl
etkili dönüt sağlanabileceğine dair farklı makalelerde farklı öneriler
bulunmaktadır. Ancak bağlam, araştırma sonuçlarını etkileyen önemli bir
unsurdur. Makalelerdeki öneriler, makalenin bağlamından soyutlandığında etkili
olmayabilir. Bu çalışmanın amacı, alan yazın taramasına bağlı olarak, ikinci
dil öğrenenlerin öğrenmelerini geliştirmek amacıyla etkili bir şekilde
kullanılabilecek geniş çaplı dönüt uygulamalarının bir taramasını yapmaktır.
Bağlam önemli bir unsur olduğu için, bu çalışmadaki öneriler yazmanın
öğrenildiği dersin ve dönütün amacına bağlı olarak düzenlenecektir. Öneriler
özellikle dönütün odak noktasına, dönüt verme yoluna, direk dönüt seviyesine,
dönüt miktarına ve dönütün kaynağına göre verilecektir. Son olarak, yabancı
dilde yazmayı öğrenmenin her bir safhası için öneriler özetlenecektir ve
makalenin sınırlılıklarının yanı sıra daha ileri deneysel araştırmalar için
öneriler yapılacaktır.
Different articles give different suggestions
about how to provide effective feedback on L2 student writing. However, context is an important factor
influencing research results. The
suggestions in research articles may not be effective when taken out of the
context of the article. The purpose of
this article is to provide an overview of a wide range of feedback practices
that can be effectively used with L2 learners to promote learning, based on a
review of literature. As context is such an important factor, in this article
suggestions will be organized based on the purpose of the class for which the
writing is undertaken and the purpose of the feedback. In particular,
suggestions will be made in terms of the focus of feedback, medium of feedback
delivery, level of explicitness, amount of feedback and source of
feedback. Finally, specific suggestions
will be summarized for each stage of L2 writing learning, limitations of the
article and suggestions for further empirical research will be made.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Turkish language, culture and literature |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Issue: 13 |