Dünya, COVID-19 salgını nedeniyle ekonomi, sağlık ve eğitim sistemi açısından olağandışı bir dönüşüm sürecinden geçiyor. Dijital teknoloji, çevrimiçi eğitimi zaten geliştirmiş olduğu için, eğitim sistemi, "yeni normal" döneme kolayca uyum sağlayabildi. Dünyanın her yerinden öğrenciler, öğretmenler ve akademisyenler, eğitimi çevrimiçi olarak sürdürmek için dijital platformları kullanma şansına sahip oldular. Diğer ülkeler gibi, Türk üniversiteleri de pandemi sırasında çevrimiçi eğitim uygulamaktadır. Eğitimdeki paydaşlar, çevrimiçi eğitim sisteminden farklı şekilde etkilenmiştir. Bu çalışmada, COVID-19 salgını sırasında öğrencilerin çevrimiçi İngilizce derslerinde hangi dil deneyimlerini yaşadıklarını, çevrimiçi İngilizce eğitimine yönelik motivasyon düzeylerini, İnterneti etkili bir şekilde kullanıp kullanamadıklarını ve çevrimiçi İngilizce dersleri alıp almadıklarını, hangi teknikleri yararlı buldukları ve evde kalma günlerinin dil öğrenme motivasyonunu nasıl etkilediğini tespit etmek amaçlanmıştır. Bu çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması deseni kullanılmıştır. Katılımcılar 2020-2021 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde Bartın Üniversitesi Yabancı Diller Eğitimi Bölümü İngilizce Öğretmenliği Programı 1. ve 2. sınıfta öğrenim gören öğrencilerden oluşmuştur. Araştırmaların verileri, Google Formda hazırlanmış tam yapılandırılmış görüşme formu ile öğrencilere link paylaşılarak toplanmıştır. Verilerin analizinde frekans, yüzde hesaplamaları ve nitel yöntemler arasında yer alan içerik analizi çözümleme tekniği kullanılmıştır. Bulgular, pandemi sürecinde evde kalma süresinin dil öğrencilerinin motivasyonunu olumsuz etkilemediğini göstermektedir. Yüz yüze eğitimin sağlamış olduğu pozitif enerji eksikliği ve COVID-19 önlemlerinin öğrenciler üzerindeki psikolojik etkileri olsa da, pandemi sürecinde öğrenciler, istekli bir şekilde İngilizce öğrenme eğiliminde olmuştur. Öğrencilerin ayrıca teknolojinin olumlu etkisinin farkında olup İngilizce pratik yapmak için çeşitli web sitelerini, sosyal medya araçlarını kullandıkları ve çok azı da olsa çevrimiçi kurslara katıldığı belirlenmiştir. Böylece öğrencilerin COVID-19 salgını nedeniyle evde kalma sürecini İngilizce öğrenme ve pratik yapma lehine olumlu değerlendirdikleri sonucuna ulaşılmıştır.
World has been going through an unusual transformation process in terms of economy, health and education system due to the COVID-19 pandemic. Education system could easily adapt to ‘new normal’ period for digital technology had already developed online education. Students, teachers and academics in all over the world have had the chance to use digital platforms to persue education online. As other countries, Turkish universities have been applying online education during pandemic. Stakeholders in education have been affected in online education system differently. In this study, it is aimed to determine what language students experience in online English courses during the COVID-19 pandemic, their motivation situation towards online English language education, whether they could use Internet effectively and take online English courses or not, what techniques they found useful and whether lockdown days affected their language learning motivation or not. In this study, one of the qualitative research methods, case study design was used. The participants in the present study consisted of students studying in the 1st and 2nd grade of the English Language Teaching Program of Bartın University, Department of Foreign Language Education, in the spring term of the 2020-20021 academic years. The data were collected by sharing a link to the students with a fully structured interview form prepared in Google Form. In the analysis of the data, frequency, percentage calculations and content analysis technique, which is one of the qualitative methods, were used. Findings show that stay at home period in pandemic process did not affect the motivation of language students negatively. Even though there was a lack of positive energy face to face education brought and the psychological impacts of COVID-19 precautions on the students, students tended to study English willingly in pandemic process. It was determined that students were aware of the positive impact of technology, used various websites and social media tools to practice English, and attended online courses, albeit very few. Thus, it was concluded that students positively evaluated the process of staying at home due to the COVID-19 pandemic in favour of learning and practicing English.
The COVID-19 Pandemic Process Foreign Language Learning Motivation Foreign Language Students
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Linguistics |
Journal Section | World languages, cultures and litertures |
Authors | |
Publication Date | August 21, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Issue: Ö9 |